Skip to main content

Sinds gisteren gaat de tv (Samsung) niet meer aan of uit met de Experia afstandsbediening. Dit is allemaal sinds in de soundbar heb gereset, dit zou naar mijn idee los moeten staan van de TV functionaliteiten. Ik heb al opnieuw geprobeerd in te stellen via de koppelcode etc, maar lijkt niet te helpen. Alleen volume wat via de soundbar loopt doet het dan uiteindelijk wel.


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @StephanBurgwal ,

Je zou eens een nieuwe afstandsbediening kunnen proberen. 

 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 


Hallo @StephanBurgwal ,

Je zou eens een nieuwe afstandsbediening kunnen proberen. 

 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

Bedankt voor je antwoord, hoe kan een nieuwe afstandsbediening hierin helpen? Het lijkt te zijn begonnen toen ik de soundbar factory reset gaf, daarvoor werkte alles naar behoren namelijk.


Brandt het rode ledje op de afstandsbediening bij indrukken van de knop voor aan uit tv?


Hallo @StephanBurgwal ,

Je zou eens een nieuwe afstandsbediening kunnen proberen. 

 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Bedankt voor je antwoord, hoe kan een nieuwe afstandsbediening hierin helpen? Het lijkt te zijn begonnen toen ik de soundbar factory reset gaf, daarvoor werkte alles naar behoren namelijk.

@StephanBurgwal 

Het probleem wat jij schetst is vrij uitzonderlijk. Mijn reactie is gewoon om uit te sluiten dat het aan de afstandsbediening ligt. Vraag je die vandaag aan, dan heb je die waarschijnlijk dinsdag al in huis. En dan kun je uittesten of het aan de afstandsbediening ligt. 


Brandt het rode ledje op de afstandsbediening bij indrukken van de knop voor aan uit tv?

Hi Peter,

Het rode lampje brandt als ik de aan/uit knop in druk. Wat mij opvalt is dat als ik hem wil instellen na een paar pogingen / FFWD te hebben gedrukt hij stopt met het instellen en het rode lampje wat op dat moment hoort te branden gewoon uit gaat. Ik zal ook zoals @Noordzee voorstelt een nieuwe aanvragen, kijken wat er dan gebeurt.


Vandaag nieuwe ab ontvangen, ook hier gaat de tv niet mee aan of uit na te proberen te koppelen met de tv. Kan het een instelling zijn op de tv misschien? 


OK, dat is dan duidelijk. En als je de soundbar afkoppelt? Wat gebeurt er dan?  


OK, dat is dan duidelijk. En als je de soundbar afkoppelt? Wat gebeurt er dan?  

Dat lijkt geholpen te hebben, Sonos afkoppelen, KPN afstandsbediening met tv koppelen en dáárna pas de Sonos instellen. In díe volgorde en anders niet :zipper_mouth:

Met de nieuwe afstandsbediening werkt het trouwens ook op deze manier niet om een of andere reden, alleen met de oude gek genoeg.

Dat gezegd hebbende, reageert hij sinds de nieuwe koppeling onwijs traag, maar dat past mooi in het rijtje met ander Arris gedoe :joy:


Helemaal mooi.:thumbsup_tone4:  Fijn dat het afkoppelen en daarna opnieuw koppelen en instellen geholpen heeft! 


Helemaal mooi.:thumbsup_tone4:  Fijn dat het afkoppelen en daarna opnieuw koppelen en instellen geholpen heeft! 

Vreemd wel, maar goed, bedankt voor de tip! 


:joy: