Skip to main content

  

Bij de keuze voor een nieuwe televisie hebben wij dit weekend gekozen voor een Samsung, vanwege het gebruik van de app zodat we het kastje niet meer nodig hebben. 
TV kijken gaat prima, alleen bij uitzending gemist, opnames terugkijken etc. bevriest het beeld steeds. Wij gebruiken overigens de V10 experia box

Wanneer zou dit probleem opgelost worden?

 

 

Beste KPN,

Ik heb hetzelfde dilemma.

Wil een Samsung TV kopen en twijfel of dat ik een versie neem waarbij ik gebruik moet blijven bakenvan een decoder (en dus meer storende kabeltjes) of een versie waarbij ik gebruik maak van de smart TV app.  Net contact gehad met uw klantenservice service en deze gaven aan dat er geen kwaliteitsverschil is en verder ALLe functionaliteit die ik ook op de TV heb, behalve een verminderd zenderaanbod. Betekent dat er nu 8 maanden later veel is verbeterd voor de Smart Tv app? Of blijven dezelfde beperkingen geldig?

 

*admin: afgesplitst en link+quote toegevoegd voor context

De kwaliteit van de app is nog steeds beduidend minder als kijken via de decoder. Zou mijn keuze dus niet af laten hangen van de app maar echt gewoon voor de decoder kiezen.


Dank Speedmaster!

Dus dan is de informatie van de KPN dus niet goed. Ze geven aan dat de kwaliteit net zo goed is. Jij zegt beduidend minder. Kennelijk heb je het naast elkaar vergeleken.

 

Gaat mij met name om minder zichtbare kabeltjes. Daarom leek het mij een goede optie. Ik heb nu een UTP achter mijn TV en daar moet ik dan achter de TV de decoder weg moffelen. Daar is weinig ruimte voor een decoder. De oude decoder was best dik en de nieuwe is 26 mm. Achter een Thin Wall Mount zit 1,5 cm. Dus dan moet de TV nog een cm naar voren. Allemaal esthetiek maar toch kan het storend zijn als je onnodig kabeltjes ziet. Met de Smart TV hoef ik alleen een UTP achter in de TV te pluggen of kan ik het met WIFI doen.


@GAPN 

Dit lijstje bezwaren, wat ik bijwerk indien nodig, is momenteel van toepassing.


Dank je PeterG,

 

Duidelijk en recent overzicht.

Moet ik dan toch maar KPN om een nieuwe decoder vragen die dunner is en die ik achter de TV kan wegmoffelen.


Dus dan is de informatie van de KPN dus niet goed. Ze geven aan dat de kwaliteit net zo goed is. Jij zegt beduidend minder. Kennelijk heb je het naast elkaar vergeleken.

Waar zegt KPN dat de kwaliteit net zo goed is want dat is volkomen onzin.

Heb je een bron immers als dat in een reclameuiting is dan wordt het tijd om melding van misleidende reclame te gaan maken.


@GAPN

Als je als bestaande klant over gaat naar Hussel MET het 4k zenderpakket krijg je als bestaande klant één Arris vip5202. Die is best klein en de ab werkt met BT.
(v.a. 2de is het dan een HD ontvanger)

Ga je over naar Hussel, maar neem je niet het 4k pakket, dan houdt je je bestaande ontvangers.


Ik ga eens overleggen met KPN. Dank

 


Ik heb zelf een UTP kabel rechtstreeks van Samsung naar experiabox en gebruik de tv app. Dus voor mij geen HDMI kabel, iTV ontvanger in de buurt van de tv.  De beeldkwaliteit is prima evenals de mogelijkheid tot terugkijken, opnemen etc. Waar het echter wel eens misgaat is dat de app zelf vastloopt en dan moet je weer opnieuw opstarten. En idd is het zenderaanbod anders maar de meest belangrijke staan er op. 


Ik heb zelf een UTP kabel rechtstreeks van Samsung naar experiabox en gebruik de tv app. Dus voor mij geen HDMI kabel, iTV ontvanger in de buurt van de tv.  De beeldkwaliteit is prima evenals de mogelijkheid tot terugkijken, opnemen etc. Waar het echter wel eens misgaat is dat de app zelf vastloopt en dan moet je weer opnieuw opstarten. En idd is het zenderaanbod anders maar de meest belangrijke staan er op. 


Weet niet welk type Samsung je in gebruik hebt maar op een QLED scherm zie ik wel degelijk verschil tussen de app en het beeld uit de decoder. Ook hier is de TV aangesloten middels een UTP kabel dus signaalontvangst is optimaal


Weet niet welk type Samsung je in gebruik hebt maar op een QLED scherm zie ik wel degelijk verschil tussen de app en het beeld uit de decoder. Ook hier is de TV aangesloten middels een UTP kabel dus signaalontvangst is optimaal

Dat is ook logisch want de compressie van de uitzending is groter dan die van de TV ontvanger en daarmee gaat er dus kwaliteit verloren. Als je het verschil niet ziet tussen een HD-"Glas" zender (12,5Mbps) en dezelfde zender via de app dan moet je of wat aan de instellingen vsn de televisie doen of een afspraak met de oogarts maken want het verschil is niet te missen.