Skip to main content

Ik krijg het niet synchrone 

Hoi @smifje1 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het niet wil lukken met jouw afstandbediening. Ik heb een paar vraagjes:

Wat voor soort tv ontvanger heb jij? Hoe ziet jouw afstandbediening er uit? Hoe probeer je verbinding te maken? Via bluetooth of via IR? 

Een foto van de afstandbediening zou zeer welkom zijn.

Hier is trouwens de pagina die je helpt bij het koppelen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Hoi ,

Ik heb onlangs een Arris Vip 5202 kastje , ik heb het aan laten passen naar 4K kwaliteit

De afstandsbediening is bluetooth maar geluid kan ik niet regelen en instellen met de arris afstandsbediening , ik moet een code hebben van kpn naar samsung maar dat is niet 005,270,200 of 244 maar dan net een andere …..  welke ??

 


Ik heb ‘t ingesteld met source + 1 ingedrukt houden, daarna 1 X :fast_forward: indrukken en dan de OK-knop. En het werkt met álle modellen Samsung die ik tot mijn beschikking heb.


Als ik hier source - 1 doe dan gaan plots mijn zenders achter elkaar lopen van 1 tot 999 en plots stopt hij , dan doe ik het geluid harder gaat hij weer van 1 naar 999 lopen 

Voorheen had ik iets van source - ok - 400 toen deed hij het aardig 

 


Ik heb een vergelijkbaar topic gevonden. Misschien heb je daar iets aan. De andere klant heeft de afstandbediening eerst gereset. 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hoe-stel-ik-mijn-bluetooth-afstandsbediening-in-482856

 

daarna deze stappen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm  → snelcode 1

 

Samsung is een goed ondersteund merk en het zou gewoon moeten werken. 

 


Deze topics heb ik uiteraard al een keer of 10 geprobeerd , de codes ken ik allemaal uit mijn hoofd 

Nu zoek ik net die andere extra codes , ik heb ze niet gemaakt dus ik weet het niet 

 


Hallo ?!?!?!

Het werkt nog steeds niet en het blijkt in het kpn arris (vip 5202)kastje te zitten , ik heb zon nieuwe afstandsbedieniening met zilveren ring (rond ok knop)

Als ik nu het geluid zachter zet via de arris afstandsbediening dan gaan plots de zenders lopen van 1 naar 999 en is dan niet te stoppen , na een halve minuut reageert het weer en kun je de zenders handmatig invoeren

Is dit voorval uniek ??


Hoeveel tuners heb jij thuis, @smifje1 . Heb je misschien nóg zo'n afstandbediening?  Zo ja, kun je die eens testen. Zo niet, is het misschien een idee dat ik een nieuwe stuur? Misschien is deze stuk. 

 


Ik heb onlangs mijn aansluiting laten upgraden naar glasvezel 4K , beneden heb ik zon 4k kastje van arris en een afstandsbediening met zilverenen ring en boven nog een oude HD ontvanger van een normale aansluiting , ook zon witte afstandsbediening maar met de nummers in de bovenste helft van de afstandsbediening.

Het is goed mogelijk dat het aan de afstandsbediening kan liggen, mijn samsung tv heeft standaard een bluetooth ontvanger/afstandsbediening maar deze ziet de kpn afstandsbediening niet , op zich niet zo erg , mijn telefoon ziet de afstandsbediening wel (accessoire)

Maar goed een andere proberen is een goede optie

Met vriendelijke groet,

Roy Hollaar


ik heb zon nieuwe afstandsbedieniening met zilveren ring (rond ok knop)

Welke afstandsbediening heb jer op dit plaatje? 
De bovenst of de onderste?
Er zit n.l. verschil in.
Als het goed is heb je de bovenste gekregen, zo niet dan moet je deze alsnog krijgen.

 en boven nog een oude HD ontvanger van een normale aansluiting , ook zon witte afstandsbediening maar met de nummers in de bovenste helft van de afstandsbediening.

 

Die moet je hebben maar dan met zwarte achterkant
Daar kan @Erwin_ je vast wel aan helpen.


Hoi ,

Klopt de 4K beneden is een arris bluetooth afstandsbediening zoals links boven op het plaatje

En boven/slaapkamer is de oude Hd afstandsbediening zoals rechts boven op het plaatje

Thanks

 


Den heb je de goede afstandsbediening en moet je dus instellen zoals @PeterG  het verteld.

Zou je eerst de afstandsbediening even willen resetten?

Dit doe je zo:

Factory reset AB:
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

Probeer nu nog eens de afstandsbediening te koppelen.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!


Ik heb alles al een keer of 10x geprobeerd , alles gereset , tv , arris en afstandsbediening , hdmi stekkers omgewisseld , soundbar afgekoppeld , niets helpt .

De situatie is nog steeds :  als ik het geluid harder of zachter set via de witte kpn afstandsbediening , dan gaan de zenders achter elkaar lopen van 1 t/m 999 , stoppen lukt niet , 30 seconden wachten en handmatig weer zender intoetsen vooral niet harder en zachter doen via de kpn afstandsbediening want dan slaat de arris vip 5202 weer op hol/tilt , dus tot zo ver nog geen oplossing , mijn tv heeft een bluetooth afstandsbediening alleen deze niet de kpn koppelen , hij ziet hem niet , de tv regeld de kpn zoals via de witte afstandsbediening via infrarood , harder zachter gaat via tv origineel afstandsbediening via bluetooth , daar zit waarschijnlijk het conflict , dus na koppeling met tv/ arris is het infarood signaal geworden voor arris harder/zachter : Op hol/tilt , conflict

erg ingewikkeld maar zo omschrijf ik hier conflict letterlijk 


De Samsung heeft dan wel bluetooth maar dat is voor inkomende bluetooth apparaten en heeft niets met volume te maken.
Je Samsung afstandsbediening heeft ook geen bluetooth dus dat kan de oorzaak ook niet zijn.
Heb het even doorgegeven, dus even geduld voor een verdere reaktie


even voor de duidelijkheid , mijn samsung heeft een bluetooth koppeling met de tv

Ook als je de hand volledig over de kop van de afstandsbediening houd dan kun je met bluetooth gewoon bedienen en bij infrarood niet, bij mij kun je hem gewoon bedienen met de de kop volledig afgedekt , dus bleutooth koppeling


@huistijger

Nieuwe Samsung televisies hebben een Samsung One Remote en die geeft zijn commando’s via BT door naar de TV. Zelfs als je in een aangrenzende ruimte gaat staan kan je de tv nog bedienen.

Maar gelukkig reageren ze (mijn Samsung i.i.g.) ook nog op IR waardoor de tv-functies v.d. KPN-ab ook te gebruiken zijn.