Skip to main content

Goedemorgen iedereen. 

Ik krijg mijn A.B. van itv niet gekoppeld aan mijn Samsung tv.

Ik heb alles geprobeerd maar het lukt me niet.

Kan iemand mij vertellen hoe?

Ik hoor het graag gr.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Dag @Hadsikidatsie. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om je afstandsbediening te koppelen. Wat gaat er precies mis? Reageert je TV helemaal niet op de afstandsbediening of werken bepaalde functies niet? En welke afstandsbediening heb je? Heb je het stappenplan om je afstandsbediening in te stellen doorlopen? 

Zou je verder alvast je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? 


Hoi, ik neem aan dat het onderstaande is?

1. Code 270 werkt hier op een heeele oude Samsung én een splinternieuwe.
2. Druk de Source-knop en OK-knop gelijktijdig 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en AV-knop.


Allen bedankt voor de reactie. 

Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld.

Ik heb de witte afstandsbediening met de zwarte achterkant en de wit met zwarte 4K ontvanger.

Ik heb net een nieuwe Samsung qe55q70ralxxn. 

Ik heb alle mogelijke stappen geprobeerd maar ik krijg de itv ab niet gekoppeld aan mijn tv.

Ik had ook al een nieuwe gehad van kpn maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik ben nu ten einde raad.

Wie kan mij helpen?


Dan doe je toch iets niet helemaal goed. De nieuwe ab werkt prima op Samsung. Hier op een 12 jaar oud toestel en eentje van 9 maanden.

Ik ben nu ten einde raad.

Waarom? De TV is toch ook bedienbaar met dienst eigen afstandsbediening???

De source knop is het knopje onder de 7! (met pijltje in vierkantje).

Die houdt je ingedrukt tegelijkertijd met de OK knop. Ca. 5 sec. totdat het ledje rood oplicht. Dan toets je 270 in. Hier werkt het daarmee op beide Samsung (de hele oude en splinternieuwe).


Ik heb alles gedaan ,geloof me!

Ik heb een andere AB dan jij,ik heb de Bluetooth wit met zwarte achterkant!

En de snelcode gaat ook niet.

 


Ik heb een andere AB dan jij,ik heb de Bluetooth wit met zwarte achterkant!

Ja, dat weet ik!!! Die werkt hetzelfde voor instellen voor tv-merk ( tenzij je die hebt voor de ZTE8001).

Ik heb echter begrepen dat je die hebt voor de Arris 5202 (dus vrijwel gelijk aan bovenstaande foto; de achterkant daargelaten). Dat gaat dus precies volgens mijn beschrijving.

Ik ben al 5 jaar bezig voor dit forum dus snap het echt wel.

En gebruik anders gewoon voor de televisie die van de tv zelf. Via de kpn afst.bed. is het alleen volume en tv aan/uit. En evt. bronkeuze.


Beste Peter,ik heb inderdaad die ZTE8001.

Bij mijn vorige tv en boven werkt het allemaal wel,en ik ben niet achterlijk!!

Ik weet echt wel hoe het in te stellen allemaal!

Maar het is gewoon makkelijker om één afstandsbediening te gebruiken!

En waarom niet als de mogelijkheid er is!?

Er zal waarschijnlijk een bug in zitten en ik hoop dat het opgelost kan worden!

In ieder geval bedankt voor je reactie en ik hoop dat je de volgende keer met een oplossing kan komen!

Gr.


Okee. Met de 8001 zijn meer problemen gemeld m.b.t. allernieuwste tv’s. Die worden niet herkend.

Er zal waarschijnlijk een bug in zitten en ik hoop dat het opgelost kan worden!

Dat klopt helaas. Over ca 3 à 4 maanden komt er een software update. Hopelijk lost dat ook dát probleem op.

(gelukkig is kpn er met de nieuwste ontvanger weer afgestapt van instellen voor tv via menu). Staat de ontvanger in het zicht en is BT bediening niet noodzakelijk, dan kun je een 'gewone’ IR ab bestellen en gebruiken. Als je nog zo’n ab hebt kun je die ook gebruiken.

Zelf gebruik ik mijn splinternieuwe Samsung via diens eigen, bijgeleverde, Samsung One Remote, afstandsbediening. De ab van KPN gebruik ik alleen voor de ontvanger.

Dat heeft hier een praktische reden. In dezelfde ruimte staat ook een hele oude Samsung televisie en anders gingen ze beiden aan/uit en harder/zachter. De allernieuwste tv heeft zelf een BT ab en niet via IR. Maar die nieuwe reageert wel op IR.


Ok Peter,dat is duidelijk. 

Dan zie ik de update wel tegemoet. 

Bedankt voor je reactie en de gr.


Hallo @Hadsikidatsie. Ik zie dat @PeterG zijn uiterste best heeft gedaan om je te helpen bij het instellen van je afstandsbediening, maar het nog niet is gelukt. Je hebt een ZXV8001 tv-ontvanger, begrijp ik en je hebt de wit met zwarte afstandsbediening. Het klopt inderdaad dat de afstandsbediening wizard niet werkt in de huidige softwareversie (7.7.89_3). :disappointed: Met het nieuwe tv-menu werkt het wel weer. Het is dus even wachten op de uitrol van de nieuwe software.


Oke,ik zie de update graag tegemoet. 

Bedankt voor de terug koppeling. 

Gr.


Geen probleem, @Hadsikidatsie. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer