Skip to main content

Met eerdere tv ontvangers van KPN had ik hetzelfde probleem en ik had gehoopt dat het met KPN+ opgelost zou zijn maar niets is minder waar. En geloof me, ik heb elke stap die ooit is benoemd als oplossing helemaal opgevolgd maar SBS6 blijft elke keer weer stilstaand beeld opleveren. Via mijn vorige tv-ontvanger kon ik nog verder kijken via kanaal 666 maar dit is met KPN+ ook niet meer mogelijk. 

Is dit niet gewoon een verkeerd afgestemde frequentie ofzo? Iets wat alleen KPN op kan lossen? Want ik krijg het niet opgelost en ik begin het ondertussen behoorlijk vervelend te vinden om iedere keer allerlei kunstgrepen uit te moeten voeren voordat ik iets op SBS6 kan bekijken.

Iemand de gouden tip voor mij?

Heel vreemd en iets dergelijks hoor ik nu voor het eerst.

IPTV werkt niet met frequenties. 

Ook apart, de live stream op 6 voor de TV+ is momenteel exact dezelfde als die voor 666 via de oudere ontvangers!

En de uitgestelde, bijvoorbeeld na pauze of opname, is zelfs een heel ander platform dan wat bij de oudere ontvangers wordt gebruikt. 

Dus het is totaal onverklaarbaar. 

Maar goed we gaan eens even kijken. 

Je hebt dus glasvezel…

Welk modem heb je? v10, v10a, andere?

Ook niet onbelangrijk: Hoe is de box ermee verbonden. Kabel of wifi?

Indien kabel zit er nog een switch of dvs tussen?


Het was het enige wat ik nog kon verzinnen want het is mij ook een raadsel waarom alleen SBS 6 dit probleem heeft.

 Ik heb in het forum wel eerder gelezen dat iemand problemen had met 6 maar wel via 666.kon kijken. Daar had ik die tip vandaan. :)

Eerste ontvangers waren aangesloten op de tv met een utp kabeltje. Het kastje dat ik nu heb gaat alleen via de wifi.

Ik heb een box 12.


alleen via de wifi.

Ik heb een box 12

TV+ via wifi (zwarte modem) box12 is op zich een prima combi.

Kastje kan ook op een netwerkkabel. Aansluiting zit achterop. Ben toch benieuwd hoe het dan werkt. Kabel van de oude ontvanger ligt er nog, neem ik aan (...)?

We hadden deze klacht namelijk nog wel eens. Ook één zender (keertje RTL4) maar toen de box dichter bij de modem stond, en dus sterker wifi, werkte het wel.

Maar met een box12 zou ie met wifi ook goed moeten werken.

Werkt het wel met terugkijken? Of als je het hebt opgenomen?

Doe eens als test: als je SBS6 live aanzet pauzeer dan eens 5 seconden. Loopt het daarna wel? Je komt dan op de unicast stream en die werkte bij de eerder genoemde mede-klanten wel bij hangen van één zender.


Dank je wel. Ik ga het proberen 👍🏻


De 5 seconden pauze werkt tot nu toe prima. Top, dank je wel.


Je zou er, dan, ook nog voor kunnen kiezen 'permanent’ voor de unicast streams te kiezen.

Zie “Video Mode” in, ik geloof, het eerste menu van het tandwiel.


Liep toch weer vast. Nu wilde ik de geadviseerde "unicast" instellen maar kreeg ook de optie "automatisch beste kwaliteit". Deze nu ingeschakeld om die eerst eens te proberen.Duimen maar! Alweer bedankt voor deze tip.

(Voor degenen met een vergelijkbaar probleem bij KPN+ , je gaat naar "Instellingen" (dus het tandwieltje) doorscrollen naar "Informatie".en dan weer door naar beneden "Video mode" aanklikken en daar "Automatisch beste kwaliteit" of "Gebruik unicast" selecteren.)