Skip to main content

SBS9 keert terug, Viaplay TV en Viaplay TV+ voorlopig alleen voor Odido en Delta klanten

• February 17, 2025
  • 11 reacties
  • 803 keer bekeken

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Nieuwkomer
  • March 1, 2025

en wanneer word dit beschikbaar voor kpn klanten? die stream is helemaal ruk!

als kpn snel gaat handelen zullen ze minder klanten gaan verliezen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

Dat de streams van Viaplay matig zijn hebben niet alleen gebruikers van kpn internet last van.

• Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Dat klopt maar viaplay tv en tv+ is wel stukken beter!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

Als je een abonnement hebt op de streamingdienst (à € 19,99) schijn je geen gebruik te kunnen maken van Viaplay TV+.

En v.v. ook niet. Viaplay TV+ kost € 17,99. Wat ik nogal fors vind voor 1 lineair kanaal met alleen de sportcontent.

Bron Totaaltv.

Viaplay ott abonnee moet extra abonnement kopen voor lineair kijken 

• Deelnemer
  • March 19, 2025

Nog steeds niets bekend over Viaplay TV+ ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2025

Nee. En ook niet over Viaplay TV.

Komende raceweekend: China. 21-23/3

Uiteraard via Viaplay app en website. 

Maar ook:

Via RTL Television (47)

Zaterdag 08:00 kwalificatie 

Zondag 08:00 Race 

JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Waarom nog steeds niet Viaplay TV bij KPN terwijl deze zender bij andere providers in het basispakket zit. Hetzelfde geldt ook voor de radiozender Joe die notabene bijna landelijke via de FM (en DAB+) is te ontvangen. Waarom zijn bijvoorbeeld ook niet alle regionale publieke radio en TV te ontvangen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

Hoi ​@JG van Straten 

Met Joe (DPG media) is KPN niet rond gekomen. Die komt er niet kan ik wel stellen. Zelf gebruik ik daar in de woonkamer FM voor (FM tuner in receiver na ~10 jaar weer in gebruik genomen).

Verder DAB+ en via internet (MyTuner, Nederland.FM, via BT naar soundbar).

Ik betwijfel of KPN wel rond komt met Viaplay. Zoveel is er niet te zien via Viaplay TV, vond ik in de oude situatie al. Wedstrijd uit de Engelse competitie… maar nou net die die ik wilde zien enzo.

Maar ik heb makkelijk praten, want ik heb Viaplay app abonnement.

Het op deze manier doorgeven van de Regionale zenders scheelt KPN € 1,2 miljoen per jaar aan Buma/Stemra/Sena rechten die niet betaalt hoeven worden. KPN weet precies hoeveel er buiten de regio's op afgestemd werd en vond dat kennelijk toch wat prijzig.

Je kunt bijvoorbeeld NLZIET als soort van extra pakket zien voor alle regiozenders. Die heb ik erbij. Ook voordeel: wel tot een week terugkijken VRT; nog tot jaren terugkijken van hele series van NPO, RTL en Talpa.

JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@JG van Straten 

Met Joe (DPG media) is KPN niet rond gekomen. Die komt er niet kan ik wel stellen. Zelf gebruik ik daar in de woonkamer FM voor (FM tuner in receiver na ~10 jaar weer in gebruik genomen).

Verder DAB+ en via internet (MyTuner, Nederland.FM, via BT naar soundbar).

Ik betwijfel of KPN wel rond komt met Viaplay. Zoveel is er niet te zien via Viaplay TV, vond ik in de oude situatie al. Wedstrijd uit de Engelse competitie… maar nou net die die ik wilde zien enzo.

Maar ik heb makkelijk praten, want ik heb Viaplay app abonnement.

Het op deze manier doorgeven van de Regionale zenders scheelt KPN € 1,2 miljoen per jaar aan Buma/Stemra/Sena rechten die niet betaalt hoeven worden. KPN weet precies hoeveel er buiten de regio's op afgestemd werd en vond dat kennelijk toch wat prijzig.

Je kunt bijvoorbeeld NLZIET als soort van extra pakket zien voor alle regiozenders. Die heb ik erbij. Ook voordeel: wel tot een week terugkijken VRT; nog tot jaren terugkijken van hele series van NPO, RTL en Talpa.

Zelf hebben we alle regiozenders en ook BVN. Joe streamen we (zoals zo veel stations via internet). Het punt is dat ik het vreemd vind dat KPN niet doet. Ik verwacht net als jij dat bv. Joe niet doorgegeven gaat worden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen! De wens om Viaplay ook via de zenders aan te bieden is bekend bij ons, maar helaas nog geen informatie over of dit gaat lukken. Zie ook deze reactie van Marcia in een ander topic hierover. 

Mocht daar wel verandering in komen dan zullen we het ook zeker hier laten weten! Hopelijk werkt het voor nu goed via de alternatieven. 🙂

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 7, 2025