Skip to main content

Bij het zoeken voor SBS9 zender op kanaal 19, springt de ontvanger van kanaal 18 naar 20

Dus kan ik niet SBS9 ontvangen.

Wat is hiervoor de oplossing?

U heeft digitenne zeker?


Nee, ik heb glasvezel van KPN Itv

 


Sbs 9 zit nade zender geographic kanaal 19 dusen zoniet even de stroom van de tv ontvanger halen en na het aanzetten worden de kanalen opnieuw ingeladen


@Stef W ik heb even gekeken en bij mij werkt SBS 9 gewoon. Staat ie bij jou misschien niet verborgen, of staat de kinderslot aan?


Heb nu verborgen zenders gecontroleerd: stonden vreemd genoeg 20 zenders verborgen, waaronder SBS9 .

Veel dank voor je advies Dennis !!!!


Heb nu verborgen zenders gecontroleerd: stonden vreemd genoeg 20 zenders verborgen, waaronder SBS9 .

Veel dank voor je advies Dennis !!!!

Graag gedaan! 👍🏼


Hoi Dennis,

 

Ik heb nog een andere vraag gesteld op forum:

Als ik de tv ontvanger en tv aanzet via KPN afstandbediening, start als eerste de Apple Tv device op,

en dan moet ik source wijzigen. Dat lukt alleen via de TV afstandbediening.

Heeft iemand een oplossing; dat ik bij opstarten via KPN afstandbediening gelijk op de KPN Tv kom?

Wellicht had je die al gezien?

En misschien heb je op die vraag ook zo’n goed advies ;-)

 


@Stef W kun je in de tv niet aangeven dat ie automatisch KPN TV moet activeren als je de tv ontvanger aanzet? Op welke HDMI aansluiting zit de tv ontvanger en welke HDMI aansluiting zit de Apple TV?


Zullen we het Appel TV gebeuren dan ook maar dáár laten? :wink::smile_cat:

 


Ik ga ff kijken of het mogelijk is om het in de TV te regelen is.

TV ontvanger zit in HDMI aansluiting 1 en Apple TV zit in HDMI aansluiting nr 2

Zit ook nog een HDMI ARC nr 3 aansluiting op de TV?


HDMI 3 = 1 en 2. Ook w.b. CEC. 

Alleen,  ARC kan ook gebruikt als geluid uitvoeren naar HDMI ARC ondersteunende versterker.