Skip to main content
Gisteren voor het eerst naar Netflix gekeken via Chromecast. Maar ... terugschakelen naar HDMI 1 om weer interactieve TV te kijken lukt niet. De knop “kiezen input-kanaal” van de afstand bediening werkt wel, maar ik kan met de pijlen toets niet naar links of rechts bladeren. Ook met een tweede afstandsbediening lukt het nu. TV kijken zit er (voorlopig) niet in. Wat nu?
Dat herken ik. Met de KPN-afstandsbediening kun je wel de verschillende input-kanalen tevoorschijn halen, maar je kunt ze niet selecteren - niet met de links/rechts-knoppen, noch met OK. Mijn oplossing is: altijd de originele afstandsbediening van de TV bij de hand houden. Maar het zou natuurlijk veel mooier zijn als die niet nodig was.
Doe het inderdaad even met de bij de tv geleverde afstandsbediening. 😉 Niet bij alle modellen werkt de ingangskeuze via de kpn afst.bed.
Het is me inderdaad gelukt met de TV eigen afstandsbediening. Maar... voor ik die (weer) kon gebruiken, moest ik eerst de verbinding met het KPN kastje verbreken, en de TV uit- en aanzetten.

Het is inderdaad erg raar dat de nieuwe KPN afstandsbediening hier een steek laat vallen. Bedankt voor de hulp, trouwens
Goedemiddag jburgt, welkom op het Forum!

Fijn om te horen dat het gelukt is met de gegeven tips! Soms is de afstandsbediening inderdaad niet compleet voor alle televisies en merken helaas..
Regelmatig zie je ook dat je door meerdere keren op het bronselectie knopje te drukken de gewenste bron kunt selecteren.
Helaas in ons geval lukte dat niet.
Helaas in ons geval lukte dat niet.Wat is het merk en type van jullie televisie?
Philips 47PFL6907T
Zodra je de source-knop van de afstandsbediening hebt ingedrukt heb je maar heel even de tijd om de pijltjestoetsen te gebruiken om van ingang te veranderen, dus na de source-knop direct de pijltjestoetsen indrukken.
Zodra je de source-knop van de afstandsbediening hebt ingedrukt heb je maar heel even de tijd om de pijltjestoetsen te gebruiken om van ingang te veranderen, dus na de source-knop direct de pijltjestoetsen indrukken.

Dit is inderdaad de oplossing!

Wacht je te lang, meer dan een seconde, dan reageren de pijltjesknoppen en de OK-knop niet meer. Maar je kunt ze opnieuw activeren door nog eens op de source-knop te drukken.



Overigens ontdekte ik dat je de bronnenlijst ook weg kunt krijgen met de mute-knop. Dus zelfs als je de pijltjesknoppen niet gebruikt, kun je toch nog door de bronnen bladeren met behulp van alleen de source-knop. Even laten staan op de gewenste bron tot die vanzelf geactiveerd is - en dan op mute drukken.

Hoe dan ook, de originele TV-afstandsbediening kunnen we nu rustig opbergen.
Philips 47PFL6907TIk heb een Philips 32pfl5507H_12.

Ik heb de kpn afst.bed. ingesteld met code 525. Daarmee werkt de ingangskeuze prima.

Met een Philips tv moet het kunnen.

Zodra ik op de kpn a.b. de "ingangskeuze" indruk kan ik óók met de navigatietoetsen (omhoog/omlaag) een ingang kiezen én met OK daarna die ingang ook activeren.



Stel ik in met bv. code 424 dan werkt de OK toets niet voor de televisie. En met 441 werkt de "ingangskeuze"-toets ook niet. Wel volume en aan/uit.



Probeer dus de Philipscodes totdat je er een hebt waarmee je op jouw toestel ook de navigatie en OK kan gebruiken na het indrukken van de "ingangskeuze".



Houdt stop ingedrukt tot na ca. 5 sec. het ledje op de a.b. gaat knipperen. Toets een code in en probeer de functies. Werkt ie niet probeer dan de volgende code etc. totdat het werkt. ;)



Belangrijkste codes voor Philips:

441, 424, 525, 394, 446



En deze kunnen ook nog:

401

419

416

442

406

455

9113

415

526

444

443

417

462

463

418

400

456

231

396

841

420

852

727

297

662

539

399

232

9118

529

502

402

524

248

185

9108

850

528

425

259

9114

846

703

457

431
Beste oplossing is een universele afstandsbediening kopen.

Die kan je met je computer programmeren.

Dan heb je voor alles maar 1 afstandbediening.

Zelf heb ik de Logitech Harmony Ultimate One.
Bij onze Philips 55PUS8503/12 werkt code 525 prima, ook het kiezen van de input.

KPN site geeft code 401 aan, maar dan werkt de input selectie niet.

Goeiemiddag,

 

Misschien een stomme vraag, op welk knopje moet ik drukken om de ‘ingangskeuze’ te veranderen?


Goeiemiddag,

 

Misschien een stomme vraag, op welk knopje moet ik drukken om de ‘ingangskeuze’ te veranderen?

Deze:

Of hier onder de 7, waar AV bij staat:

 


Hai Nick,

Top, dank je!


Reageer