Skip to main content

Ik vind het schandalig dat jullie npo politiek van de zender hebben gehaald en nu tegen betaling aan bieden vele vrienden en kennissen zijn hier zeer kwaad om.zou het maar terug draaien anders kost het vele abonnees 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

NPO Politiek heeft bij KPN altijd deel uitgemaakt van het pluspakket. En maakt dat nog steeds uit. Wel heeft KPN in 2021 deze zender een paar maanden tijdelijk opengezet voor iedereen.  

Of deed jij mogelijk mee aan een actie van drie maanden gratis pluspakket? 

NPO politiek is gratis beschikbaar via NPOstart. De app is op smart-tv’s beschikbaar. Ook via tablet en smartphone met de NPOstart app. Via laptop (via hdmi aan te sluiten op tv) via npostart.nl.

Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen (!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 


@Tonny Oonk 

Zie reactie hierboven.

Bij KPN zit NPO Politiek al sinds jaar en dag in het pluspakket.

@Dragons schrijft: Of deed jij mogelijk mee aan een actie van drie maanden gratis pluspakket? 

Dat denk ik dan ook.

Verder: wil je het wel gratis zien gebruik dan de NPOstart-app in je smart-tv. Of met je phone en (chrome)cast het.


 

Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen (!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 

Helaas, dat klopt niet. Bij Ziggo zit NPO Politiek wel in het basis pakket.

Je hebt wel gelijk dat het KPN is toegestaan de zender NPO Politiek niet in het basispakket door te geven, omdat deze niet valt onder de "must-carry” zenders.


 

Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen (!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 

Helaas, dat klopt niet. Bij Ziggo zit NPO Politiek wel in het basis pakket.

Je hebt wel gelijk dat het KPN is toegestaan de zender NPO Politiek niet in het basispakket door te geven, omdat deze niet valt onder de "must-carry” zenders.

Het ligt eraan wat je bij Ziggo onder basispakket verstaat. In het goedkoopste tv-pakket (€ 20,95 per maand), met alle ongecodeerde zenders, zit NPO Politiek niet. In het tv-startpakket met alle ongecodeerde en een groot deel van de gecodeerde zenders (€ 28,45 per maand) zit NPO Politiek wel.

Bij KPN betaal je - naast het internetabonnement - voor het tv-basis- en pluspakket in totaal € 16,99 per maand.

Piet.


 

Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen (!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 

Helaas, dat klopt niet. Bij Ziggo zit NPO Politiek wel in het basis pakket.

Je hebt wel gelijk dat het KPN is toegestaan de zender NPO Politiek niet in het basispakket door te geven, omdat deze niet valt onder de "must-carry” zenders.

Het ligt eraan wat je bij Ziggo onder basispakket verstaat. In het goedkoopste tv-pakket (€ 20,95 per maand), met alle ongecodeerde zenders, zit NPO Politiek niet. In het tv-startpakket met alle ongecodeerde en een groot deel van de gecodeerde zenders (€ 28,45 per maand) zit NPO Politiek wel.

Bij KPN betaal je - naast het internetabonnement - voor het tv-basis- en pluspakket in totaal € 16,99 per maand.

Piet.

Je hebt inderdaad gelijk, zo is het nu voor nieuwe klanten. Echter heb ik ook Ziggo met smartcards (uit het oude Zesko/Ziggo tijdperk) en daar betaal ik EUR 20,95 voor het TV Standard met smartcards. Tegenwoordig kost dit pakket EUR 28,45 per maand. Het klopt dat je bij KPN “overall” gezien wel goedkoper uit bent vergeleken met Ziggo, maar het KPN zenderpakket is daarentegen wel kleiner dan bij Ziggo.


Het klopt dat je bij KPN “overall” gezien wel goedkoper uit bent vergeleken met Ziggo, maar het KPN zenderpakket is daarentegen wel kleiner dan bij Ziggo.

En dat is waar providers gelukkig hun eigen keuzen maken.


Het klopt dat je bij KPN “overall” gezien wel goedkoper uit bent vergeleken met Ziggo, maar het KPN zenderpakket is daarentegen wel kleiner dan bij Ziggo.

En dat is waar providers gelukkig hun eigen keuzen maken.

En ook de klanten natuurlijk… :wink:

Piet.


NPO Politiek laat goed zien hoe bij NPO gedacht wordt over minder validen. De ondertiteling op NPO Politiek  lijkt alleen maar om de politicie belachelijk te maken. Als je dan net van NPO1 om 5 uur overschakeld, blijkt dat ze het wel goed kunnen.

Overigens, als je echt meer zenders wilt, moet je eens onderzoeken of je een beweegbare schotel kan plaatsen. 1000 Free to air kanalen kan dan best mogelijk zijn. (Echter geen actuele nederlandse of je moet weer wel een abonnement nemen, maar bij Ziggo en KPN zijn het gros ook niet ondertitelde niet Nederlandse zenders). 

@Noordzee kan je waarschijnlijk haarfijn uit de doeken doen hoeveel dat er momenteel zijn., 


Met een draaibare satellietschotel zijn dat er ongeveer 4000. Het precieze aantal wijzigt met het uur. 

BVN is gratis te ontvangen via de satelliet.  

Compleet overzicht : https://en.kingofsat.net

 


NPO Politiek heeft bij KPN altijd deel uitgemaakt van het pluspakket. En maakt dat nog steeds uit. Wel heeft KPN in 2021 deze zender een paar maanden tijdelijk opengezet voor iedereen.  

Of deed jij mogelijk mee aan een actie van drie maanden gratis pluspakket? 

NPO politiek is gratis beschikbaar via NPOstart. De app is op smart-tv’s beschikbaar. Ook via tablet en smartphone met de NPOstart app. Via laptop (via hdmi aan te sluiten op tv) via npostart.nl.

Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen (!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 

Dan zit je goed mis, bij ZIggo zit NPO-politiek wel in het basispakket. 
Het gaat om de basis van de onze eigen democratie.
Onbegrijpelijk dat KPN dit de Nederlanders onthoud.
Maar ook een goede culturele zender zonder reclamepulp wordt ons door KPN onthouden.
Droevig.


Hallo @fishertechnik-hoby 

bij ZIggo zit NPO-politiek wel in het basispakket. 

Ik weet niet wat jij het basispakket noemt bij Ziggo, maar ik kan NPO Politiek ook niet vinden in mijn zenderlijst van Ziggo zonder decoder en dat noem ik het basispakket.

Heb je een kanaalnummer?

 


@fishertechnik-hoby. Het ligt er maar net aan wat je, bij Ziggo, het basispakket noemt. Bij hen begint televisie met “KabelTV”. Daar zit NPO Politiek niet in.

Je dient minimaal Start af te nemen voor ook die zender.

En het blijft een providerkeuze. Ziggo heeft, als eigendom van een internationaal bedrijf, diepere zakken dan KPN. Want KPN is van KPN zelf. Mede daarom spreekt het me aan.

En bij kpn heb je ook internet. Met gratis NPO Politiek via NPOstart. NPO Politiek wordt op deze manier ook het meest gevolgd op redacties van kranten, nieuwsrubrieken e.d.
Doorgaans kijken die via TweedeKamer.nl. Daarop zijn alle overleggen die tegelijk zijn tegelijk te ontvangen op meerdere streams.

Daarom moet (wil) kpn iets meer terugverdienen van de inkoopprijs van het pakket met NPO zenders door alleen NPO Zappelin in de basis te hebben.

Providers móeten het NPO pakket wel inkopen, want doorgifte van NPO 1, 2 en 3 is verplicht.

Momenteel zijn ook NPO 1 Extra en NPO 2 Extra via het basispakket. Dat is bij alle providers. Die worden daarvoor tijdelijk gecompenseerd door de NPO.


Hallo @fishertechnik-hoby 

bij ZIggo zit NPO-politiek wel in het basispakket. 

Ik weet niet wat jij het basispakket noemt bij Ziggo, maar ik kan NPO Politiek ook niet vinden in mijn zenderlijst van Ziggo zonder decoder en dat noem ik het basispakket.

Heb je een kanaalnummer?

 

Kwestie van even op hun web site kijken, kanaal 502, TV-standaard (dit is het basispakket).
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
 


Hallo @fishertechnik-hoby 

bij ZIggo zit NPO-politiek wel in het basispakket. 

Ik weet niet wat jij het basispakket noemt bij Ziggo, maar ik kan NPO Politiek ook niet vinden in mijn zenderlijst van Ziggo zonder decoder en dat noem ik het basispakket.

Heb je een kanaalnummer?

 

Kwestie van even op hun web site kijken, kanaal 502, TV-standaard (dit is het basispakket).
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
 

Hallo @fishertechnik-hoby mijn Ziggo ‘basispakket’ kent geen kanaalnummer 502, misschien bij het duurdere Ziggo-pakket met decoder of CI+

en TV-standaard bestaat niet, wel TV-Start. Kabel-TV is het basispakket zoals @PeterG ook memoreert.

 


Hallo @fishertechnik-hoby 

bij ZIggo zit NPO-politiek wel in het basispakket. 

Ik weet niet wat jij het basispakket noemt bij Ziggo, maar ik kan NPO Politiek ook niet vinden in mijn zenderlijst van Ziggo zonder decoder en dat noem ik het basispakket.

Heb je een kanaalnummer?

 

Kwestie van even op hun web site kijken, kanaal 502, TV-standaard (dit is het basispakket).
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
 

Hallo @fishertechnik-hoby mijn Ziggo ‘basispakket’ kent geen kanaalnummer 502, misschien bij het duurdere Ziggo-pakket met decoder of CI+

Digitale TV met CI+ en het standaard TV pakket, zonder extra toevoegingen.
Zie het zenderoverzicht.
Voor mij is deze discussie gesloten


@JanD@fishertechnik-hoby 

Een basispakket is het allerlaagste wat een provider aanbiedt.

Het basispakket bij Ziggo is KabelTV (€ 20,95) en bevat niet NPO Politiek.

In de lijst van het zenderoverzicht staat KabelTV en TV Standaard. Het is een beetje verwarrend maar Ziggo noemt het zenderpakket van de pakketten Start, Complete en Totaal allemaal TV Standaard. Dat is het minimale zenderpakket bij die abonnementen.

Dus:

Kabel TV abonnement: geen NPO Politiek
Van af Start abonnement, TV Standaard: wel NPO Politiek

@ JanD, betaal je nu voor dat KabelTV pakket of komt het nog gewoon uit de muur? Reken er dan niet al te lang meer op. Ziggo is in rap tempo aansluitingen zonder betaald abonnement af te sluiten.


@JanD@fishertechnik-hoby 

Een basispakket is het allerlaagste wat een provider aanbiedt.

Het basispakket bij Ziggo is KabelTV (€ 20,95) en bevat niet NPO Politiek.

In de lijst van het zenderoverzicht staat KabelTV en TV Standaard. Het is een beetje verwarrend maar Ziggo noemt het zenderpakket van de pakketten Start, Complete en Totaal allemaal TV Standaard. Dat is het minimale zenderpakketten bij die abonnementen.

Dus:

Kabel TV abonnement: geen NPO Politiek
Van af Start abonnement: wel NPO Politiek

@ JanD, betaal je nu voor dat KabelTV pakket of komt het nog gewoon uit de muur? Reken er dan niet al te lang meer op. Ziggo is in rap tempo aansluitingen zonder betaald abonnement af te sluiten.

Je kan moeilijk blijven schrijven doen maar bij mij komt voor 20,95 (was 18,00) bij Ziggo NPO politiek (502) op de TV. Deze prijsverhoging (zal wel het verhalen van de F1 race en het domme voetbal zijn) is belachelijk hoog. Kan een reden worden om te gaan opzeggen.


Hallo @PeterG , het signaal staat nog gewoon op de AOP en gebruik het als back-up voor het geval KPN eens uitvalt en het Ziggo-pakket heeft nog een paar zenders die KPN niet heeft, waar ik ook soms naar kijk, maar geen NPO politiek op 502 dus. Als niets het meer doet heb ik ook nog een Digitenne-spriet om op de tv aan te sluiten.

@fishertechnik-hoby schrijft dat hij kanaal 502 bij kabel-tv wèl kan ontvangen, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt, dus kan het zijn dat hij in een origineel Ziggo-gebied woont en ik woon in een voormalig UPC-gebied. Er bestaan nog steeds (technische) verschillen tussen die regio's.