Skip to main content
Vraag

Scherper en mooer beeld verwacht van nieuwe tv

• May 5, 2026
  • 4 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb sinds kort een LG oled 42C54LA 

ik verwacht hier scherper beeld dan mijn oude samsung. Het beeld vindt ik niet scherper als mijn oude tv en in de winkel was het een stuk scherper. Ik heb nu een tv ontvanger HMB2260 V2.

Kan het aan de tv onvanger liggen, moet ik een nieuwer abonnement afsluiten bv KPN+ box ?

Of moet ik een nieuwere HDMI kabel, het zijn dus misschien verschillende oorzaken.

grt A.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2026

De HMB2260 is stok oud. Zeker 15 jaar.

Vraag een Arris VIP5202 aan en je zult zeker een mooier HD beeld ervaren. Er zit gewoon een betere chip in.

Niet zo scherp als in de winkel; daar staat altijd 4k op. TV uitzending is echter HD.

Vraag een terugbelverzoek (onderaan) aan voor de omruil. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 5, 2026

Hier vind u wat informatie om de beeldinstellingen te veranderen. Wellicht kunt u er wat mee.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 5, 2026

Een goede hdmi-kabel kan zeker uitmaken.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

In de winkel is het beeld vaak scherper omdat daar  de ‘Winkeldemo modus’ is aangezet. Deze kan je natuurlijk thuis ook aanzetten via Ondersteuning → Thuisgebruik/winkeldemo. De winkeldemo modus optimaliseert om de paar minuten de beeldinstellingen maar de televisie gebruikt daardoor ook meer energie.

Het is zeker ook aan te raden ja haast antieke ontvanger om te ruilen. Daar zit ook meteen een goede HDMI - kabel bij.