Skip to main content

Ik heb nog steeds analoge TV-ontvangst. Sommige mensen in mijn familie en/of kennissen vinden het TV-beeld niet zo scherp als bij henzelf thuis. Zij hebben allen digitale ontvangst. Kan het zijn dat de beeldscherpte ondermeer afhankelijk is van het feit dat de ontvangst langs analoge of digitale weg plaatsvindt?

Bij KPN bestaat er helemaal geen analoge televisie, alles is digitaal.

Digitale televisie is beduidend scherper dan die ouderwetse analoge televisie.

Ik ben wel benieuwd bij welke provider jij analoge televisie kijkt.


Via welke aansluiting komt het signaal in de tv ?

Via HDMI (=digitaal) of wellicht via scart of tulp (dat is analoog).


Hoi @c-vandeven, welkom hier. 

Ik lees dat je kijkt via analoge tv. Dat komt niet van ons. wjb geeft het al aan, wij leveren alleen digitale tv. Digitaal is het beeld wel echt beduidend scherper dan analoog. Weet je zo voldoende? Mocht er nog wat onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten. 


Ik heb internet en telefoon via KPN, maar TV nog steeds via Ziggo, en die levert nog beide mogelijkheden. Ik wil dat in de toekomst zeer waarschijnlijk veranderen, en alles via één provider ontvangen, maar dat ga ik nog uitzoeken. De antwoorden hierboven zijn mij in elk geval heel duidelijk; hartelijk dank daarvoor.

Groet, C. van de Ven.


Dat stukje van de puzzel mistten we nog :->


Dat is fijn en ook de bedoeling. Mocht je vragen hebben over interactieve tv van ons. Geef een gil, we helpen je graag. 


Hallo @c-vandeven , als jouw tv het aan kan kun je ook nu al digitaal tv kijken bij Ziggo.

Even de tv controleren en de juiste instellingen toepassen en je kijkt digitaal tv NPO1, 2 en 3 en kanaal 14 zelfs in HD.


Zover ik weet heeft Ziggo overal nu in bijna heel Nederland analoog uit staan en enkel nog Digital Video Broadcast.

@c-vandeven Ter aanvulling van het bericht van JanD  als Ziggo sport op 14 zichtbaar is kijk je digitaal.

Kleine opmerking heb je alles bij 1 provider en is er een probleem met de modem/router heb je niks meer. Nu komt dat niet vaak voor wel een afweging om rekening mee te houden.


Hallo @Galdor68 , zie onderstaande link:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-begint-aan-laatste-fase-uitzetten-analoge-tv/

De laatste fase van uitzetten analoge tv start binnenkort en voor het einde van het jaar ook de analoge radio.

Maar de klanten, zoals @c-vandeven , die nog analoog kijken kunnen ook reeds digitaal kijken met een geschikte tv.

 


Niet alleen met een geschikte tv daar heeft Ziggo stb's voor analoog kijken is al jaren een bewuste keuze. Dat ze radio ook uitzetten is wel een flink minpunt.


Niet alleen met een geschikte tv daar heeft Ziggo stb's voor analoog kijken is al jaren een bewuste keuze. Dat ze radio ook uitzetten is wel een flink minpunt.


Hallo @Galdor68 , maar die heeft @c-vandeven  dus duidelijk niet als hij kenbaar maakt naar analoge tv te kijken, vandaar het advies om te schakelen naar de digitale variant bij een geschikte tv.