Skip to main content

Bij al mijn opnames en alles wat ik terugkijk schokt elke paar seconden mijn beeld. Het is echt niet terug te kijken. Box bekabeld, net weer gereset, het blijft.

Instellingen:

multicast, resolutie automatisch, laatste firmware (17.4) hdr continu, hdr voorkeur d.vision.

Ik wordt er echt gek van. Wie weet hoe dit op te lossen is?

Ik ervaart exact het zelfde probleem,

 live beeld is prima maar opnames hebben schokken

 Ook valt me op dat de kwaliteit niet het zelfde is beduidend minder veel meer compressie 


Hoi @beekp Hoe heb jij de box aangesloten?  Bekabeld? Via wifi?  Zit er ook ergens een switch tussen? Alle info is welkom.

 

@Fast Peter71 : Zou je een eigen topic voor je issue kunnen aanmaken?  Twee analyses in één topic zorgt voor chaos. 


Bekabeld en er zit geen switch tussen. 


Wj hadden precies hetzelfde probleem. Paar keer met helpdesk gebeld, allerlei suggesties over herstarten apparatuur maar niets hielp. Abonnement opgezegd en nu tevreden bij een concurrent.


@beekp : sorry voor het late antwoord.  Hoe is het nu met terugkijken?

 

Volgens mijn metingen heb je twee TV+ boxjes.  Heb je ze al omgewisseld?  En hoe is de kwaliteit op de eventuele andere tv?

 


De kwaliteit is beneden slecht en boven waardeloos. Het plezier in tv kijken is wel weg. Ik neem heel veel op en alles is met micro stotteringen. Gewoon tv kijken is beter maar ook niet altijd vloeiend. Maar goed via een forum is t meedenken maar uiteindelijk wordt er niks opgelost. Het is gewoon waardeloos zo. Ik wil normaal tv kijken (met name opnames) is dat al niet meer mogelijk bij kpn?


En als je de tuner op unicast zet en HDR uit?  Hoe is het dan>? 


Ik heb een oled tv, dan ga ik de kwaliteit toch niet op de slechtste zetten?? Dit bedoel ik dus met kpn. Het zal echt goed bedoeld zijn maar wat heb ik hier aan?

Dit draadje mag wel op slot van mij want ik kom toch niet verder. Ik leer er voor het resterende contract wel mee leven en stap dan over. Ik betaal voor zeer matige kwaliteit en beroerde functionaliteit zoals die wel in de oude decoder zat.


Nou. Je mag toch wel verwachten dat het een beetje stabiel en soepel draait. 

Heb je toevallig een v10 ? 


Ik heb een v10 ja


@beekp  Ik heb je een privébericht gestuurd. 


Bij al mijn opnames en alles wat ik terugkijk schokt elke paar seconden mijn beeld. Het is echt niet terug te kijken. Box bekabeld, net weer gereset, het blijft.

Instellingen:

multicast, resolutie automatisch, laatste firmware (17.4) hdr continu, hdr voorkeur d.vision.

Ik wordt er echt gek van. Wie weet hoe dit op te lossen is?

Zit net ook vier dagen bij KPN en ben tevreden, maar nu twee afleveringen opgenomen ergens van, en dat beeld is heel matig.  Bizar dat zoiets kan. Jullie berichten zijn van drie maanden geleden, en nog is het blijkbaar een probleem


De kwaliteit is beneden slecht en boven waardeloos. Het plezier in tv kijken is wel weg. Ik neem heel veel op en alles is met micro stotteringen. Gewoon tv kijken is beter maar ook niet altijd vloeiend. Maar goed via een forum is t meedenken maar uiteindelijk wordt er niks opgelost. Het is gewoon waardeloos zo. Ik wil normaal tv kijken (met name opnames) is dat al niet meer mogelijk bij kpn?

snap het gevoel. Ik zit sinds vier dagen bij KPN, twee afleveringen opgenomen en dezelfde problemen. Lijkt wel of het in een heel matige kwaliteit is opgenomen.  Was juist tevreden over het beeld, behalve dat je onlogische instellingen moet instelling om een goed beeld te kunnen krijgen.  De opnames zijn een groot minpunt. De factuur gaat sneller dan goede kwaliteit blijkbaar


@RobvdPoel : Staat jouw TV+ tuner op unicast of multicast?  


Unicast of multicast instelling kan ik niet vinden. Op de standaard instelling dus. Heb het nooit aangepast. Heb de afleveringen al bekeken en meerdere opnames toen zag het er al beter uit. Uiteraard zijn tips

welkom voor volgende keren dat ik weer problemen ondervind. Had vanmiddag ook problemen met chromecast streaming. Toen heb ik automatische resolutie instelling aangevinkt. Daarna zag het er wel goed uit. 


Bij mij is het nog net zo erg als maanden terug. Soms zitten er goede opnames tussen. Ik denk dat het goed is als het een oude opnames is die niet veel bekeken worden. Kijk je iets terug van dezelfde dan dan is het gewoon ruk. Naast dit is er zoveel meer wat niet werkt en nog steeds niet is aangepast (zenderlijst bv) dus ik zou er maar niet teveel van verwachten. Ze denken graag mee op het forum maar komen dan met oplossingen om de kwaliteit terug te schroeven, duh. Echt kpn is zo waardeloos geworden, veel roepen maar basis zaken gewoon niet oplossen (opnames, zenderlijst, hdr automatisch,  geluidsvertraging). 


beekp

Dit heb ik ook sinds de nieuwe tv+ box

Ik kan ook niet wachten tot mijn kontrakt is afgelopen als je ze belt enz je krijgt de standaard briefje wat ze moeten voorlezen kastje resetten modem opnieuw opstarten enz enz maar een oplossing komt er niet 

Ik heb zelf gevraagd of ik de aris 5202 terug kan krijgen daar had ik geen last mee maar daar krijg je ook geen antwoord op 

Ik vind dit jammer hoor ben al klant vanaf de digitane tijd ongeveer 20 jaar klant maar goed 

Nog een paar maanden en dan ben ik er van af 

Ik wens jou veel succes en hoop dat ze het voor jou wel kunnen oplossen en meschien dat ze een ander papiertje hebben waar weer andere dingen op staan wat ze voor kunnen lezen haha succes verder