Skip to main content

Wij hebben een glasvezel aansluiting. Nu heb ik een 4 k oled tv welke ik heb aangesloten met een utp kabel  met de router in de meterkast (3 meter). Vanaf het begin heb ik last van schokkende beelden welke zeer regelmatig voorkomen. Bij voetbal of schaatsen is het heel onrustig kijken. Kpn geeft de tv de schuld en platte tv geeft de kpn de schuld. Zou het aan de utp kabel kunnen liggen en zo ja moet ik dan een utp kabel van cat 7 of 8 hebben?

 

 

Nee, dat ligt niet aan de netwerkkabel tenzij het een shielded kabel is en één van de data aders sluiting maakt met de shield.

Betreft het kleine hickups of echte grove haperingen.

Kleine hickups: Zet op de TV ontvanger de beeldschermkwaliteit op UHD@50Hz of 1080p50 of 1080i.

Grove haperingen: Is de TV ontvanger direct op de Experia Box aangesloten of via een switch (merk en type?) en/of een "draadloze" verbindingsset?

 

Edit:

Kijk jij overigens wel via een TV ontvanger of gebruik je de smart-TV app?

Als het laatste het geval is, dan is mijn advies om een TV ontvanger te gaan gebruiken, de smart-TV app is wat mij betreft nog lang niet volwassen.


Ik denk dat het aan KPN ligt. Gisteren heb ik die kleine haperingen namelijk ook gemerkt bij voetbalwedstrijden. Vreemde is wel dat het alleen voorkomt als de bal/speler richting de randen van het scherm beweegt. Dus bijvoorbeeld de lijn onderin. Instellen van diverse beeldinstellingen (1080i etc) helpt niet. Het valt mij ook op dat het sinds de laatste update van de VIP5202 is. De HMB2260 heeft namelijk nergens last van. Gelukkig kan ik de vanaf morgen terugzetten naar de vorige versie.


Hier heb ik deze hik-ups ook. Soms gaat het een tijdje goed en dan is het weer helemaal mis. Al van alles al geprobeerd izm KPN. Tot op heden nog steeds geen oplossing. Met een glasverbinding mag je er toch van uit gaan dat dit niet mag voorkomen.


Ik denk dat het aan KPN ligt. Gisteren heb ik die kleine haperingen namelijk ook gemerkt bij voetbalwedstrijden. Vreemde is wel dat het alleen voorkomt als de bal/speler richting de randen van het scherm beweegt. Dus bijvoorbeeld de lijn onderin. Instellen van diverse beeldinstellingen (1080i etc) helpt niet. Het valt mij ook op dat het sinds de laatste update van de VIP5202 is. De HMB2260 heeft namelijk nergens last van. Gelukkig kan ik de vanaf morgen terugzetten naar de vorige versie.

 

Zojuist nog maar weer een gekeken: vannacht is de vorige firmware weer geïnstalleerd..en warempel geen bibberende voetballertjes meer..


Welkom @Tiba. Ik zal al redelijk wat reacties die wellicht kunnen helpen, maar de vraag is natuurlijk eerst nog hoe je tv kijkt; via de smart tv app, of via de tv-ontvanger? N.a.v. daarvan kunnen we kijken wat de beste oplossing is… De kwaliteit van de tv-ontvanger is, zoals wjb al aangeeft, sowieso een stuk beter dan de smart tv app. Dus met zo'n mooie tv, zou ik ook de tv-ontvanger gebruiken.


Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb mijn tv ontvanger van KPN met de originele (geel) kabel rechtstreeks op de router aangesloten. De tv ingeruild voor het top model van Sony. Deze wordt volgende week woensdag geleverd en door deze monteur tevens geïnstalleerd. Hopelijk heb ik dan wel weer een goed beeld zonder deze hinderlijke haperende beelden. Mocht het dan niet over zijn zal ik toch moeten overwegen om een andere aanbieder te zoeken.


Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb mijn tv ontvanger van KPN met de originele (geel) kabel rechtstreeks op de router aangesloten. De tv ingeruild voor het top model van Sony. Deze wordt volgende week woensdag geleverd en door deze monteur tevens geïnstalleerd. Hopelijk heb ik dan wel weer een goed beeld zonder deze hinderlijke haperende beelden. Mocht het dan niet over zijn zal ik toch moeten overwegen om een andere aanbieder te zoeken.


Ik denk alleen dat het nooit aan je tv kan liggen..dus ik hoop dat het topmodel van Sony het oplost maar ik ben bang van niet..


@Tiba, ervaar je nu kleine hick-ups of grove haperingen?

 


Het zijn van die kleine hick ups.het lijkt bij het inzoomen van bv’s de start van Lingo de presentator wordt dan schokken ingezoo


Welke TV ontvanger heb je?

Waar staat de beeldschermkwaliteit op ingesteld?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Ik heb de 4K ontvanger van kon de beeldscherm kwaliteit staat op de standaard voor deze Samsung QE 55Q85RALXXN

deze Samsung heb ik ingeruild voor een 4 k van Sony


Ik neem aan dat je de Arris VIP 5202 hebt, of heb je de ZTE ZXV8001?

Zet de beelschermkwaliteit eens op 1080p50 of 1080i.

Zijn die hick-ups dan verdwenen?