Skip to main content

Zelfde verschijnsel hier. Doet het vooral bij wisseling van scene. Net een paar dagen klant. Glas, 50mb, SamsungĀ  TV QE55Q9F. Voorheen heen ast met arris vip2952

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ā Nog een aanvulling. Hij doet het ook bij camera panning, maar dan in mindere mate.


Hoi @Stella DĀ . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het beeld te wensen over laat. Op welke instelling/resolutieĀ heb jij de tuner staan? Kun je daar desnoods eens mee experimenteren? Verder wil het soms helpen om beeldverbeteraars van je tv uit te zetten.

Ā 


Hoi Erwin. Denk dat het probleem zit in het upscalen van 1080 naar 2160 van de vip5202. Met kijken naar love nature geen centje pijn.

Welnu, de tuner staat op automatisch (uhd 60hz) en dat wil ik graag zo houden, immers hoe hoger de refresh rate hoe beter. Ben al aan het experimenteren geslagen. Op mijn Samsung tv is er ergens diep begraven een instelling ā€˜hdmi vertragingsniveauā€™. Door deze op ā€˜langzaam 2ā€™ te zetten verminderd het probleem maar is nog niet helemaal weg.

Wordt vervolg ā€¦

Neemt niet weg dat met een volgende update van de vip5202 het probleem getackeld kan worden


Zoals je zelf aangeeft zitten er op die nieuwe toestellen vaak veel toeters en bellen. Vaak is met aanpassing van die settings een goed resultaat te bereiken.Ā Ik weet dat onze developers proberen de software op de tuners zo universeel mogelijk te maken.Ā  Hopelijk zal dit bij een volgende update nog beter op elkaar aansluiten.


Hallo @Erwin_ . Ben weer iets verder met uitproberen. Zoals @Lisa in het topic van @ErikJonkman voorstelde om de tuner op UHD@50Hz te zetten heeft inderdaad een positief effect. Echter, elke keer nadat de tuner is uitgezet staat de instelling weer op automatisch. Dit is zeer hinderlijk. Dus het is een oplossing met een vervelend bij-effect! Zet mijn speurtocht naar de ideale instelling voortā€¦.


Wat vreemd dat ā€˜ie dat niet onthoud. Wat bedoel je met uitzetten? Standby of letterlijk de stroom er vanaf?Ā  Zit er bij jou misschien nog een mediacentre tussen? Want daar zijn wel issues mee gemeld, wat opslaan van settings betreft.Ā 


Hoi @Erwin_ . Met uitzetten bedoel ik ā€˜stand-by'. De tuner hangt rechtstreeks aan de tv. Heb wel een mediacenter, maar deze hangt ook aan de tv.:disappointed_relieved:


Klink gek maar als je (tijdelijk) die mediacenter loskoppelt, kun je dan wel je beelscherminstellingen opslaan? )


Hoi @Erwin_ , klinkt niet alleen gek is ook gek. Ja ik kan de instelling bewaren echter nadat het mediacenter weer aangesloten is springt hij weer op automatisch. Schiet mij maar lek.


Hoi @Erwin_ . Na wat experimenteren blijkt dat als je de energie spaarstand uitzet (van de tuner uiteraard), hij de instelling UHD@50Hz wel onthoudt. Brengt mij op de vraag, wat is het verschil (in watt) tussen deze energie spaarstand en de gewone stand?


Ah, dus weer een stapje dichterbij? Dat wist ik trouwens niet, dat dƔt werkte.

Het exacte verbruik kan ik moeilijk vinden. Ik weet wel dat die energiebesparings modus er voor zorgt dat ā€˜ie na 15 minuten in deepsleep gaat en nagenoeg geen energie meer verbruikt.


Zoals het er nu voor staat lijkt dit de enige oplossing, UHD@50Hz en eco uit:disappointed_relieved: . Denk je dat er een oplossing komt voor de UHD@60Hz, en zo ja, hoe kom ik dan te weten dat ik weer terug kan naar deze instelling met eco aan?


Ik heb deze storing voor een aantal andere klanten doorgegeven. Ik hoop dat er bij een volgende firmware update een verbetering komt.

Je kunt je abonneren op dit topic:Ā https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/updates-voor-interactieve-tv-2020-491176

Daarin worden aankondigingen gedaan als er een nieuwe update zit aan te komen. :-)


@Erwin_ bedankt. Ga dat zeker doen. :slight_smile: