Skip to main content
Beantwoord

Schokkerig beeld tijdens doorspoelen op mijn Arris ontvanger

• July 19, 2026
  • 30 reacties
  • 297 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2026

Helaas, of niet?, gaat het Freedom niet worden.

Mijn vrouw, Netflixfan, heeft ontdekt dat je niet op de normale manier, zoals bij xs4all zeg maar, kunt kijken. Dus dat wordt annuleren!

Maar hoe zeker is het als ik KPN + tv neem ik de Sagemcom box krijg en niet de Fritzbox?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

Nogmaals de mogelijkheden op een rijtje:

1. Je stapt helemaal over naar het huidige KPN Internet, Bellen en TV+ abonnement. Dan wordt je huidige Fritzbox modem vervangen door KPN Box 12 of 14 modem, en je huidige Arris VIP 5202 tv ontvanger door de Sagemcom DIW 2022 TV+ ontvanger. Je gaat dan een nieuw abonnement aan bij KPN, daar zit je dan wel 1 of 2 jaar aan vast.
  2. Je houdt je huidige xs4all abonnement, dan houdt je de Fritzbox en vervangt binnen dit abonnement de tv ontvanger door de Sagemcom. Dit kun je zelf regelen in MijnKPN.
  3. Je houdt alles bij het oude.

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2026

Dank voor je duidelijke uitleg.

Toch nog een vraag: heb ik bij beide opties geen last meer van de beschreven problemen?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

Geen idee, ik heb zelf nog een Arris 2952 met Fritzbox en zie niet de problemen die jij hebt. Maar eerlijk gezegd gebruik ik doorspoelen haast nooit bij terugkijken of opnames kijken, dus het kan ook zijn dat het verschil me nog niet is opgevallen.

De storingen met internet die je gehad hebt staan denk ik los van de problemen die je nu hebt met tv kijken.

Het zou ook kunnen dat de vorige software update op je tv ontvanger niet helemaal goed is gegaan. Kun je proberen de netstekker van de ontvanger er een minuutje uit te halen en daarna weer aan te sluiten?

Als dat niet afdoende is zou je een Frisse start kunnen doen, in Menu: Instellingen: systeem. Dan installeert ie alle software opnieuw en weet je zeker dat ie up-to-date is. Raak je wel je aangepaste instelling op de tv ontvanger kwijt.

Als laatste zou je nog de komende tv ontvanger update kunnen afwachten:

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2026

Ik ben nu echt de weg kwijt hoor.

En hoor ook nog eens van mijn vrouw dat Solcon, wat ik eerderr opperde, ook geen normale manier van Netflix kijken heeft.

Ik overweeg nu Ziggo want ook met KPN+ tv schijnen de door mij genoemde problemen niet over te zijn.

Ik geef het op!