Skip to main content

Goede middag.

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Samsung Qled 4K The Frame (2020)  TV.  Diverse keren Samsung benaderd. Aantal aanpassingen gedaan. Samsung zei als advies om de bandbreedte te verhogen.  Ik heb glasvezel en de laatste nieuwe TV ontvanger van u ontvangen. Destijds is er een ethernet kabel via het plafond naar de TV ontvanger getrokken. Bij reclame blokken zijn de beelden wel prima.

Hallo @Johnnieb, bedankt voor je bericht. Vervelend zeg, dat je schokkerig beeld ervaart tijdens het televisie kijken. Je ervaart deze problemen alleen als je via de tv-ontvanger kijkt? Of ervaar je het schokkerige beeld ook wanneer je via een app op jouw televisie kijkt? Ik kan je in ieder geval aanraden om ons stappenplan voor haperend en stilstaand beeld te doorlopen. Hopelijk biedt dit de oplossing.


Ik ervaar het meestal in de avond.  Het valt me op, dat met name het programma op SBS6 van Mr. Frank Visser wordt u al geholpen, de meest schokkerige beelden geeft. Heb Samsung nog eens benaderd en zei dat het aan de bandbreedte ligt. 

Graag uw reactie.

Groeten Johnnieboy 


Je ervaart deze problemen alleen als je via de tv-ontvanger kijkt? Of ervaar je het schokkerige beeld ook wanneer je via een app op jouw televisie kijkt? Ik kan je in ieder geval aanraden om ons stappenplan voor haperend en stilstaand beeld te doorlopen. Hopelijk biedt dit de oplossing.

Zou je hier nog eens naar willen kijken?


Nee, met de app is het niet. Maar ik vind de beelden minder scherp.


Zou je de kabel tussen het modem en de tv-ontvanger eens willen vervangen? Het kan zijn dat hier een kabelbreuk in gekomen is, waardoor je nu problemen ervaart. Ik verwacht namelijk niet dat het aan de bandbreedte ligt, aangezien je glasvezel hebt.


Dat zal moeilijk gaan. De kabel is destijds via de PVC buis van de CAI antenne. Deze buis loopt over het plafond, van het modem naar de TV ontvanger. Deze kabel was dunner dan de bijgeleverde kabel van de Arris VIP5202.

 


Je hoeft niet direct de kabel door de PVC buis te leggen. Al leg je deze eerst over de vloer, dan kun je al kijken of het voor verbetering zorgt. Mocht dit dan het geval zijn, kun je dan altijd nog overgaan op het vervangen van de kabel in de PVC buis.