Skip to main content

Waar kan ik een klacht deponeren, ik voel me opgelicht na beloftes glasvezel en DVS aanbevelingen, vervolgservice is matig.

 

 

Theo

Maar wat is het probleem? Glasvezel hoort natuurlijk goed te werken maar DVS, er van uitgaande dat u draadloze verbindingsets bedoelt, kunnen goed werken maar wordt zeker niet gegarandeerd.  Eigenlijk moet u die gewoon niet willen. 


Belofte dat de Dvs1200 prima zou werken 100% gegarandeerd door de monteur, glasvezel is tot meterkast gelegd onze huizen is een probleem om door de betonnen vloer te komen in de huiskamer. Als optie werd de Dvs1200 aanbevolen maar die werkt wanneer hij/zij/het er zin in heeft, regelmatig rood lampje en valt de tv naar stil beeld hierdoor elke avond 1-3 keer opnieuw resetten en opnieuw de DVS connected met elkaar. We hebben de Kpn helpdesk al diverse keren gesproken en hadden steeds dezelfde oplossingen, de zgn zelf assist manager, resetten op afstand, doormeten van het internet enz. Het voorleesboeken wat bij die mensen erin gestampt wordt " hoe houden we een klant zo lang mogelijk aan het lijntje tegen een door hun te betalen zo hoog mogelijke kosten".... Sorry dit is defrustratie die praat 🙂. De eerste monteur vertelde ons... We mogen niet alleen verder dan 5m uit het mangat werken, wat sturen ze.... 1 monteur. Tweede afspraak... Ja hoor 1 monteur en... Die heeft kleine ruimte vrees dus gaat niet de kelder in... Ik 55j met 6mnd geleden een open hart operatie gehad gaat dus de kruipkelder in,tja oude stempel niet lullen maar poetsen.

We komen niet door de vloer... Want deze monteur wilde ons zeker wel helpen.... Nog steeds aan de Dvs1200 vast, en samen met de monteur in een ander stopcontact geprikt te hebben leek... Ik zeg leek het euvel opgelost, maar nee hoor 1u later staat de DVS weer heerlijk rood te knipperen.

Ik heb alles led in huis, overal wel een adapter en de magnetron staat ook in de buurt en we hebben zonnepanelen. 

Nu €80 voor Dvs1200 en €60 voor een monteur voelen wij ons opgelicht en vals voorgelicht. 


Ik begrijp het probleem helemaal.  Overigens ben ik "maar" een lid van het forum en geen medewerker. Ik heb ook geen kant en klare oplossing.  Ik ben bang dat u echt een installateur de arm moet nemen met zwaar gereedschap.  Een medewerker gaat hier binnen een paar dagen op reageren. 


@ATSpijkcity Ten eerste kost bellen met de klantenservice u niets, mits u belt met het gratis nummer 0800-0402. Ten tweede kan een monteur nooit 100% garantie gevenop de werking van een DVS, zelfs niet op een bekabelde verbinding. 

Loopt er vanuit uw meterkast geen enkele bestaande leidingbuis naar uw woonkamer, bijvoorbeeld een telefoonleiding ?

Is er geen optie om een UTP kabel bovengronds aan te leggen naar de woonkamer met bijv. een kabelgoot ?


Gewoon een elektricien die bij u in de buurt zit bellen. Die rammelt er wel ff een gat in.


Hallo @ATSpijkcity dit is de url van het klachtenformulier. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Maar daar kom je volgens mij niet veel verder mee. De KPN organisatie heeft hier geen oplossing voor.

Maar een gat boren in een betonnen vloer dat kan elke aannemer regelen (er zijn wel meer zaken waarvoor dat nodig is, en een buisje van 18mm is normaliter nooit een probleem). Als het echt moeilijk is doen speciale organiaties dat.  Bel met een aannemer bij jou in de buurt of een loodgieter (geen kranenwinkel), want die weten ook wel waar je hiervoor moet zijn. Beter het een keer goed te doen dan steeds maar dat lapmiddel de stroomdraadadapter gebruiken. Powerlineadapter is de officiele naam. 

 


En dat is nou waar het in mijn ogen om gaat, Kpn wil je op glasvezel hebben.... Bla Bla promotie over glasvezel, veel sneller, stabieler, meer mogelijkheden..Bla Bla bla.. Totdat blijkt het gouden verhaaltje van Kpn niet van goud is maar van blik. Gaat om wat men je beloofd, verteld en hoe men iets uitlegd, The golden USA story.

Ze beloven van alles, totdat iets niet gaat zonder een app of een druk op de knop... Dan kan ik zelf naar oplossingen gaan zoeken, een aannemer in de hand nemen, in een kruipkelder gaan liggen, Dvs1200 aankopen, versterkers aanschaffen enz. Hun willen jou op glasvezel maar de haken en ogen zijn ook voor jou, en dat zijn alle extra kosten die worden je niet van te voren verteld als het niet recht toe recht aan gaat. 

Net mijn zwager gebeld die is electricien en data monteur, we gaan voor.... Achter de plint Cat6 WLAN Utp, de rode kabel verlengen naar de huiskamer zodat de modem gewoon staat waar we het meest in de buurt zitten en onze TV op de Cat6 Utp. 

Dan kan onze huiskamer telefoon ook gewoon in de huiskamer staan ipv in de kast!!!! Want ook dat was niet verteld in hun verhaal... De tel staat in een kast man man man.... Wat een trieste bedoeling dat verzin je toch niet. 

 

Dank allen voor het meedenken!! 

 


Maar het electriciteitsbedrijf en het waterbedrijf werken toch ook zo? Ze brengen electriciteit en water op een punt in huis en de rest moet je zelf regelen.  Met telecom is dat precies hetzelfde. Als u ergens een extra stopcontact wil of een waterkraan moet u dat ook zelf regelen. Daar hoor je nooit iemand over.


Maar het electriciteitsbedrijf en het waterbedrijf werken toch ook zo? Ze brengen electriciteit en water op een punt in huis en de rest moet je zelf regelen.  Met telecom is dat precies hetzelfde. Als u ergens een extra stopcontact wil of een waterkraan moet u dat ook zelf regelen. Daar hoor je nooit iemand over.

Maar  @ATSpijkcity heeft nu net vanuit alle KPN reclame begrepen dat hij dit niet hoeft te regelen. Ik heb het al ongeveer 4 maanden geleden in de prullebak gegooid, dus ik weet het niet meer precies wat er in stond.

Wij kregen ook zo een bericht dat er binnenkort een glasvezel aansluiting bij ons zou worden aangesloten en als we al KPN abonnee waren KPN de overzetting van de aansluiting kostenloos zou regelen. 

Ik heb ook zo’n soort bericht van ons electriciteitbedrijf gekregen. Het ging om een inteligente electriciteitsmeter,  dezelfde maand werd die heel efficient binnen 15 minuten duidelijk vanuit een goede voorbereiding omgezet. 

Als mensen als @ATSpijkcity niet hun mindere ervaring hier schrijven, dan bieden we de leiding van KPN ook niet de mogelijkheid om het in de toekomst beter te doen. 

 


Hoi @ATSpijkcity, welkom hier. 

Ik lees dat je inmiddels samen met jouw zwager een goede oplossing hebt gevonden. In plaats van onder de grond door de betonnen muur heen een kabel achter de plint leggen. Dat is heel fijn en een goede oplossing. Nu blijf je echter wel met die nasmaak zitten welke ik begrijp. Je zit nu met die DVS die je niet gebruikt. Zit je nog binnen de zichttermijn van 14 dagen na aanschaf? Zo ja dan kunnen die gewoon retour en krijg je dat geld terug. 


Hoi @ATSpijkcity, welkom hier. 

Ik lees dat je inmiddels samen met jouw zwager een goede oplossing hebt gevonden. In plaats van onder de grond door de betonnen muur heen een kabel achter de plint leggen. Dat is heel fijn en een goede oplossing. Nu blijf je echter wel met die nasmaak zitten welke ik begrijp. Je zit nu met die DVS die je niet gebruikt. Zit je nog binnen de zichttermijn van 14 dagen na aanschaf? Zo ja dan kunnen die gewoon retour en krijg je dat geld terug. 

Hallo,

Nee helaas 14 dagen zijn om. We zijn met de eerste monteur begonnen op 2 juni. Daarna gebeld met kpn snel WiFi gekregen. Ondertussen 2x vragenlijst ingevuld waarop we zeiden niet tevreden zijn. Antwoord gekregen een medewerker neemt contact op. Niet dus. Weer zelf gebeld alles uitgelegd maar de medewerker wilde niet lekker meewerken. Gaf ons een tel nr die we de volgende dag maar moesten bellen voor een afspraak te maken. Gaf uiteindelijk het verkeerde tel nr door dit was het nr van de mensen die de glasvezel buiten in de straten leggen. Weer gebeld met kpn gevraagd of ik de dsv 1200 terug kon geven omdat ik glasvezel kabel wilde. Nee dat kon alleen als het in de originele verpakking zat. Maar deze had monteur 1 meegenomen. De volgende afspraak was 29 juni. Maar deze werd afgezegd omdat de monteur ziek naar huis was gegaan. Dus de afspraak werd verzet naar 5 juli. En nogmaals 140 euro verder en we hebben alles zelf moeten doen... Hoop dat u ons tegemoet kan komen. 


Dat is wel jammer, want dan was dat probleem opgelost. Ik ga je een privébericht sturen om tot een oplossing te komen. 


Inmiddels hebben we privé contact gehad en hebben wij een oplossing gevonden. Heel fijn.