Skip to main content

Screen mirroring van tablet naar tv geeft wel geluid op de tv, maar geen beeld op de tv, na update juni 2021.

Hij heeft het altijd gedaan. Wie weet hoe dat kan? 

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in het kader van DRM in de software opgenomen is.


Wat is dat nou weer? drm en software.

Ik moet toch gewoon mijn beeld kunnen delen op mijn tv? Op de camping. Ik zie al zo slecht.

Foto's en filmpjes doen het wel. En ik ben ook gewoon lid VAN ITV KPN.

 


Wat is dat nou weer? drm en software.

Ik moet toch gewoon mijn beeld kunnen delen op mijn tv? Op de camping. Ik zie al zo slecht.

Foto's en filmpjes doen het wel. En ik ben ook gewoon lid VAN ITV KPN.

DRM staat voor Digital Rights Management ofwel de kopieerbeveiliging. Het zijn de (commerciële) zenders die hoge eisen stellen aan die kopieerbeveiliging en providers verplichten die kopieerbeveiliging te implementeren. Aangezien bij screenmirroring geen kopieerbeveiliging gegarandeerd kan worden mag KPN dus niet meer via screenmirroring uitzendingen tonen.

Als je toch op een televisie wilt kunnen kijken dan zal je moeten casten naar een Chromecast/Android TV danwel streamen via Airplay 2 naar een Apple TV of moderne Samsung TV.


Ik heb spijt van dat ik de update heb gedaan. Pff wat een gedoe zeg, nou willen ze gewoon dat ik een grote labtop koop. En daar dan alles op instaleer. En die meeneem naar de camping. En daar dan mijn internet mee verbind. En dan kan ik het weer groot bekijken. Ik vind het belachelijk allemaal. Het slaat helemaal nergens op. Het moet weer moeilijk gaan. Zoals gewoonlijk. KPN word eens wat makkelijker, jullie jagen iedereen in het harnas zo. 


Het moet weer moeilijk gaan. Zoals gewoonlijk. KPN word eens wat makkelijker, jullie jagen iedereen in het harnas zo. 

Het is niet KPN maar de (commerciële) zenders die je hier op aan moet spreken. KPN kan niet anders dan screenmirroring blokkeren anders zeggen die (commerciële) zenders dat die helemaal niet meer beschikbaar mogen zijn via de iTV app en dan is iedereen nog veel verder van huis.


Volgens mij had het überhaupt nooit mogen worden, en ik dacht ook dat het niet werkte. Want ik heb hier al heel lang geleden enkele topics voorbij zien komen met vragen waarom het niet werkte.


Wat zeuren Die commerciële zenders  nou. Willen ze nou dat we blijven kijken of wat? Kom op KPN. Ga met ze praten, want het slaat helemaal nergens op deze veranderingen. En over kopiëren of al die andere onzin dat blijft toch wel bestaan. Maar nu hebben jullie de gewone man te pakken. Die nergens wat aan kan doen. 


Wat zeuren Die commerciële zenders  nou. Willen ze nou dat we blijven kijken of wat? Kom op KPN. Ga met ze praten, want het slaat helemaal nergens op deze veranderingen. En over kopiëren of al die andere onzin dat blijft toch wel bestaan. Maar nu hebben jullie de gewone man te pakken. Die nergens wat aan kan doen. 

Nogmaals, je kunt boos blijven op KPN maar KPN heeft hierin niets te vertellen, zij zijn echt gehouden aan die kopieerbeveiliging en die is waterdicht.

Heb je op de camping eigen wifi of gebruik je de wifi van de camping?

Heeft jouw televisie een vrije hdmi poort?


Ik heb wifi via mijn tablet, maar ik heb ook een vrije hdmi poort op mijn tv. 


Koop dan een Chromecast en ga casten via die Chromecast ... problem solved.


( ik begrijp wat je bedoeld hoor)

Ja natuurlijk het moet weer geld kosten, en dan mag het wel. Dat is toch onzin? Ik heb overal al voor betaald maar ik mag mijn screen mirroring niet gebruiken? Ik weiger dat te doen en ik hoop iedereen met mij. En als we dat nou allemaal eens meer gaan doen, met allerlij dingen, dan zijn ze nergens meer. Want wij kunnen ozo machtig zijn. 


Ja natuurlijk het moet weer geld kosten, en dan mag het wel. Dat is toch onzin? 

Het gaat er ook helemaal niet om dat het geld kost, het gaat er om dat de kopieerbeveiliging bij casten gegarandeerd kan worden en bij screenmirroring niet.

 

Ik weiger dat te doen en ik hoop iedereen met mij. En als we dat nou allemaal eens meer gaan doen, met allerlij dingen, dan zijn ze nergens meer. Want wij kunnen ozo machtig zijn. 

Dan heb je pech want het zal nooit meer mogelijk worden via screenmirroring.


Nou dan word het toch eens tijd dat ze iets moeten bedenken en veranderen voorbetalende leden vind je ook niet.

Want wat moet Jan lul met copierbeveiliging bij casten en gegarandeerd. En daarom kan screen mirroring niet meer gebruikt worden voor betalende leden. Nou die gene die alles copieeren, vinden daar heus wel weer wat op hoor. Maar ondertussen zijn wij de lul. Nou eet smakelijk. 


Nou die gene die alles copieeren, vinden daar heus wel weer wat op hoor. 

Nee hoor, dat is nu net waarom er zoveel aandacht aan besteed wordt. Met de huidige DRM methodieken is het volstrekt onmogelijk om een kopie op te slaan anders dan een legitieme opname in "the cloud".

Ik proef een heleboel negativiteit en ik vraag me dan af waarom. Een investering van €39,99 en je kijkt weer televisie op de camping en dan ook nog eens met een beduidend betere kwaliteit dan via screenmirroring.


Weet je ik ben al 70 dit gaat allemaal boven mijn petje.en het gaat niet alleen om die 40 euro. Elke keer weer veranderingen. Ik denk wel eens, blijf toch eens hetzelfde houden. Ik word er gek van zo af en toe. Voorbeeld we hadden digitenne op de camping. Prima goed ontvangst we konden opnemen met eigen koopkast. Prima we konden kijken wanneer we wilden. Ja hoor daar gaan we weer pffff gaan ze weer de boel veranderen. En wat denk je, opnemen kan niet meer dus moet je kijken wanneer hun het uitkomt. Dat is toch verschrikkelijk. Dus denken wij oké dan gaan we onze kpn uitbreiden zodat we op. De camping kunnen kijken. Brrrrrr ook weer veranderen. Hier word je toch tureluurs van. Laat ze die gasten opsporen en die aanpakken. En niet ons. Zo dat ben ik kwijt. 


Het heeft weinig zin om je zo kwaad te maken, het zal de oplossing niet dichterbij brengen.

Illegale kopieën is echt een groot probleem en daarom het zitten de contentmakers (zenders, filmindustrie) daar bovenop. KPN kan niet anders dan gewoon voldoen aan de DRM eisen en dus ... so be it ... ademhalen en door maar weer.

Weet je dat je met casten via een Chromecast ook nog eens betere beeldkwaliteit zult hebben dan via screenmirroring?


Tis niet anders, Ja adem halen en doorgaan maar weer. Nu maar probereren van usb-C naar hdmi. Mischien is dat wat. 


Tis niet anders, Ja adem halen en doorgaan maar weer. Nu maar probereren van usb-C naar hdmi. Mischien is dat wat. 

Gaat niet werken, ook daar zit geen DRM op en dat kan dan ook niet gebruikt worden.


Ja ze proberen je het zo moeilijk mogelijk te maken🙈


Ja ze proberen je het zo moeilijk mogelijk te maken🙈

Nee, ze moeten kopieerbeveiliging garanderen.


Wjb bedankt voor het antwoord. Ik begrijp het helemaal.

Gelukkig heb ikzelf hierop wat gevonden, ( ik geef niet gauw op) en dat werkt prima. Zo simpel. Maar dat houd ik liever voor mezelf. Anders gaan ze dat weer veranderen. 


Wjb bedankt voor het antwoord. Ik begrijp het helemaal.

Gelukkig heb ikzelf hierop wat gevonden, ( ik geef niet gauw op) en dat werkt prima. Zo simpel. Maar dat houd ik liever voor mezelf. Anders gaan ze dat weer veranderen. 

Als dat via een usb - HDMI kabel is dan ben ik bang dat je binnenkort weer tegen hetzelfde issue aan zult lopen. Ook die optie mag KPN niet aanbieden en zal, zoals op de iPad al het geval is, geblokkeerd moeten zijn. De enige methoden waamee de iTV app gebruik mag worden zijn 1) kijken op het apparaat zelf, 2) streamen via AirPlay 2 en 3) casten naar Chromecast of Android/Google TV.