Skip to main content

Probleem met het luisteren naar de radio van de  KPN+ box WID7022.

Als de ontvanger opstart en naar een live tv station kijkt en je drukt op de radio toets drukt komt er op de tv de radio screensaver van de KPN+ box en radio blijft aan totdat je de KPN+ box uitzet.

Als je dan vervolgens de KPN+ box weer aanzet start hij met radio en op de tv verschijnt een stil staand beeld en na een tijd  schakelt de inactiviteits screensaver van de KPN+ box in en stuurt de ingestelde screensaver naar de tv en zet vervolgens het geluid van de radio uit. Als  je weer op de radio toets drukt gaat de radio weer aan. Op de tv verschijnt weer radio screensaver van de KPN+ box en de radio blijft aan totdat je de KPN+ box uit zet.

Gaarne een oplossing hier voor.

Hoi @gkanb, welkom! Wat jij beschrijft is zoals het hoort. 

Op het moment dat je de TV+ Box opstart, start deze op het hoofdscherm. En op het hoofdscherm is je laatst gekeken/beluisterde zender voorgeselecteerd. Dit betekent dat je alvast het geluid ervan hoort, en (bij tv) het beeld in de rechterbovenhoek ziet. Maar. Dit is een preview en betekent niet dat de zender al actief is. Je bent nog op het hoofdscherm. En dus gaat dan na een kwartier de screensaver in waarbij je het geluid van de preview ook stopt.

Druk, na het opstarten van de TV+ Box even op de OK knop op de afstandsbediening. Dit opent de voorgeselecteerde zender zodat deze actief is. Dan zal de screensaver niet na een kwartier activeren :)


Ok bedankt. Ik heb het uitgeprobeerd en nu blijft de radio aan.

Maar waarom zit er geen gebruikers handleiding bij. In de bijgeleverde handleiding Plug&Play staat dit niet hoe je deze ontvanger moet gebruiken.

Als ik mijn vorige ontvanger (Aris 2952) opstarte ging hij direct nar het laatst gekeken/beluisterde zender.

Waarom bij deze ontvanger (WID7022) niet. Is het mischien mogelijk om in het installatiemenu een

keuzeoptie te maken om bij het opstarten naar het laatst gekeken/beluisterde zender te gaan of naar het hoofdscherm te gaan.

 


Hij gaat mijns inziens wel naar de laatste zender. Alleen nog in het startmenu. Even op ok (van uit eco moet ik die wel 2 x indrukken) en je hebt de zender ook echt. Het is net even een andere insteek naar mijn mening.

Overigens, het is DIW7022 en niet WID7022 😉

Tijdens de test is het wel eventjes geweest, volledig opstarten met zender waarop ie uit ging. Maar dat gaf voortdurend vastlopers en is weer teruggedraaid. Dan is het zoals het nu is beter dan wanneer ie steeds erop vastloopt. Zelf vind ik het niet erg zo als het nu is. Tijden veranderen.

Mogelijk komt het weer terug, maar dan (hoop ik) als optie.


Ok. Voor mij is het ook geen probleem. Maar voor a-technische mensen en ouderen is dit wel lastig. Zeker ook omdat er geen goede handleiding bij zit waarin dit wordt uitgelegd .


Als ik mijn vorige ontvanger (Aris 2952) opstarte ging hij direct nar het laatst gekeken/beluisterde zender.

Waarom bij deze ontvanger (WID7022) niet. Is het mischien mogelijk om in het installatiemenu een keuzeoptie te maken om bij het opstarten naar het laatst gekeken/beluisterde zender te gaan of naar het hoofdscherm te gaan.

De TV+ Box is , veel meer dan de oudere boxen, gericht op een bredere kijkervaring. Niet alleen gewoon tv kijken, maar ook verschillende streamingdiensten etc… Daarom heeft deze ontvanger een hoofdscherm waar je in eerste instantie op uitkomt. De wens voor een keuzeoptie is bekend. Maar of en wanneer dit dan zou komen is niet bekend.