Skip to main content
Beantwoord

Screensaver met kunst (tijdens radio luisteren) is niet te vinden in het menu

• October 17, 2025
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

Kan de screensaver voor kunst bij het radio luisteren nergens instellen, niet bij instellingen.

Kan alleen de screensaver aan en uit zetten, en dan krijg je de naam van de uitzending in beeld.

Waar moet ik zoeken?

Beste antwoord door PeterG

Oh, je hebt nog i-TV… Zeer verduidelijkend die foto's.

De radio screensaver met kunst zit op de nieuwere TV+ ontvangers, met typenummers DIW7022 en VSB3918 (de Soundbox). Niet op een Arris.

De enige (radio) screensaver die jij op de ontvanger hebt is afwisselend zendernaam / tijd.

9 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Waar moet ik zoeken?

Onder Instelling → Menu → Screen saver (Radio)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 17, 2025

Of het maantje 🌜 met de z onder de voortgangsbalk bij radio. 

Of het maantje 🌜 met de z onder de voortgangsbalk bij radio. 

Ik zie echt nergens een maantje Peter..

Waar moet ik zoeken?

Onder Instelling → Menu → Screen saver (Radio)

Kan alleen aan en uit zetten…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Oh, je hebt nog i-TV… Zeer verduidelijkend die foto's.

De radio screensaver met kunst zit op de nieuwere TV+ ontvangers, met typenummers DIW7022 en VSB3918 (de Soundbox). Niet op een Arris.

De enige (radio) screensaver die jij op de ontvanger hebt is afwisselend zendernaam / tijd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Welke ontvanger heb je? Bij TV+ontvanger is wel te zien

Oh, je het nog i-TV… Zeer verduidelijkend die foto's.

Ahh oke, ik heb deze vorige week nieuw gekregen van KPN, ik wist niet dat daar verschil in was…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 17, 2025

Tja, ik zelf zet het televisietoestel altijd uit als ik een radiozender aan heb. Dus zie de screensaver van mijn TV+ ontvanger Sagemcom DIW7022 niet eens. Heel kort, als ik einde avond over gegaan ben naar radio.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@HandigeHarry123 en welkom bij de KPN Community! Wat leuk dat je de kunst screensaver in wilde stellen. 😄

Op jouw ontvanger lukt het inderdaad niet, maar mocht je buiten contract zijn met de vaste diensten dan kun je over naar de TV+ ontvanger (waar deze screensaver wel op zit). 
De TV+ Box werkt wel wat anders dan die je nu hebt, dus voor de handigheid stuur ik ook de specificaties van de TV+ Box mee. 

Als bonus ook informatie over radio luisteren via de TV+ Box (geschreven door ​@PeterG!). Zo kun je in elk geval kijken of het wat voor je is. 

Je kunt dit via je MijnKPN regelen, of je kunt een belafspraak met ons maken als je persoonlijk advies prettiger vindt. 🙂
Als je met je huidige ontvanger tevreden bent kun je het natuurlijk ook prima hierbij laten. 

Op Youtube zijn er ook een hoop screensavers van kunstwerken te vinden, dus mocht je een Smart TV met Youtube hebben dan is dat wellicht ook nog een optie. 😄