Skip to main content

Sinds kort ben ik klant bij KPN, en heb sinds kort ook een oled televisie aangeschaft. Prima combinatie om goed tv te kunnen kijken, echter heb ik mogelijk een problematisch punt ontdekt.

Bij oled televisies is het zeer slecht om voor lange tijd een statisch beeld te laten zien op het scherm. Bij normaal tv kijken komt dit niet voor, maar wel als je de televisie pauzeert. Het scherm blijft dan voor onbepaalde tijd om het gepauzeerde scherm staan. 

Ik had verwacht dat na een tijd van ca. 5 tot 10 minuten de KPN box op een soort van screensaver modus zou schieten om het inbranden tegen te gaan alleen gebeurt dit niet. 

Is er een optie die ik uit heb staan waardoor dit niet gebeurt? Of biedt de KPN box deze functionaliteit niet?

Als ik instel dat ik de screensaver niet wil zien, gaat het scherm na een paar seconden op zwart. Bij de LG LCD op onze slaapkamer gaat dan ook de achtergrond verlichting (backlit) uit. Onze LG OLED werkt via de soundbar en daarmee ook de radio maar daarvoor heb ik de ontvanger via TOSLINK optisch aan de soundbar gekoppeld zodat de tv dan uitstaat. Bovendien heeft een OLED geen backlit, zodat je daar toch al geen verschil ziet tussen het "zwart" van de screesaver en het zwart van de uitgeschakelde screensaver. Bij de LCD is dat verschil wel tamelijk duidelijk zichtbaar, vooral bij wat donkerder omgeving.

Oh, en ik heb (wil) geen tv+ dus ook geen Google screensaver. 


Als ik instel dat ik de screensaver niet wil zien, gaat het scherm na een paar seconden op zwart. Bij de LG LCD op onze slaapkamer gaat dan ook de achtergrond verlichting (backlit) uit. Onze LG OLED werkt via de soundbar en daarmee ook de radio maar daarvoor heb ik de ontvanger via TOSLINK optisch aan de soundbar gekoppeld zodat de tv dan uitstaat. Bovendien heeft een OLED geen backlit, zodat je daar toch al geen verschil ziet tussen het "zwart" van de screesaver en het zwart van de uitgeschakelde screensaver. Bij de LCD is dat verschil wel tamelijk duidelijk zichtbaar, vooral bij wat donkerder omgeving.

Oh, en ik heb (wil) geen tv+ dus ook geen Google screensaver. 

je schreef dat je sinds kort bij KPN zit dan heb je mijn inziens ook de STB DIV7022 gekregen en daar mee kan je gewoon zoals ik aangaf een screensaver aanzetten. Of je nu google gebruik of niet ik zelf ben ook niet ingelogd met google maar de screensaver werkt gewoon.

Of ea met je soundbar een storende factor kan zijn weet ik even niet maar als dit over de STB gaat moet de screensaver gewoon werken als je dat wil of niet natuurlijk kan ook.

Persoon vind ik de beelden wel prettig om te zien maar dat is persoonlijk. 

suc6


Waar schreef ik dat dan? Ik zit al jaren bij kpn en heb de 8001 als hoofdontvanger en de 5202 er bij op de slaapkamer. 


Waar schreef ik dat dan? Ik zit al jaren bij kpn en heb de 8001 als hoofdontvanger en de 5202 er bij op de slaapkamer. 

Ik bedoelde @MaxvdP met sinds kort.

maar bedoel je 8001 als hoofdontvanger?

mvg


@Henk2304 heeft de zxv8001 van ZTE bij de televisie in de woonkamer (hoofdontvanger dus). Niks mis mee toch? Iedereen mag zelf bepalen welke ie in de woonkamer erbij zet, @Thijs1963 .

Het apparaat is maar heel kort in roulatie geweest. Wordt bij defect ook vervangen door een vip5202.

 


@Henk2304 heeft de zxv8001 van ZTE bij de televisie in de woonkamer (hoofdontvanger dus). Niks mis mee toch? Iedereen mag zelf bepalen welke ie in de woonkamer erbij zet, @Thijs1963 .

Het apparaat is maar heel kort in roulatie geweest. Wordt bij defect ook vervangen door een vip5202.

 

@PeterG Dat maakt mij niks uit wat hij daar naast zet vroeg mij alleen af wat een 8001 is meer niet.


Via de link weet je het nu 🙂.


Reageer