Skip to main content

Hoe werkt dit voor het nieuwe KPN TV+ kastje met built-in Google TV, hier is bovenstaand genoemde optie niet beschikbaar om de screensaver bij de radio uit te zetten. (wel is de screensaver van Google in te stellen)

Dat kan niet definitief bij de DIW7022. Maar wel bij aanzetten (of aan hebben) van een zender.

Zolang de voortgangsbalk te zien is op het kromme terug pijltje klikken. En donker is het beeld.

LET OP het scherm gaat niet uit! Het is dus geen besparing op het verbruik. Dat is dan nog steeds 90 tot 160 Watt afhankelijk van de grootte.

Bij diverse merken w.o. Philips en Sony is er de mogelijkheid het scherm uit te zetten. Dit gaat echter alleen met de bij de tv horende afstandsbediening.

Bij Samsung kan dat niet.

Handigst is m.i. voor radio een soundbar of versterker gebruiken. De tv kan dan uit (stand-by) en verbruikt dan nog meer 0,5 Watt.


Dat kan niet definitief bij de DIW7022. Maar wel bij aanzetten (of aan hebben) van een zender.

Zolang de voortgangsbalk te zien is op het kromme terug pijltje klikken. En donker is het beeld.

LET OP het scherm gaat niet uit! Het is dus geen besparing op het verbruik. Dat is dan nog steeds 90 tot 160 Watt afhankelijk van de grootte.

Bij diverse merken w.o. Philips en Sony is er de mogelijkheid het scherm uit te zetten. Dit gaat echter alleen met de bij de tv horende afstandsbediening.

Bij Samsung kan dat niet.

Handigst is m.i. voor radio een soundbar of versterker gebruiken. De tv kan dan uit (stand-by) en verbruikt dan nog meer 0,5 Watt.

Dank Peter, ik was er echt toevallig net zelf achter gekomen!


Ik heb dat zelfde probleem. Ik luister radio via de kpn+ box. Via een soundbar dus tv uit. Na twee gaat de kpn+ op screensaver modus en gaat me muziek uit. Toch vreemd dat je deze optie niet uit kan zetten. Dit vind ik tot nu toe het enige nadeel aa KPN+


@Martin.B.

Jij doelt op de Google screensaver. Dit topic gaat over de ster met tijd en zender informatie. 

Als je de zender in preview aan laat in het startmenu komt inderdaad na maximaal 2 uur de Google screensaver. 

Maar als je de zender echt aan zet, en dus die ster alleen ziet, blijft ie uren spelen op de radio. Hier staat radio zeker 7 uur per dag onafgebroken aan.

De tv kan dan (weer) uit.


Dat is een goeie tip @PeterG morgen meteen proberen.


Ik liep ook tegen dit probleem op. Gelukkig vond ik op dit forum het antwoord, dankzij @PeterG