Skip to main content

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de senioren afstand bediening van KPN digitale tv. De huidige heeft te veel knoppen voor iemand van 92.  Ze drukt regelmatig op de teletekst knoop, en bronkeuze knop. Dan krijgt ze het niet weer goed.

Ik dacht zelf aan ne for All Zapper Basic universele afstandsbediening URC 6810,

Graag jullie advies.

B.v.d

M.vr.gr
 

Beste @WinJ 

Bij KPN kun je een afstandsbediening kopen: € 20,-

Klik op deze link, en je kunt hem bestellen.


Als het één afst.bed. moet blijven voor de televisie (aan/uit en volume) en de kpn kast (zenders) dan is dit eigenlijk de enige. Moet je wel nog programmeren voor televisie en kpn-ontvanger. Niet gebruikte knoppen kun je ‘uit’ laten.

Er zijn andere met weinig knoppen maar die kunnen dan het televisietoestel niet aan/uit zetten.

One for All Zapper Basic universele afstandsbediening URC 6810

Deze zou ook kunnen, want die heeft ook 2 aan/uit knoppen.


Hoi @WinJ . Welkom op het forum.

Als ik het bericht goed lees had ze al een senioren model van KPN. Dat klopt toch?

In dat geval lijken de suggesties van @PeterG mij het meest relevant. 


In dat geval lijken de suggesties van @PeterG mij het meest relevant. 

Die van mij niet @Erwin_? 😩

Beste @WinJ 

Bij KPN kun je een afstandsbediening kopen: € 20,-

Klik op deze link, en je kunt hem bestellen.

😂🤣LOL!


@Dennis Schreveschreef:
Die van mij niet ?

Veel te veel knoppen voor licht dementerenden en hele oude mensen. :rolling_eyes:


@Dennis Schreveschreef:
Die van mij niet ?

Veel te veel knoppen voor licht dementerenden en hele oude mensen. :rolling_eyes:

I know, maar wou @Erwin_ effe plagen. 😜


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Bedankt voor je reactie. Ik heb de afstand bediening besteld. Geprogrammeerd.

Ze heeft hem nu 3 dagen is erg tevreden.

 

Groetjes

 

Winj


@WinJ 

Ik begrijp dat je de One For All Zapper Basic URC 6810 hebt genomen en dat deze goed bevalt. Dat is fijn om te horen. Ook voor toekomstige bezoekers hier met deze vraag:slight_smile:.


Fijn om te lezen! Mooi dat ze er mee uit de voeten kan.


Een heel goed alternatief zou kunnen zijn de afstand bediening van Seki Plus. Mijn schoonvader 94 jaar kan er goed me uit de voeten. Moet wel voorafgaand geprogrammeerd worden met de KPN afstand bediening.


Dank voor de tip, @Hogervorst !


Altijd fijn zo’n toevoeging uit de eerste cq 2e hand.

Maar, nu ik even verder kijk is het dezelfde AB die PeterG al noemde.

Maar, maakt niet uit, dan weten we het nu zeker :-)