Skip to main content

Moet een Sennheiser aansluiten op net gekregen nieuwe KPN+box. KPN heeft een omvormer van digitaal naar analoog Jack waarmee ik dit kan doen. Snap niet waarom deze kennelijk geen aansluiting op het electriciteitsnet nodig heeft want er wordt geen adapter bijgeleverd en andere omvormers dit wel nodig hebben en waarbij dan een adapter wordt bijgeleverd. Wat is het verschil?

De voedingskabel (usb) kan op de usb van de TV+ Box. Die levert ook de benodigde voeding. 

En vaak heeft men wel een 230 volt usb 5 volt adapter liggen. Oplaad stekker telefoon bijvoorbeeld. 

Ze worden tegenwoordig vrijwel nooit meer meegeleverd. Beter voor het milieu. 


Ideaal zo'n USB-voeding, scheelt weer een stroomadapter in het stopcontact.

En zo'n DAC verbruikt blijkbaar zeer weinig stroom, dat het met een USB-voeding uit kan.

 


Bedankt voor de info Peter G. Zie dat de USB (voedings)kabel bij de KPN omvormer wordt bijgeleverd, waardoor een adapter onnodig is. Goede oplossing en inderdaad beter voor het milieu.


Heb de bij de KPN aangekochte  omvormer zoals op de instructie is aangegeven aangesloten op de KPN+TV box dwz de kabel op de USB ingang voor de voeding en de Toslink kabel (na verwijdering van de afdekdopjes) op de optische uitgang van de KPN+TVbox. Het rode voedingslichtje op de omvormer brandde. De Sennheiser aan de andere kant van de omvormer aangesloten met de bij de Sennheiser horende kabel. De Sennheiser functioneerde toen. Toen ik enige tijd daarna de Sennheiser weer wilde gebruiken kreeg ik alleen ruis. Heb toen alles weer enkele keren opnieuw aangesloten maar de Sennheiser bleef alleen ruis produceren. Vraag me af of de toslink kabel wel goed is of kan het aan iets anders liggen.


Het geluid van de box moet nog op "stereo PCM" ingesteld. 

Geeft standaard Dolby en de omvormer herkent alleen PCM. Dolby geeft ruis inderdaad. 


Hoe moet je de box op stereo PCM instellen?


Tandwiel - apparaat - apparaat instellingen - beeld en geluid - geluid indelingen. 

 


Bedankt het is mij duidelijk. Heb het inmiddels gedaan en de Sennheiser blijft het nu doen.

Tandwiel - apparaat - apparaat instellingen - beeld en geluid - geluid indelingen.