Skip to main content

Volgens het nieuws verhuist de serie “Neighbours” van VRT naar VTM.

Komt zender VTM dan ook bij KPN tv beschikbaar?

VTM is tenslotte partner van  KPN.

 

Hallo @Kuikebol ,

VTM zal niet bij KPN uitgezonden gaan worden. Op die Vlaamse commerciële zender worden veel programma’s uitgezonden waarvoor er geen rechten zijn om die programma’s uit te zenden in Nederland. 
 

De journalist Jarco Kriek heeft hier een paar jaar geleden een artikel aan geweid: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/waarom-kunnen-we-niet-naar-alle-vlaamse-zenders-kijken/


Kan KPN de rechten voor uitzending van Neighbours in Nederland niet regelen?

 


Kan KPN de rechten voor uitzending van Neighbours in Nederland niet regelen?

@Kuikebol . Nee, KPN is geen zendgemachtigde. Die geeft alleen door.

Bij mijn weten is VTM geen partner van KPN. VTM is een zendergroep in Vlaanderen en KPN een provider (doorgeefluik) in Nederland.
VTM en RTL Nederland produceren nog wel eens gezamenlijk spelprogramma's.

VTM is in Nederland niet te kijken via een NL provider of online. Helaas zul je het na de overgang zonder Neighbours moeten doen in Nederland. Of…. je moet in Vlaanderen iemand kennen wiens online tv van hun Vlaamse provider je hier mag/kan gebruiken.

Net zoals dat KPN ITV ook in de E.U. gebruikt kan worden. Zo kijken Nederlanders o.a. in Zweden (weet ik) en Spanje naar RTL 4 en SBS 6.


@Kuikebol Je kan Neighbours kijken via de VTM-go app op je telefoon. Wanneer je dan cast naar je televisie heb je prima beeld. De uitzending van vandaag is de volgende dag te zien. 
Vell kijkplezier. 


Kan KPN de rechten voor uitzending van Neighbours in Nederland niet regelen?

@Kuikebol. Nee, KPN is geen zendgemachtigde. Die geeft alleen door.

.

VTM is in Nederland niet te kijken via een NL provider of online. Helaas zul je het na de overgang zonder Neighbours moeten doen in Nederland. Of…. je moet in Vlaanderen iemand kennen wiens online tv van hun Vlaamse provider je hier mag/kan gebruiken.

Je hoeft niemand in België te kennen. Bij TV Vlaanderen is het ook mogelijk een abonnement in Nederland af te sluiten. Daarmee ontvang je niet alleen de VTM maar ook alle andere Vlaamse commerciële zenders.


https://www.tv-vlaanderen.be/tv-abonnementen/


De VTM-go app is helemaal gratis. Je hoeft helemaal geen abonnement af te sluiten. Je kan niet alle content bekijken, maar Neighbours wel. 


@Berteman .Je moet wel een Belgisch adres (en wsl ook Belgisch IBAN) hebben om abonnement te nemen.

Er staat in de blokken

Overal beschikbaar in Europese Unie 3]

en onderaan de pagina

>3]  In de Europese Unie: Beschikbaar voor klanten met een Belgisch adres die tijdelijk in het buitenland verblijven.


Hallo,

Helaas, ik kan via de VTM-go app Neighbours niet terug kijken. Dat kan niet als je in Nederland woont. Lukt het jou wel? @Hoopvol ?

En een abonnement afsluiten via TV Vlaanderen wordt wel erg duur 😟.

Heeft iemand al een andere oplossing gevonden? 

@Kuikebol kijk jij Neighbours inmiddels al weer? 

Ik kijk het vanaf het begin en mis het nu al een aantal maanden. Wil het graag weer kijken.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet. Groetjes.


@BenBouPe helaas sinds een aantal weken kan je via de VTM-app Neighbours niet meer kijken wanneer je niet in België woont. Het heeft ongeveer 1 maand wel gekund, maar is veranderd. 
Je kan wel via Dailymotion kijken. Google “Dailymotion Neighbours” en je krijgt een hele lijst met afleveringen. Het is wel zonder ondertiteling.