Skip to main content

Een serie opnemen van canvas . Bij aflevering 1 van de tourist . Zit ik al met doorspoelen op 1 uur en 5 minuten.  Maar de serie is nog niet begonnen.  Dit moet toch anno goed opgenomen kunnen worden . En een programma erna opnemen is de canvaslus van 10 uur . Dit moet toch opgelost kunnen worden . Wat de serie kan ik niet meer kijken . Als je de eerste aflevering niet kan kijken. 

Hoi @Rein02, als de aflevering nog niet begonnen is op dat punt in de opname blijft er weinig van over inderdaad 🙁 De opname wordt gemaakt op basis van hoe het in de gids staat. Als de uitzendingen bij de zender uitlopen ten opzichte van de gids kan dit gebeuren. De gids onderin beeld zegt dat je volgens de programmagids al wel in The tourist zit, maar dat is niet het geval dus. Merk je dit vaker met opnames op Canvas, of is dit de eerste keer?


dit gebeurt ontzettend vaak.

dit is niet het eerste topic hierover

vanavond weer een serie op canvas , we gaan het misschien weer meemaken.


Hoe is die opname gegaan? Als het weer gebeurde, kan je dan de specifieke tijd die in de gids stond noemen en vertellen hoeveel later de uitzending daadwerkelijk begon? Dan kunnen we kijken of daar iets aan te doen is.


Ga ik doen zo dra ik van canvas heb opgenomen.  Geeft ik het programma. De tijd volgens dr gids . En de tijd dat programma daadwerkelijk begint …

Tot later.


@Rein02 Het probleem ligt bij de VRT (Canvas). Deze houdt zich heel vaak niet aan eerder aangekondigde uitzendtijden. Vooral praatprogramma's blijken regelmatig veel langer te duren dan eerder aangekondigd, waardoor daarna uitgezonden programma's (veel) later beginnen. Daardoor ontstaan er problemen met het opnemen van die programma's. Dat is dus niet iets waar KPN veel aan kan doen.

Piet.