Skip to main content

Wij hebben diverse serie opnames lopen. Echter werken niet alle opnames correct terwijl die voorheen wel goed. Zo neemt hij bijvoorbeeld Keuringsdienst van waarde en rijdende rechter. Maar neemt hij andere programma’s zoals 3 op reis niet juist op.

We hebben al geprobeerd om de programma’s uit de lijst van serie opname te verwijderen en opnieuw in te stellen als serieopname. Helaas werkt het dan nog niet. Probleem speelt al langere tijd.

Een enkele aflevering opnemen werkt wel prima maar dan moeten we steeds blijven instellen en krijg je geen mapjes waardoor het onoverzichtelijk wordt.

Heeft iemand tips wat we kunnen proberen om weer juist een serieopname te kunnen maken?

Ik ervaar dit ook, sommige series zijn niet als serie in te plannen, de afzonderlijke delen zijn wel los van elkaar op te nemen, omslachtig dus!


Hi @SvD18 en @CPi. Ik ben het volledig met jullie eens dat het verre van ideaal is indien serie-opnemen niet werkt. Er is een bekend probleem waar dit op van toepassing kan zijn, en dat is het volgende.

Een serie-opname werkt goed bij programma's die nog niet eerder zijn uitgezonden. Zodra je een serie-opname inplant van een herhaling, dan neemt ‘ie alleen de aflevering(en) op die reeds in de gids(EPG) staan gepubliceerd. Dit is al een langlopende beperking waar we mee te maken hebben. Hier wordt wel aan gewerkt, maar een oplosdatum heb ik nog niet.

Het advies: Bij nieuwe afleveringen van een programma kan je dus gerust een serie-opname inplannen. Bij programma's die al eerder zijn uitgezonden op de betreffende zender kun je op dit moment beter losse opnames inplannen.

Ik weet niet of het bij “3 op reis” gaat om herhalingen, maar die kans lijkt me wel groot. Excuses hiervoor!


Dat wordt dus wachten op betere tijden, zucht...


Dan hopen we maar dat het opgelost worst en tot die tijd maar losse opnames inplannen. Onhandig, maar is even niet anders dus!


Ja, ik kan er een mooi verhaal van maken, maar dit is gewoon waar we het voor nu mee moeten doen. Maar beter dat je weet waar je aan toe bent en er rekening mee kan houden. Mochten jullie nog eens vragen hebben, dan zijn jullie welkom hier!


@Paul_   Wat zo jammer is: het probleem met serieopnames speelt al vanaf het eerste moment dat serieopnemen is ingevoerd. En dit probleem is al vanaf dat moment bekend bij KPN, want ik heb het al zó vaak gemeld, zowel telefonisch als hier op het forum.

En het probleem is nog steeds niet opgepakt en opgelost...


@Paul_   Wat zo jammer is: het probleem met serieopnames speelt al vanaf het eerste moment dat serieopnemen is ingevoerd. En dit probleem is al vanaf dat moment bekend bij KPN, want ik heb het al zó vaak gemeld, zowel telefonisch als hier op het forum.

En het probleem is nog steeds niet opgepakt en opgelost...

Ik weet het, en je hebt helemaal gelijk. Ik wil niet té diep in de technische materie gaan, maar het is niet zomaar een “bug” die op te lossen is wat je wellicht zou kunnen denken. Het zit nog een flinke laag dieper waardoor er een heel stuk innovatie nodig is. Er worden stappen gezet waar ik niet echt verder op in kan gaan, maar tijdslijnen durf ik daarin niet te geven.

Dus het is zeker wel opgepakt, maar je merkt daar als klant nog helemaal niets van. Het melden hoeft echt niet meer, want dit probleem is meer dan bekend bij de mensen die hier over gaan. Dat kan ik je garanderen.


Ja, ik kan er een mooi verhaal van maken, maar dit is gewoon waar we het voor nu mee moeten doen. Maar beter dat je weet waar je aan toe bent en er rekening mee kan houden. Mochten jullie nog eens vragen hebben, dan zijn jullie welkom hier!

Jammer!  Maar ik heb even gekeken. Het betreft inderdaad deels eerder uitgezonden programma’s. Echter is bijv de 3 op Reis die we wekelijks willen opnemen wel een nieuw seizoen en het eerst uitzendmoment van die aflevering. Zijn er ook problemen wanneer het gaat om nieuwe afleveringen maar een programma waar eerder een seizoen van opgenomen is? 


Ja, ik kan er een mooi verhaal van maken, maar dit is gewoon waar we het voor nu mee moeten doen. Maar beter dat je weet waar je aan toe bent en er rekening mee kan houden. Mochten jullie nog eens vragen hebben, dan zijn jullie welkom hier!

Jammer!  Maar ik heb even gekeken. Het betreft inderdaad deels eerder uitgezonden programma’s. Echter is bijv de 3 op Reis die we wekelijks willen opnemen wel een nieuw seizoen en het eerst uitzendmoment van die aflevering. Zijn er ook problemen wanneer het gaat om nieuwe afleveringen maar een programma waar eerder een seizoen van opgenomen is? 

Een serie-opname kun je eigenlijk beter zien als “seizoensopname”. Als jij een serie-opname inplant dan neemt ‘ie dat betreffende seizoen op. Zodra er een nieuw seizoen begint, moet je een nieuwe serie-opname inplannen. 


 

Een serie-opname kun je eigenlijk beter zien als “seizoensopname”. Als jij een serie-opname inplant dan neemt ‘ie dat betreffende seizoen op. Zodra er een nieuw seizoen begint, moet je een nieuwe serie-opname inplannen. 

Begrijpelijk. Deze heb ik ook uit de lijst met serie opnames gegooid en opnieuw proberen in te stellen. Maar deze heeft dus het zelfde probleem dus dat is wel vreemd…

 

edit: groot aantal gaan wel goed hoor. Maar bij  een paar nieuwe programma’s speelt dus wel het zelfde probleem lijkt het


 

Een serie-opname kun je eigenlijk beter zien als “seizoensopname”. Als jij een serie-opname inplant dan neemt ‘ie dat betreffende seizoen op. Zodra er een nieuw seizoen begint, moet je een nieuwe serie-opname inplannen. 

Begrijpelijk. Deze heb ik ook uit de lijst met serie opnames gegooid en opnieuw proberen in te stellen. Maar deze heeft dus het zelfde probleem dus dat is wel vreemd…

 

edit: groot aantal gaan wel goed hoor. Maar bij  een paar nieuwe programma’s speelt dus wel het zelfde probleem lijkt het

Dat is inderdaad vreemd. Het gaat dus om “3 op reis”. Kan je me de dag en het tijdstip geven waarop het wordt uitgezonden? Er kan natuurlijk iets mis zijn met dat specifieke programma (eigenlijk de achterliggende data). Dan laat ik het testen/uitzoeken.

Ja gelukkig gaat het vaak ook goed. Idealiter wil je er eigenlijk vanuit kunnen gaan dat het goed gaat natuurlijk.


Mijn serie opname werkt ook niet goed (maanden geleden ging dat wel goed). Nu probeer ik american horror stort op te nemen op zaterdagnacht op fox. Maar hij pakt hem niet. Niet als losse opname ook niet als serie. Dit heb ik met meer programma’s. Wat te doen?


Dat is inderdaad vreemd. Het gaat dus om “3 op reis”. Kan je me de dag en het tijdstip geven waarop het wordt uitgezonden? Er kan natuurlijk iets mis zijn met dat specifieke programma (eigenlijk de achterliggende data). Dan laat ik het testen/uitzoeken.

 

 

 

 

iedere zondag is er een nieuwe aflevering om 20u. Vorige seizoenen elke keer begin van het seizoen een serieopname gestart en dat ging goed. Echter lukt het sinds het begin van dit seizoen al niet meer...


Mijn serie opname werkt ook niet goed (maanden geleden ging dat wel goed). Nu probeer ik american horror stort op te nemen op zaterdagnacht op fox. Maar hij pakt hem niet. Niet als losse opname ook niet als serie. Dit heb ik met meer programma’s. Wat te doen?

Ik heb net AHS voor aankomende zaterdagnacht als serie-opname ingepland, en dat lijkt wel gewoon te lukken. Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?
 

iedere zondag is er een nieuwe aflevering om 20u. Vorige seizoenen elke keer begin van het seizoen een serieopname gestart en dat ging goed. Echter lukt het sinds het begin van dit seizoen al niet meer...

We zijn inmiddels tot de conclusie gekomen dat de serie ‘3 op Reis’ de verkeerde data mee heeft gekregen. De seizoensnummering is gelijk aan het seizoen van vorig jaar waardoor het huidige seizoen als herhaling gemarkeerd wordt en dus niet wordt opgenomen in de serie. Hier wordt aan gewerkt, maar weet op dit moment niet wanneer dit is opgelost. In dit geval gaat het dus specifiek om dat programma...


Goed om te weten en bedankt voor het uitzoeken! 


@SvD18 wat vreemd dat hij het bij jou wel doet. Ik heb het met meer programma’s. Ook met Badskin clinic en dr pimple popper op tlc. Ik snap niet dat hij het niet pakt. Misschien toch eens met Kpn bellen. 😕


wat vreemd dat hij het bij jou wel doet. Ik heb het met meer programma’s. Ook met Badskin clinic en dr pimple popper op tlc. Ik snap niet dat hij het niet pakt. Misschien toch eens met Kpn bellen. 😕

Ik heb net AHS voor aankomende zaterdagnacht als serie-opname ingepland, en dat lijkt wel gewoon te lukken. Krijg je een foutmelding of iets dergelijks?

Krijg je een foutmelding of iets dergelijks? Je mag bellen natuurlijk, maar ik ben ook KPN. “Dr pimple popper”  inplannen lukt hier ook gewoon namelijk...


Als ik kies voor serie opname dan gebeurt er niks. Heb nu een enkele aflevering ingepland opgenomen voor zaterdag. Dat lukt wel. Kies ik voor serie dan gebeurt er niks. Geen foutmelding. Geen opname. 


Als ik kies voor serie opname dan gebeurt er niks. Heb nu een enkele aflevering ingepland opgenomen voor zaterdag. Dat lukt wel. Kies ik voor serie dan gebeurt er niks. Geen foutmelding. Geen opname. 

Aha, ik was in de veronderstelling dat beide niet werkte. Zou je het eens via interactievetv.nl? Ben benieuwd of het dan wel goed gaat. Ik heb beide programma's nu als serie-opname ingepland via die pagina, en dat ziet er wel goed uit. 

Het is natuurlijk wel even controleren of het daadwerkelijk goed gaat.


Werkt bij ons ook niet altijd fatsoenlijk. Heb net stuk of 8 afleveringen wie is de mol opgenomen en nu is aflevering 9 van gisteren niet opgenomen. Zo hebben we dat ook met andere programmas gehad afgelopen jaar. Heb ondertussen een hoop gedoe gehad met kpn over andere zaken maar de functionaliteit van de media box is de enige reden dat we tot nu toe nog bij KPN zitten....


Een jaar geleden ben ik ook begonnen met klagen over het niet lukken van serie-opnames. We zijn een jaar verder en die ‘bug’ is er nog steeds niet uit. Wel is het zo dat de tarieven inmiddels al twee keer zijn verhoogd. ‘Technische verbeteringen’ en meer van dat soort praatjes. Nou: tariefsverhoging betekent voor mij ook de problemen oplossen. KPN is weer aan zet.


@pmkunder, in de volgende grote update moet deze bug tot het verleden behoren. Deze wordt in de komende maanden gefaseerd uitgerold.


@pmkunder, in de volgende grote update moet deze bug tot het verleden behoren. Deze wordt in de komende maanden gefaseerd uitgerold.

@ChrisWissink ik heb ook goede hoop. Maar de zekerheid dat deze bug met de nieuwe software/tvplatform verholpen is, heb ik nog niet. Dat hebben we pas als een nieuw seizoen van een programma ingepland wordt en dat dit daadwerkelijk lukt. Want dat was bij mij altijd het moment dat het misging.


Heb ook problemen met Nederland in beweging de serieopname in te plannen. 

Lukt al weken niet. 

Wel de losse opname.

Betaal wel abonnementsgeld voor opnemen.

Wanneer wordt dit opgelost.

graag reactie


Heb ook problemen met Nederland in beweging de serieopname in te plannen. 

Lukt al weken niet. 

Wel de losse opname.

Betaal wel abonnementsgeld voor opnemen.

Wanneer wordt dit opgelost.

graag reactie

Toevallig heb ik Nederland in beweging ook nog als serie-opname gepland vanuit een eerdere test. Bij loopt ‘ie wel netjes mee. Als je nu alle geplande opnames van dat programma annuleert, en dan opnieuw inplant als serie-opnames, zou je dan eens willen kijken bij de geplande opnames?