Skip to main content

Ik heb ook , net als hierboven vermeld, problemen met serie opnemen. Ik heb hiervoor een abonnement, maar ook ik moet iedere week mijn series opnieuw erin zetten. Hij neemt bijv. “ lang leven de liefde” een week, dus 5x op, en dan moet ik het er wéér opnieuw inzetten . Ook TLC vrijdag avond , neem ik op als serie, maar hij neemt 1x op en daarna moet ik wéér serie opnieuw erin zetten. Hier word ik moedeloos van. 
van de week alle opnames gewist, opnieuw ingepland, nou niks hoor. 
Anno 2023 moet dit toch werken bij mijn dure abonnement.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Sunshine1947, balen dat je problemen ervaart met het inplannen van serie opnames.

Staat de opname wel tussen de geplande opnames, zo gauw je 'm ingepland hebt?

En kan het zijn dat het programma dat je van TLC wilt opnemen een herhaling is? Het is namelijk zo dat serie-opname alleen goed werkt bij programma's die nog niet eerder zijn uitgezonden. Zodra je een serie-opname inplant van een herhaling, dan neemt ‘ie alleen de aflevering(en) op die reeds in de gids(EPG) staan gepubliceerd.

 

Wat betreft Lange Leve de Liefde: dit zou gewoon moeten werken als je het programma in de avond opneemt. Zelf ervaar ik hier namelijk geen problemen mee. Wel heb ik dat er af en toe 1 aflevering tussen zit die los van de andere afleveringen staat. Maar de opnames lopen wel gewoon door. Hoe merk je dat een opname weer opnieuw moet plannen?


 Bij lang leven de liefde merk ik dat deze alleen 1 week opneemt, daarna is het vinkje  opnemen weg, en moet ik opnieuw weer opnemen inplannen. Ook bij over “ over mijn lijk” moet ik opnieuw inplannen. Alles moet ik een week later opnieuw inplannen . Bij “ gepland” staat ook overal 1 aflevering , dus niet , zoals vroeger serie opname


Zoals u ziet , geen serie opnames, terwijl ik dit wél plan 😢😢


Wat vreemd. Ik neem zelf ook Lang Leve de Liefde op als serie. Ik hoef dit zelf nooit opnieuw in te stellen. Neem je wel de serie op SBS6 om 19:00 uur op? Dit zijn de nieuwe afleveringen. Andere tijdstippen zijn herhalingen. En opnemen als serie werkt niet goed bij herhalingen, zoals je hierboven kunt lezen.


Dank je wel voor deze reactie, ja ik neem op SBS 6 om 19.00 uur op. Hij neemt één week op, daaarna moet ik weer “ serie” opnemen . Zie mijn foto . Ik neem , indien nodig, altijd serie op, maar zie bij mijn geplande opnames, hij doet het maar 1x en wat voor volgende week weer komt, moet ik weer inplannen 😢

 


Oh, ik denk dat ik hem snap. Je kijkt nu naar de geplande opnames die op dat moment al in de Gids staan. De Gids is 1 week van tevoren beschikbaar. De afleveringen die een week later komen, staan hier dus niet tussen. Maar je hoeft ze niet opnieuw in te plannen. Je kunt de serieopname gewoon door laten lopen. Als je niks doet, gaat deze vanzelf verder.


Hoi Denise, als ik ze niet opnieuw inplan dan neemt hij niet op. Ik zie ze niet meer als ingepland staan volgende week. Er staat bij inplannen in de gids een R voor maar dan niets meer. Voor mij betekent dit dat hij niet opgenomen wordt. Zó kwam ik erachter dat er een aflevering niet opgenomen was


Er gaat ergens iets mis, maar ik weet niet waar. Zoals ik zei, zelf ervaar ik hier namelijk helemaal geen problemen mee. Zou je eens stap voor stap kunnen beschrijven wat jij doet om een serie op te nemen? Dit mag ook met foto's, dan zie ik wat jij ziet.


Ik ga , bijvoorbeeld, naar dinsdag dan neem ik op die akelige “massa is kassa” SBS6 om 20.30 uur , inplannen serie . Dan neemt hij op , dit zie ik staan , ook in de gids met het tekentje R van opnemen, vervolgens doet hij dit 1x en voor de week daarna is het opname tekentje weg en moet ik weer inplannen. Er staat bij opnames ingepland ook 1x . Bij “ lang leve de liefde” staat opname 5x , daarna moet ik ook weer opnieuw inplannen . Vorige week hebben ik alles gewist en opnieuw series ingepland, maar het heeft niet geholpen , het blijft steeds opnieuw inplannen 😢 


Dit is wat ik nu zie in geplande opnames. De opnames die later komen, staan hier nu dus nog niet tussen. Alleen de programma's in de gids komen hier tussen te staan.

Je zegt dat je geen R naast het programma ziet als je later kijkt. Weet je ook zeker dat deze niet opgenomen wordt? Je neemt ze nu uit voorzorg opnieuw op, maar ik denk dat dit niet nodig is.

Ik wil je daarom vragen om bijvoorbeeld Lang Leve de Liefde eens niet opnieuw in te plannen deze week. Om te kijken wat er gebeurt als je de serieopname zijn werk laat doen.


Hoi Denise , ik zal jouw raad opvolgen, zal voor volgende week niet “ extra” opnieuw inplannen. 
hoop dat het goedkomt, anders kom ik graag bij je terug. Zal ook laten weten of het inderdaad opgenomen wordt.

Bedankt voor jouw terugkoppeling.

 

hartelijke groetjes,

joyce 


Ik wil even meedelen, dat mijn probleem opgelost is !! Hartstikke blij met serie opnemen , hij doet het weer .