Skip to main content

Wij hebben al enige tijd problemen met serie opnemen. Als je zo'n programma als serie gaat opnemen, dan lijkt dit goed te gaan. Kijk je echter de volgende week (of de volgend dag), dan zie je dat de serie niet opgenomen wordt en moet je het weer instellen.

  • Wij hebben het volgende al gedaan:
    tv ontvanger uit- en weer aangezet
    software opnieuw geïnstalleerd
    alle (oude) serie opname's verwijderd

Wij hebben een Arris VIP2952 TV ontvanger.
HTML-versie 4.119.205.
NMC-versie 8.0.118_1
DBL-versie 2.0.9
RBL-versie 1.2.2

Hoe kan dit opgelost worden?

Hi @BramOostdijk, serie opnemen werkt al even niet goed en je hebt al verschillende dingen geprobeerd lees ik, goed dat je een seintje geeft.

Hoe merk je de volgende dag of week precies dat de opname niet gemaakt is? Staat de opname wel tussen de geplande opnames, zo gauw je 'm ingepland hebt? Om welke serie, zender en tijdstip gaat het? Ik ben ook benieuwd of 't verschil maakt als je een ‘normale’ opname maakt. Misschien goed om te weten, de manier waarop je de serie opname inplant is wel belangrijk. Er speelt een bekend probleem, dat is het volgende: 

Een serie-opname werkt goed bij programma's die nog niet eerder zijn uitgezonden. Zodra je een serie-opname inplant van een herhaling, dan neemt ‘ie alleen de aflevering(en) op die reeds in de gids(EPG) staan gepubliceerd. Dit is al een langlopende beperking waar we mee te maken hebben. Hier wordt wel aan gewerkt, maar een oplosdatum heb ik nog niet.

Het advies: Bij nieuwe afleveringen van een programma kan je dus gerust een serie-opname inplannen. Bij programma's die al eerder zijn uitgezonden op de betreffende zender kun je op dit moment beter losse opnames inplannen.