Skip to main content
Ik kan het programma Binnenste Buiten (NPO 1) niet meer als serie opnemen. Hoe kan dat en wat kan daar eventueel aan worden gedaan.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @clmdriessen, welkom hier. Volgens mij wordt dat programma uitgezonden op NPO 2. Zou dat kunnen? Anders hebben we het over 2 verschillende namelijk.



Ik kan wel een serieopname inplannen (via de website en app). Krijg je een foutmelding of iets dergelijks? Je kan proberen om de 'geplande opnames' te annuleren, en het dan nog een keer inplannen.
Ik kan het programma Binnenste Buiten (NPO 1) niet meer als serie opnemen.

"Niet meer"? Dat heeft dus wel gewerkt? In dat geval kan het zijn dat er een nieuw seizoen is gestart. Dan moet de serie opnieuw ingesteld worden, maar .... daarvoor moet de oude serie eerst uit "Geplande opnames" verwijderd worden. Grote schoonnmaak houden daar is sowieso geen overbodige luxe.
Hallo, @Paul_ , het gaat inderdaad om NPO 2. Via de app of internet is eigenlijk belachelijk want het zou, en heeft ook altijd gewoon, gewerkt via de TV.

@Henk2304 , opschonen had ik al gedaan natuurlijk. Het vermoeden van een nieuw seizoen had ik ook, maar helaas. Niet het gewenste resultaat.



Ik zal nu gan rroberen via de app of internet. Jammer !!!
Hallo, @Paul_ , het gaat inderdaad om NPO 2. Via de app of internet is eigenlijk belachelijk want het zou, en heeft ook altijd gewoon, gewerkt via de TV.

Helemaal mee eens @clmdriessen. Ik bedoelde alleen dat het mij lukte via de website & app, en dat het dus ook via de tv-ontvanger zou moeten kunnen.



Ik zal nu gan rroberen via de app of internet. Jammer !!!

Nu ben ik wel benieuwd of het is gelukt op deze manier...
@Paul_ helaas het is niet gelukt. Er zijn meer programma's die niet meer serie opnemen.

zal eens gaan overleggen met KPN.
@Paul_ helaas het is niet gelukt. Er zijn meer programma's die niet meer serie opnemen.

zal eens gaan overleggen met KPN.


Bij welke programma's ervaar je dit nog meer? Krijg je wel de vraag of je het als serie wil opnemen? Of zie je die optie niet eens staan?
@Paul_ Dat is nou juist het vervelende en verbazing wekkende.

Bij Binnenste Buiten dus wordt aangeboden als serie (te herkennen aan die witte S in een zwart vlakje)

Bij Nederland in Beweging idem dito, overigens als deze programma's zijn opgenomen dan worden ze automatisch ook weer verwijderd.

Spoorloos, TV-Show van Ivo Niehe.

Rond de Noordzee ook niet, maar daar komt nu al de laatste aflevering van.

De optie om als serie op te nemen staat gewoon in beeld en dat probeer ik als eerste natuurlijk. Via de website inprogrammeren e.d. heeft allemaal niet het gewenste resultaat.

Er zijn ook talloze series die niet als zodanig worden aangeboden, maar daar KPN waarschijnlijk niets aan doen. Bijvoorbeeld Wunderschön (zondagavond) op de duitse zender WDR al jaren daar te zien.

Of Sturm der Liebe ook op de duitse TV, al bijna 4000 afleveringen en hier helaas niet op te nemen als serie.
@clmdriessen: Bedankt voor de voorbeelden en duidelijke uitleg. Het is sowieso belangrijk om onderscheid te maken tussen 2 dingen. De programma's met de "witte S" die je gewoonweg als serieopname zou moeten kunnen inplannen, en de series die geen "witte S" hebben.



Vanuit de EPG leverancier/contentprovider wordt er via metadata meegestuurd wát een serie is. Daardoor wordt bepaald of het als serieopname in te plannen is. Wunderschön en Sturm der Liebe zijn voorbeelden waarbij die informatie niet wordt meegestuurd, dus kunnen wij dat dat niet op die manier opnemen.



Ik heb het nu nogmaals getest met Binnenste Buiten, Nederland in Beweging en Spoorloos via een tv-ontvanger, en via interactievetv.nl. Op beide manieren lijkt het nu wel goed te gaan bij mij. Ze staan nu netjes bij 'geplande opnames'. Zou jij nu nog eens hetzelfde willen doen? Ga eventueel in de gids naar de betreffende programma's, en druk op de 'rec' knop om het te annuleren. Dan opnieuw op de 'rec' knop en kies voor serieopname. Ik ben benieuwd of ook jij nu wél de opnames ziet staan bij 'geplande opnames'.




@Paul_ Dank voor de duidelijke uitleg. Wat betreft de duitse zenders helemaal duidelijk.

Wat betreft de nederlandse programma's heb ik het idee dat we nu in een serie herhalingen zitten en denk dat het daarom verstandiger is om dit te testen in het nieuwe seizoen.
Herhalingen worden inderdaad niet in serie opgenomen, mits de zender ze ook als herhaling aanmerkt. En met name maar niet uitsluitend reclamezenders willen "heruitzendingen" nog wel eens niet als herhaling zien, maar als een nieuw seizoen.
@Paul_ Dank voor de duidelijke uitleg. Wat betreft de duitse zenders helemaal duidelijk.

Wat betreft de nederlandse programma's heb ik het idee dat we nu in een serie herhalingen zitten en denk dat het daarom verstandiger is om dit te testen in het nieuwe seizoen.


@clmdriessen. Ik heb werkelijk geen idee of het nieuwe afleveringen zijn, of niet... Nederland in beweging is toch eigenlijk altijd wel een nieuwe aflevering? Maar bij mij zijn nu 2 afleveringen van Nederland in beweging opgenomen dus wordt het in ieder geval wel seriematig opgenomen... Maar mocht je nog eens problemen ervaren laat het dan vooral weten.



Serieopnemen is eigenlijk "seizoenopnemen" inderdaad (bekt wat minder lekker). Je ziet bij series vaak wel bijvoorbeeld seizoen 1 aflevering 1 staan. Een herhaling zou 'ie dan moeten overslaan omdat het seizoen dan niet overeenkomt, of omdat het een aflevering is die je al hebt. Het valt en staat dus een beetje met de meegezonden data (afgezien van de techniek natuurlijk).
@Paul_ Toevallig vandaag gezien, en al geprogrammeerd , dat Binnenste Buiten weer wordt opgenomen als serie.