Skip to main content

Vanmiddag zag ik dat het inplannen van Series met Midsomer serie 20 weer fout ging. Aflevering 1 t/m 4  was goed gegaan maar nu stond er weer niets in. 

Als je dit ook hebt. 

Bij “Geplande opnames”  de oude nu lege Midsomer verwijderen. Daarna kan je gewoon weer opnieuw de serie inplannen. 

Ik denk dat we moeten wachten tot KPN de uitzendingen over G6 doet voor dit echt goed gaat. 

Dag @CorL. Bedankt voor je bericht en het delen van de tijdelijke oplossing. De mogelijkheid om een serie op te nemen is onder andere afhankelijk van de zenderinformatie die wordt meegestuurd vanuit de zender/gidsleverancier. In dit geval mis je een deel van de serieopname. Dat is een bekend probleem.

Elke aflevering van een programma heeft een naam, seizoensnummer en afleveringsnummer. Deze drie waarden worden gecombineerd tot een unieke 'identifier'. Om te voorkomen dat dubbele afleveringen worden opgenomen, worden toekomstige afleveringen genegeerd die dezelfde ‘identifier’ hebben. Dat is meestal een reguliere herhaling een paar dagen later. Maar als diezelfde aflevering later in het jaar nog een keer wordt uitgezonden, wordt dat ook als herhaling gezien en wordt er dus geen nieuwe opname gemaakt. 

De tv-ontvanger zelf (of de website) kan niet controleren of toekomstige opnames een herhaling zijn. Daardoor krijg je dan wel de optie om een serieopname in te stellen. Pas wanneer de gids wordt aangevuld worden volgende afleveringen gemarkeerd als herhaling en daarom niet opgenomen. 

Hoewel het geen oplossing is voor het probleem, hoop ik dat het nu duidelijker is hoe dit achter de schermen werkt. Het probleem is bekend bij de ontwikkelaars en er wordt aan een oplossing gewerkt. Ik kan je alleen nog niet vertellen op welke termijn die er komt. 


Hallo @CorL. Gezien je niet meer hebt gereageerd, ga ik ervan uit dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag.


Reageer