Skip to main content
Beantwoord

“Server fout” bij afspelen opname “Riot Women” van 2 november 2025

• November 17, 2025
  • 7 reacties
  • 129 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Op 2 november 2025 heb ik van de BBC One aflevering 4 van de serie “Riot Women” opgenomen (22.00 - 23.00 NL tijd). Kan echter het programma niet bekijken vanwege “Server fout”. KPN: graag herstel van de fout.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Slecht nieuws ​@Henrik1. De opname van "Riot Women" op 2 november 2025 is helaas dusdanig kapot, dat dit niet meer hersteld kan worden. 

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Dat is zuur, zit je net midden in een serie, en dan gebeurt zoiets.

Ik kan dit bevestigen voor deze ene aflevering op de mobiele TV+ app, en tv.kpn.com. Vreemd genoeg kan ik ‘m wél afspelen op mijn iTV (Arris) tv ontvanger.

Er was op 2 november een storing waardoor op meerdere zenders opnamen zijn “mislukt”, althans voor afspelen vanuit TV+. Hopelijk kan kpn dit nog herstellen.

Zie eerdere meldingen hier 

En hier is de foutmelding die ik kreeg op tv.kpn.com (500-REF-1338)

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Ik kreeg de mededeling - Server fout - probeer het later nog eens. Maar wat is later? Ik heb het al een aantal dagen geprobeerd en de hele keten gereset, maar zonder resultaat. De KPN weet of kan weten dat opnames van die datum niet teruggekeken kunnen worden. Waarom is zij zo laks? 

Forum|alt.badge.img+5

zie ook 

opnames van hacks op 9 en 16 november werken wel

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo heren, navraag over de mislukte opnames staat uit bij het TV-team. Zodra we informatie hebben over de mislukte opnames, dan posten we dat hier! 

Forum|alt.badge.img+5

@Jeroen van KPN  ​@TijtheMan 

ik hoop dat kpn iets aan de backends gaat doen want zie ook 

Opnames van kerstfilms RTL 8 op 16 november zijn mislukt | KPN Community

dus sinds 1-11 zijn er al meerdere opnames op de servers kapot gegaan

(en niet door epg fouten of veranderingen)

en dan zijn er ook nog problemen met serie opnames wat ook op de backend word uitgevoerd

Wat ik daar zie is een gebrek aan kwaliteit controles door de kpn op de inhoud van de epg

Maar daarvan uitgaande (gebrek aan controles op epg) dan zullen er ook wel aan de backend meer controles mogelijk zijn die kpn vanwege kosten niet doet

en zie ook Verschillende opnames verdwenen van Paramount Network | KPN Community

Daar heefft kpn nooit verantwoording voor genomen en uitleg gegeven

En dan gaan we dus praten over betrouwbaarheid en vertrouwen

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Slecht nieuws ​@Henrik1. De opname van "Riot Women" op 2 november 2025 is helaas dusdanig kapot, dat dit niet meer hersteld kan worden. 

Forum|alt.badge.img+5

@Jeroen van KPN 

Maar hoe kunnen meerdere opnames op verschillende zenders op dezelfde dag en rond hetzelfde tijdstip kapot gaan ?

Want mijn 2 opnames van hacks op vrt caanvas zijn ook kapot.

Statistische kans is dus groot dat er wel meer opnames op andere zenders ook kapot zijn