Skip to main content

Ik heb net een nieuw abonnement (internet & tv) afgesloten. Het internet werkt inmiddels maar bij het aansluiten van de tv+ box krijg ik de serverfout KBX-SOTA-E101. Ik zie op het forum dat meer mensen dit probleem hebben en dat er geen duidelijke oplossing is. De workaround die elders genoemd werd, alles stroomloos maken en weer aanzetten, hielp ook niet. Het lijkt erop dat de enige optie is om mijn box te vervangen? Kan ik hier een afspraak voor maken?

Hallo @SNoot even gratis bellen met 0800 0402 en zeggen dat je tv-decoder niet werkt en de foutcode melden.


Hallo @JanD dat had ik al gedaan, maar de medewerker daar kon me uiteindelijk niet helpen en zei dat ik via deze site een melding moest maken.


Hallo @JanD dat had ik al gedaan, maar de medewerker daar kon me uiteindelijk niet helpen en zei dat ik via deze site een melding moest maken.

Vreemd antwoord van de officiële KPN helpdeskmedewerk(st)er.

Dit forum is geen helpdesk, maar helpen klanten elkaar onder toeziend ook van het moderateam.

Gewoon nog een keer bellen, heb je grote kans dat je dan wel een capabele medewer(st)er krijgt.

Succes.

 


Je bent inderdaad niet de enige. Afgelopen vrijdag kreeg ik ook deze foutmelding en de oplossing met het stroom uit en aan geprobeerd, zonder resultaat. Daarna gebeld, serienummer van de tv ontvanger doorgegeven met de mededeling dat ik een week later iets zou moeten horen, omdat ze op dit moment gewoon geen oplossing voor dit probleem weten. Als alternatief werd ik gewezen om de kpn tv app in de tussentijd te gebruiken voor tv, want dat werkt wel. Alleen moet ik hiervoor wel mijn laptop aansluiten met hdmi, dus wel een heel gedoe.

 

Hopelijk is er snel een oplossing! 


Dat is erg raar, want dit is al een tijdje een bekend probleem, en de oplossing is ook bekend: deze ontvanger moet worden omgeruild.

@Dannyvd en @SNoot als jullie in de buurt een KPN winkel hebben kunnen jullie daar volgens mij ook gewoon langsgaan om deze omruil te regelen. Maar wellicht kan een moderator dat bevestigen voor ik jullie voor niets op pad stuur 😄


Dat is erg raar, want dit is al een tijdje een bekend probleem, en de oplossing is ook bekend: deze ontvanger moet worden omgeruild.

@Dannyvd en @SNoot als jullie in de buurt een KPN winkel hebben kunnen jullie daar volgens mij ook gewoon langsgaan om deze omruil te regelen. Maar wellicht kan een moderator dat bevestigen voor ik jullie voor niets op pad stuur 😄

Dat het vervangen moet worden las ik inderdaad ook hier en daar, maar zag ook al voorbijkomen dat je niet zomaar langs de kpn winkel kan gaan. Hopelijk kan het bevestigd worden dat ik langs kan komen, zou fijn zijn


Update: ik heb nog een keer gebeld en ze gaan als het goed is een nieuwe box opsturen, dan kan ik de huidige retourneren. Gewoon bellen en een beetje doorvragen lijkt dus de manier om dit opgelost te krijgen.


Je kunt niet zomaar naar een KPN-winkel stappen hiervoor, je moet bellen met 0800-0402. Dat is in dit topic duidelijk gesteld: 

 

De volledige instructie: 

Inmiddels is er een workaround beschikbaar: 

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal


Na vorige week weer gebeld te hebben en er daardoor een onderzoek werd ingesteld, ben ik vandaag teruggebeld en wist de desbetreffende medewerker gelijk de oplossing: een nieuwe tv ontvanger. Het wordt direct naar mijn huis gestuurd, dus ik verwacht het morgen binnen te hebben.

 

Aan de ene kant jammer dat het zowat anderhalve week heeft moeten duren voordat ik iemand aan de lijn kreeg die de oplossing echt wist, maar ook wel blij dat het nu (als goed is) echt is opgelost. 

 

Dus als je ook deze problemen ervaart, probeer dan telefonisch aan te sturen op een nieuwe tv ontvanger, want dat is echt de enige oplossing zo lijkt het.Â