Skip to main content

probeer test te doen hoop dat een andere ontvanger het probleem oplos heb nu een Arcadyan 2260 maar als ik de servicetool gebruik krijg ik,

Geen verbinding met je thuisnetwerk, dus kom ik niet verder?

Hallo @smurf038 ,

Gebruik je deze omwisseltool?: 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

 

Lukt het niet? Bel dan met 0800-0402.


Ja, dat is die link en krijg vervolgens dit antwoord, terwijl ik gewoon sta ingelogd.

Als je de servicetool wilt gebruiken moet je thuis zijn.

  1. Maak verbinding met je eigen wifi-netwerk.
  2. Log-in met de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer.

  3. Dan meten we alles door en passen we automatisch alle instellingen aan.

Wat voor probleem ervaar je met de Arcadyan? 


terug kijk programma start, eerste tijd geen beeld en geluid,  in een serie van 50 min 3a4 keer blokkerig balk in beeld onderin, deze ongemakkelijk heden ervaren we sinds enige tijd we hebben de modem al verschillende manieren herstart & gereset maar ook alle optie van Arcadyan, wat mij opvalt dat de RBL versie niks meer ingevuld staat.

 

Kun je hier wat mee?


Hmm. Hier Arris 2952 RBL 1.2.2. Gek dat er bij jouw niks staat,  maar het kan bij een Arcadyan anders zijn. Dat weet ik niet precies. 

Al eens 'Frisse start' gedaan?


Beste Peter,

 

Herstarten -  standaard instellingen -  opnieuw installeren en de fabrieksinstelling ook de modem gereset.

Dus weet ik iet wat ik nog meer kan doen ook  op het apparaat ook de schakelaar met combinatie de aan knop boven op het toestel die vasthouden met stroom weer erop nadat ik hem ckers 5 minuten van het stroom heb gehad, wordt er nou wel een beetje flauw van, ben nu alwel 2 weken van alles aan het proberen wat ook ik had gelezen op jullie forum.


Hallo @smurf038 ,

Gebruik je deze omwisseltool?: 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

 

Lukt het niet? Bel dan met 0800-0402.

@smurf038 

Heb je al met 0800-0402 gebeld? Vraag om een omruil van jouw ontvanger. 

 


Noordzee dat heb ik nog niet kijk of er zo een oplossing kan komen.

 


Hallo @smurf038, voor de servicetool kan je nog een andere browser gebruiken, maar de 2260 wordt niet standaard omgeruild. Ik zag ook je andere topic waar je aangeeft dat het tv-kijken niet goed gaat, maar dat het inmiddels weer goed gaat. Hoe gaat het nu? Ervaar je nog problemen? 


ja de problemen doen wisselvallend voor het is van de laatste tijd eerder had ik hier nooit last van alle kabels/stekkers gecontroleerd zit allemaal goed vast dus dat kan ik uitsluiten.


Is de Arcadyan via een draadloze (via stopcontact) verbindingsset naar het modem verbonden?

Als dat nog een oude 200 is moet die set zeker vervangen. Of eindelijk een netwerk kabel, dat is altijd beter.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/


nee gewoon via netwerkabel naar de modem

 


Ik zie dat moderator @Liesbeth_ hier ook al is. Gezien al je beschrijving ( oa die RBL) krijg ik de indruk dar je ontvanger niet helemaal goed meer is. Ik wil een omruil adviseren. Grote kans dat het dan weer goed werkt. En anders moet er dieper ingedoken worden. Maar dat weten we mijns inziens alleen met / na omruil van de ontvanger. 


Hoe is de rest van je verbinding @smurf038, ervaar je ook problemen met de verbinding met het internet of is dit stabiel? 

Voor mijn analyse wil ik graag weten hoe het is aangesloten. Ik zie dat je een glasvezelaansluiting hebt thuis, kan je de kabel controleren die vanaf dit punt naar de Experia Box loopt? De kabel mag niet opgerold zijn als deze te lang is en mocht je een andere kabel hebben om te testen, wil je deze er dan tussen plaatsen? Heb je deze niet, maak de kabel dan aan beide kanten even los en bevestig deze opnieuw. Soms raakt de kabel iets los door het verplaatsen/afstoffen en dat kan voor problemen zorgen. Kan je ook vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten? Is dit rechtstreeks bekabeld op de Experia Box of zit hier nog andere apparatuur tussen zoals een switch, versterker of draadloze verbindingsset? 

Wil je de tv-ontvanger ook eens resetten? Ik hoor graag meer over hoe het is aangesloten en of de reset is gelukt. 


Beste liesbeth heb een andere kabel aangesloten en de schoentjes gecontroleerd maar na de klik geluid zit alles goed vast naar de v10, de kabel is niet opgerold, staat niet strak alles is rechtstreeks aan gesloten zonder enige vorm van andere apparaten ertussen naar de tv zowel naar de modem, zoals ik al eerder heb vermeld heb ik het hele rijtje van Systeem - instelling al gehad en ook de rbl versie: blijft Niet ingevuld.


Dankjewel @smurf038, ik ga een melding aanmaken voor onze technische dienst om dit verder te onderzoeken. Wil je je contact 06-nummer nog invullen in je profiel? Dan kan ik het ticket aanmaken. Als je na het invullen hier een berichtje wil plaatsen, dan kom ik weer bij je terug. 


Beste Liesbeth,

 

Is gebeurt, ik hoor van je.


Top, dankjewel! Ik heb een melding aangemaakt voor de technische dienst en zij nemen contact met je op. Ik heb de informatie uit dit en je  andere topic toegevoegd, zodat ze zo goed mogelijk op de hoogte zijn. Hou je je telefoon in de gaten?Â