Skip to main content

Ik heb twee KPN eettop boxen type HMB2260 en sinds een tijdje heeft deze ook de mogelijkheid om de kleuren van het menu aan te passen van blauw naar zwart echter deze instellingen lijken niet vast gehouden te worden. Soms wel maar soms is de volgende dag de kleur weer naar blauw gegaan. Ook valt mij op dat in mijn berichten het bericht over het nieuwe menu maar blijft staan als ongelezen…

 

Enig idee?

Ik heb twee KPN eettop boxen type HMB2260 en sinds een tijdje heeft deze ook de mogelijkheid om de kleuren van het menu aan te passen van blauw naar zwart echter deze instellingen lijken niet vast gehouden te worden. Soms wel maar soms is de volgende dag de kleur weer naar blauw gegaan. Ook valt mij op dat in mijn berichten het bericht over het nieuwe menu maar blijft staan als ongelezen…

 

Enig idee?

@JeorenA Geef even aan welke HMB 2260. KPN is als organisatie ongekend in het onduidelijk maken van informatie voor klanten. De naam lijkt identiek, maar ze verschillen voor de rest net zoveel als een Samsung TV van een Samsung magnetron (ze zijn overigens wel beiden zwart). 

Bij onze 2260 gaat dit probleemloos. Maar mogelijk heb jij een heel andere magnetron. 


Ik heb twee KPN eettop boxen type HMB2260 en sinds een tijdje heeft deze ook de mogelijkheid om de kleuren van het menu aan te passen van blauw naar zwart echter deze instellingen lijken niet vast gehouden te worden. Soms wel maar soms is de volgende dag de kleur weer naar blauw gegaan. Ook valt mij op dat in mijn berichten het bericht over het nieuwe menu maar blijft staan als ongelezen…

 

Hoi @JeorenA, dit hoort gewoon onthouden te worden. Heb je dit ook met beide, of met een van twee? Het lijkt erop dat de de software niet helemaal goed geïnstalleerd zit. Ik raad je dan ook aan om de ontvanger(s) waar je dit mee hebt via Menu - Instellingen - Systeem - Frisse Start een volledige reset te geven. Dit download en installeert de software opnieuw. Daarna moet je de kleurinstelling van het menu (en eventuele andere dingen die je aangepast hebt) nog een keer opnieuw instellen.

Mocht je de gewoonte hebben om de tv ontvanger regelmatig helemaal uit te zetten (van het stroom af), zorg er dan voor dat je de tv ontvanger na het wijzigen van de instellingen bij het uitzetten even een half uurtje op standby laat voor je de stroom eraf haalt. We zien dat instellingen soms niet onthouden worden als je dat sneller doet. Als de instelling dan daarna bij het opnieuw aanzetten wel onthouden is, dan kun je hem daarna wel weer stroomloos uitschakelen zoals je gewend bent.