Skip to main content

Sharp Aquos 32FG2EA koppelen aan afstandsbediening lukt niet. Het is een TV uit 2022 dus mag je verwachten dat dat niet te oud en niet te nieuw zou moeten zijn.

Ik heb eerst via het menu met code 8 getracht om de afstandsbediening te koppelen.
Toen dat niet lukte gaan googlen en gevonden om te koppelen met een 3 cijferige code.
Inmiddels naast alle codes van Sharp die van Blauwpunt geprobeerd omdat 366 en 008 als mogelijke opties gegeven zijn maar helaas niet voor mijn TV. Ook de gevonden code 721 is voor mij niet de oplossing.
Ik heb onderstaande afstandbediening. Op de vorige TV was een meer als 10 jaar oude sony en die werkte prima.

 

Hallo @KoeRoes 

 

Welke ontvanger heb je?
Als je een HD ontvanger  (VIP2952 / HMB2260) hebt dan schijnt de procedure niet helemaal te kloppen, als je deze pagina volgt dan moet je stap 3 overslaan en gelijk naar controleren gaan: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen/t4hu1826.htm

 

Zie ook deze post van PeterG waar hij dat vermeld:

 

 


Bedankt @GeSp maar helaas was dit niet de oplossing.

Type ontvanger is VIP5202


Goedemiddag @KoeRoes en bedankt voor jouw berichtje :)

Je zou nog eens de codes van Hisensen kunnen proberen, Sharp is namelijk onderdeel van dit bedrijf en zij hebben meerdere merken televisies. Je kunt in dit topic de codes van Hisense terugvinden en hopelijk werkt het hier wel mee 🙏🏻 Anders ben ik bang dat je toch 2 afstandsbedieningen zult moeten gebruiken.


Helaas werkt het na invoeren van de Hisense codes nog steeds niet dus sta nog steeds open voor tips.


Helaas werkt het na invoeren van de Hisense codes nog steeds niet dus sta nog steeds open voor tips.

Als ook deze codes niet werken dan ben ik bang dat je 2 afstandsbedieningen zult moeten gaan gebruiken.

Misschien dat @PeterG nog tips heeft? Hij is altijd goed thuis in deze materie en hopelijk heeft hij de gouden tip!


Hmm. Soms zitten alle pogingen elkaar in de weg. Reset dan eerst de afstandsbediening.

rood + blauw ca 5 seconden ingedrukt houden. Als het rode ledje brandt op ok drukken om te bevestigen.

Daarna opnieuw de codes voor sharp afgaan.

x Houdt bronkeuze + ok ingedrukt totdat rode ledje brandt (ca 5 sec.). Voer de eerste code rustig in. Rode ledje knippert snel 2 x. Test de tv-functies. Indien goed, dan klaar. Anders vanaf x met volgende code proberen.

Codes Sharp: 045 352 366 328


Inmiddels de meeste sharp en hisense codt geprobeerd Met steeds een reset maar helaas nog geen koppeling 


Werkt die aquos wel met infrarood?

....gelukkig heeft sharp er een afstandsbediening bijgeleverd.


Inmiddels de meeste sharp en hisense codt geprobeerd Met steeds een reset maar helaas nog geen koppeling 

Hoe jammer ik dit ook vind @KoeRoes, ik ben bang dat er dan niks anders op zit dan 2 verschillende afstandsbedieningen te gebruiken.