Skip to main content

Onlangs een nieuwe TV gekocht . Merk Sharp, type Aquos 40FG2FA. 

Het koppelen van de KPN afstand bediening lukt niet (50 codes geprobeerd). Nu ben ik verplicht om 2 afstand bedieningen te gebruiken. Aan en uitschakelen en volume up en down werkt niet.

Via KPN heb ik weinig hoop, .ze zijn veel te afwachtend, hoewel ze maandelijks wel een bedrag van 5 euro incasseren. Betalen voor iets wat niet werkt.  Ik ben van mening dat KPN het bedrag  wat je voor je tweede KPN Bos en afstand bediening betaald niet bij de maandelijkse rekening mag meenemen. Het is tenslotte iets wat niet werkt ondanks hun beloftes bij aanschaf abonnement.

Je kunt alles wel retourneren, maar dan gebeuren er vreemde dingen met de rest van je systeem, zoals wegvallen internet verbindingen. Ik heb dit laatste geprobeerd, maar toen kon ik mijn nieuwe apparaat  niet meer gebruiken . 

Kom op KPN, zorg voor oplossingen voor dit probleem en wacht niet alsmaar af totdat de klant iets vind.

@rgtverh het koppelen van een afstandsbediening is een service.  Betaal je niks voor. Je betaalt voor tv kijken verder niet. 


Goedemorgen @rgtverh en bedankt voor jouw bericht.

Balen dat het niet wil lukken om de afstandsbediening te koppelen met je nieuwe Sharp televisie. Zou je dit topic eens door willen nemen? Gaat ook over een Sharp tv en ben benieuwd of de tips die je daar vindt er wel voor zorgen dat je afstandsbediening wordt gekoppeld. Laat je ons weten of het hiermee wel is gelukt?


Heb nagenoeg alle codes geprobeerd, maar geen enkele voldoet.

Ik zou graag willen weten of andere providers (Ziggo) ook problemen hiermee hebben. Misschien is overstappen dan een optie.


Heb nagenoeg alle codes geprobeerd, maar geen enkele voldoet.

Ik zou graag willen weten of andere providers (Ziggo) ook problemen hiermee hebben. Misschien is overstappen dan een optie.

Dat is natuurlijk balen @rgtverh.
Naar mijn weten zul je ook bij andere providers een afstandsbediening aan je tv moeten koppelen dus ik denk niet dat overstappen hier de oplossing is.

@PeterG, heb jij misschien nog ideeën? Naar mijn weten is Sharp een gerenommeerd merk en zou dit uiteindelijk ook gewoon moeten werken. 


Het gaat hier naar mijn mening over iets dat te maken heeft met equipment van KPN.

Andere providers hebben andersoortige equipment, dus misschien is dan het probleem opgelost.


Het koppelen van de afstandsbediening is een service. Geen recht. Heeft u Sharp al gebeld. Fabrikanten kunnen nogal eigenzinnig zijn. Zo lukt het bij Bose ook vaak niet. Gewoon omdat ze net weer iets veranderd hebben. Ik vermoed dat fabrikanten helemaal niet willen dat je met andere dan door hun geleverde afstandsbedieningen werkt want als het niet werkt krijgen ze gezeur.


Je zou op het forum van Ziggo moeten kijken of daar ook problemen mee zijn. 

Dat die 3 functies voor de tv niet werken zou voor mij geen reden tot overstappen zijn. Voor de bediening van het smart deel van de tv is toch ook diens eigen afstandsbediening nodig.

Als je het nieuwe type afstandsbediening van kpn hebt (plaatje 1, 2 en 3) zou het met een moderne tv moeten lukken. Er zijn trouwens geen 50 codes voor….

Met de oude afstandsbediening (4, 5 , 6)  gaat het niet werken met hele nieuwe tv's.

http://kpn.com/ab .


Ik herken dit probleem. Heb ook de Sharp TV 40FG2EA gekocht en ik gebruik de nieuwste KPN afstandsbediening (#3 uit de RE van PeterG).

Koppelen met deze Sharp TV is mij tot op heden niet gelukt. Er zijn inderdaad tientallen codes in omloop voor de Sharp, maar met deze TV uit 2022 is het niet gelukt. Ben er inmiddels uren druk mee geweest :-(

Op mijn vraag aan Expert waar ik de Sharp heb gekocht of er inmiddels een oplossing is, kreeg ik een viertal codes gemaild. Pfff. 

Ik heb ook een mail naar Sharp gestuurd maar die hebben niet gereageerd.

Wat mij verbaast is dat een nieuwe TV niet te koppelen is, van een oude zou je het eerder verwachten. De techniek is niet zo moeilijk toch?

Heeft iemand nog een tip? 

Grtz

 

 


Toets de 3 cijfers van de code niet te snel achter elkaar in. Dan moet het lukken lijkt mij.


Sorry, ik heb de codes zoals geadviseerd rustig ingetikt. Maar de 4 codes die zowel door Expert zijn genoemd als in de handleiding van KPN/Afstandsbediening staan, hebben geen resultaat.

Is het nog handig om alle andere codes die her en der genoemd worden op internet te proberen? 

Het gekke is overigens dat als ik op OK druk om de ingevoerde driecijferige code te bevestigen (stap 2 van de KPN-handleiding), het zendermenu van KPN op de TV opent.

Is dat ook de bedoeling of geeft dat misschien aan dat de 'procedure’ niet werkt?


Dit is het. Er staat VIP5202, maar het geldt ook voor de afstandsbediening #3 (HD ontvanger).

Je hoeft alleen maar bron + OK enkele seconden samen ingedrukt te houden totdat de rode led brandt. Dan type je een code voor Sharp in en klaar. (die laatste ok in regel 3 klopt niet want dan krijg je de zenderlijst bij een 2952 / 2260)

Met afstandsbediening #3 (witte onderkant) moet het kunnen.