Skip to main content

Ik heb net een nieuwe TV. Een LG Oled en nu bij het aansluiten van de nieuwe 4k tv ontvanger gaat deze even aan, dan zie je ook beeld en daarna blijft de TV zwart, maar hoor je steed even geluid en dan weer niet. Beeld blijft weg, maar de TV ontvanger blijft wel aan. Alle andere apparaten werken verder wel en ik heb ook al gewisseld van HDMI poort. De ontvanger zit met een ultra snelle HDMI kabel aangesloten, maar ik heb ook een andere kabel geprobeerd.

 

De andere apparaten die ik heb aangesloten zijn een: 

Apple TV (oude)

Nintendo Switch

Xbox Series X.

Hi @Andy P, opvallend dat je beeld wegvalt ondanks dat je al andere HDMI kabels en poorten op je tv hebt geprobeerd. Je tv-ontvanger blijft wel aan lees ik, dat is goed om te weten. Krijg je een foutmelding te zien wanneer je beeld wegvalt? Zo ja, welke is dat? Maakt het verschil als je je tv-ontvanger reset? Vul je daarnaast ook alvast je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.


Hallo Alexandra, ik krijg geen foutmelding en heb ook niet de mogelijkheid om een reset te doen, echter heb ik het probleem opgelost. Ik had namelijk een 2e receiver voor de tv die ik nog in doos had in afwachting op de nieuwe tv. Ik heb de nieuwe nu gebruikt en die deed het wel. De oude heb ik weer aangesloten op mijn oude tv en die deed het daar wel gewoon.  Ik zal sowieso nog even kijken mijn profiel. Dank je wel.


Hallo Alexandra, ik krijg geen foutmelding en heb ook niet de mogelijkheid om een reset te doen, echter heb ik het probleem opgelost. Ik had namelijk een 2e receiver voor de tv die ik nog in doos had in afwachting op de nieuwe tv. Ik heb de nieuwe nu gebruikt en die deed het wel. De oude heb ik weer aangesloten op mijn oude tv en die deed het daar wel gewoon.  Ik zal sowieso nog even kijken mijn profiel. Dank je wel.

Dat is opvallend, super dat alles het nu goed doet! Het lijkt er toch sterk op dat je tv geen goede verbinding had met de tv-ontvanger, en dat dit hersteld is doordat je 'm ontkoppeld en opnieuw aangesloten hebt. Hou het maar even in de gaten, je weet me hier te vinden mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt.


Hallo Alexandra, ik denk niet dat het aan de aansluiting lag, want dat had ik al een aantal x nagekeken. Ik denk dat de receiver die het niet deed door configuratie met de oude TV niet meer wilde werken op de nieuwe en dat ik geen kans kreeg een reset te doen via de software omdat ik alleen in het begin een knipperend beeld had en daarna was alles zwart. De hardware reset die ik vond op internet leek niet te werken, dus kwam ik daar niet mee verder. Na het aansluiten van een nieuwe (frisse) receiver had ik het probleem niet en de oude werkte wel prima op de TV waar deze altijd op aangesloten was. (Beide receivers zelfde type (4 k kastjes)


Hallo Alexandra, ik denk niet dat het aan de aansluiting lag, want dat had ik al een aantal x nagekeken. Ik denk dat de receiver die het niet deed door configuratie met de oude TV niet meer wilde werken op de nieuwe en dat ik geen kans kreeg een reset te doen via de software omdat ik alleen in het begin een knipperend beeld had en daarna was alles zwart. De hardware reset die ik vond op internet leek niet te werken, dus kwam ik daar niet mee verder. Na het aansluiten van een nieuwe (frisse) receiver had ik het probleem niet en de oude werkte wel prima op de TV waar deze altijd op aangesloten was. (Beide receivers zelfde type (4 k kastjes)

Scherp, goed om te weten en dankjewel voor het delen :)Â