Skip to main content

sinds enkele weken kan ik op tweede tv slechts 1 zender ontvangen alleen in de late avond.

het is wisselend de ene avond 1 de ander 4 of 11.

melding niet beschikbaat zap naar andere zender.alles  geprobeerd van herstart, software herinstalleren en schone installatie. he vreemde is dat het probleem alleen sávonds is en nooit overdag

@RonRon Welkom op het forum. Bijzonder dat je in de avond op 1 ontvanger maar 1 zender kunt kijken, op je andere ontvanger ervaar je dus geen problemen? Mag ik vragen hoe de ontvanger waar de problemen zich op voordoen aangesloten zit? Is dit direct met een kabel op de Experiabox of zit hier bijvoorbeeld een switch of een draadloze verbinding set tussen? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Opgelost door onbekende reden plotseling minder signaal op koperdraad kpn heeft 4G modem gestuurd  waarbij de snelheid nu super is 50 Mb was 10 MB super geholpen en opgelost


Te vroeg gejuicht snelheid is wel supersnel van 8 Mb naan 52 Mb  gegaan door ondersteuning modem buitengebied. maar kan nog steeds geen 2 tv toestellen gelijk aanzetten. Het tweede toestel werkt wel op slechts 1 zender. bij andere zenderkeus blauw scherm. kan dit wel oplossen met Apple-tv of chrome cast  maar dat is wel omslachtig. Heb getest met 1 tv aan en tv op 2 i-pad's en 2 telefoons dit werkt wel.

Vind wel dat dit eigenlijk een luxe probleem is, maar blijf er toch over nadenken


Het probleem is toch anders als ik dacht.Als beide TV aan staan kan er niet van zender worden gewisseld, dit geld voor beide toestellen,om van zender te wisselen moet het andere toestel uit staan.


Een bandbreedte van 8 MBit is helaas niet voldoende om twee tv-ontvangers te laten werken. Hierdoor ontstaat dit probleem. Ook met de extra 4G modem zal dit niet werken. De tv-ontvangers kunnen namelijk geen gebruik maken van de bandbreedte over 4G. ITV Online wel. Daarom werkt het wel op de i-pads en de telefoons. 


Bedankt voor de uitleg, Om van kanaal te wisselen moet de andere tv even uit, daarmee kan er toch op 2 tv ‘s gekeken worden. De technische voortgang zal het ooit oplossen

Het heeft lange tijd goed gewerkt. waarom de bandbreedte is gewijzigd  snap ik niet. misschien wat meer aansluitingen op mijn draadje tussen centrale en mijn huis

Metingen van vorig jaar geven een waarde van 25MB  nu gemeten (TV uit) 11MB

Met TV Aan 4 MB


@RonRon Fijn dat de internetverbinding in ieder geval geboost kan worden met sneller internet buitengebied. Deze bandbreedte kan inderdaad niet gebruikt worden voor het televisie signaal. 8 Mbit is inderdaad te weinig om beide tv's tegelijk te kunnen gebruiken. Wel zou ik graag nog even voor je kijken wat de maximale snelheid op je adres is. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen? 


Door kpn is de internet verbinding gereset en is weer boven de 25.beide tv werken zo als het moet.volgens medewerker kpn nu afwachten of het zo blijft. Kan zijn dat automatisch foutcontrolle de verbinding weer knijpt