Skip to main content

Hoe kan het dat sinds 1 januari sommige programma's van NPO1, NPO2 en NPO3 ineens niet meer terug te kijken zijn wanneer ze zijn uitgezonden? Nu heb ik wel een NPO Plus (of te wel een betaald account wat na de aanpassing compleet onhandelbaar is geworden maar daar kunnen jullie niets aan doen) maar het is toch niet zo dat de publieke omroep zich gaat gedragen als een commerciële omroep

Heb je een paar voorbeelden van programma's die je niet meer kunt Terugkijken, @marc1976? 

In principe zijn Nederlandse programma's eigenlijk altijd terug te kijken. Dus als dat nu niet (meer) zo is, dan kunnen we dat checken.

Voor buitenlandse programma's kan het wel zo zijn dat de NPO niet de rechten heeft om Terugkijken aan te bieden. En dan kan het via ons dus ook niet. In dergelijke gevallen is opnemen de beste optie om programma's later (opnieuw) te kunnen bekijken.


Hallo @Erik van KPN

Dank voor je reactie. 

Om alvast een misverstand uit de weg te helpen zijn het niet allemaal programma's die ik zelf kijk. 

Het vreemde is ook dat ik ze wel via de app maar niet via de tv kan terug kijken. 

 

Maar bijvoorbeeld alle kinderprogramma's op NPO3, zowel de live uitzending als de herhaling van Opsporing Verzocht (dinsdagavond/woensdagmiddag), Crime series (NPO3 donderdagavond), vrijdag Sisi (NPO2 laat) en op NPO3 een reisprogramma met Ben Fogle.

 

Ik stoei geregeld met de opnames terwijl ik ze wel inplan als serie (geupdate op 1 januari) en toch kan het gewoon zijn dat ik gebruik moet maken van een betaald NPO account.

Dan kan ik toch net zo goed NL Ziet aanschaffen?! Niet dat ik dat wil maar er gaat de laatste tijd het eea fout (zie mijn andere dossier) en dat is gewoon jammer. 

 

Greetz, 

Marc 


Vrijwel de meeste programma's van de dag televisie van Zapp, npo 3, zijn nog nooit terug te kijken geweest.

Het zijn bij Ziggo precies dezelfde programma's op de npo zenders die niet terug te kijken zijn. Zie http://ziggogo.tv .

Buitenlandse producties zijn nooit terug te kijken bij de npo.


Ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad @PeterG alleen wanneer de opnames niet uitgevoerd werden om een of andere redenen dan moet ik steeds mijn NPO Plus account gebruiken 


Wel raar hoor. Van die opnames. Neem vrijwel niet op van npo want dat kun je terugkijken zonder dat er reclame onderbrekingen in de programma's niet doorgespoeld kunnen worden. Alleen buitenlandse producties als Vera enzo neem ik wel op. Hoewel ik ook NLziet heb. Dat heeft NPO plus en RTL XL aanbod. Ook van KIJK.nl (talpa zenders) maar KIJK is los ook gratis. Maar dan zit je weer met reclame erin. Via NLziet heb je ook met het KIJK aanbod geen onderbrekingen.

Waar je wel op moet letten bij serie opnames; als er een nieuwe serie start. Soms is dat van de ene week op de andere. En zoals in januari… ook dan begint bij veel 'series’ de telling met een nieuw serie (jaar) nummer.

Mijn moeder (85) neemt wel veel in serie op ook van npo. Gaat nooit mis… Hoor althans geen klachten.


Ik heb het probleem met opnemen ook pad sinds een maand of zo @PeterG daarvoor vanaf de start van mijn abo nooit last gehad maar het viel mij gewoon ineens op dat er gaten zaten in serie opnames 


Het zou de overgang naar het nieuwe jaar kunnen zijn, Marc. Waardoor de geplande series niet meer werden / worden opgenomen omdat het serie nummer is gewijzigd door het nieuwe jaar.

Gezien de titel van je topic ook…

Terug kijken, tot een week, zou wel moeten kunnen. Tenzij het buitenlandse producties zijn. Die biedt de npo nooit aan voor terug kijken.


Eigenlijk zijn - net als in een ander dossier over de regionale omroepen (gelukkig oorzaak bekend) - de "problemen" half december begonnen en heb ik in eerste instantie - nadat ik zelf alle mogelijkheden had onderzocht.......eens een KPN'er altijd een KPN'er) gebeld omdat Service Thuis heb en met hen de decoders binnenste buiten gekeerd maar ook daar geen vreemde fouten. Enige waar ze aan konden denken was een hikup op de opname server maar dat was lastig te zoeken.Â