Skip to main content

Sinds ongeveer 2 weken ervaren wij veel problemen met terugkijken, haperend beeld en delen van de uitzending die wegvallen. Meerdere keren de tvbox (arris  van 2015) opnieuw opgestart en ook de fpu meerdere keren gereset.

Vandaag een tweede nog niet gebruikte tvbox aangemeld, maar deze geeft geen enkele verbetering. 

Dit is erg irritant omdat de optie terugkijken (via de groene toets of de optie terugkijken in de gids) veel door ons wordt gebruikt. Ook het terugkijken van opgenomen programma's geeft hetzelfde gestoorde resultaat.

Onze installatie is de afgelopen tijd niet gewijzigd en de arris is via FTP aangesloten,

Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Mvg

Gerrit 

Hi @GERRITvdM, welkom hier. 

Wat vervelend dit, mag ik meedenken?

Het ligt zo te lezen niet aan je ontvanger, aangezien de 2e ook niet goed werkt. Heb je je modem ook gereset? Mag ik ook vragen welke modem je hebt? 

 


Het modem hen ik meerdere keren gereset. 

Toen ik via het forum in eerste instantie geen reactie kreeg, heb ik via een chatrobot op de KPN site het advies gekregen de verouderde Experiabox v8 te vervangen door de Experiabox v10. Deze de volgende dag ontvangen en geïnstalleerd.  Hiermee was het probleem opgelost. Alléén moest daarna een deel van het wifi netwerk opnieuw worden opgezet. Dat is me ook gelukt en nu werkt alles weer naar wens.

 

Groetjes

Gerrit


Wat fijn dat alles weer goed werkt, dankjewel ook voor de terugkoppeling hier! 


Gisteren was er een storing met terugkijken en zou opgelost moeten zijn. Helaas tot gisterenavond bezig geweest, ook met telefonisch contact. Medewerkster gaf aan nog even te wachten tot vandaag. Helaas nog steeds kan je bij sommige zenders niet meer terug kijken. In mijn geval BBC first. Wat te doen....