Skip to main content

Vorige week een Sonos arc geinstalleerd. Sinddien hapert mijn tv beeld. Ik maak gebruik van draadloze ontvanger van KPN. ook is er regelmatig foutcode stb nmc400. Alle foutoplossingen geprobeerd: van zender wisselen, modem resetten, tv ontvanger aan en uit. niks helpt. Het begin nu echt een probleem te worden. Hoe kan dit opgelost worden?

Hi @Tinus12! Laten we zien hoe we de foutcode kunnen oplossen. 

Deze foutcode komt naar voren als er geen verbinding is tussen de tv-ontvanger en de Experia Box. Je geeft aan dat je een draadloze ontvanger gebruikt. Wat bedoel je hier precies mee? Bijvoorbeeld een DVS? 

En blijft de foutcode ook voorkomen als je de Sonos ARC van het stroom haalt?


Hoi Bram,dank voor je reactie.

De adaptor( dvs) voor het tv signaal is in het stopcontact aangesloten. Er zit geen kabel naast de dvs aangesloten. Het TV singnaal hapert frequent. De foutmelding is bijzaak en komt niet vaak voor. Het haperende signaal komt een paar x per uur voor. Dit is pas sinds ik de Arc heb geïnstalleerd. Toeval bestaat niet toch? 


Hoi Bram,dank voor je reactie.

De adaptor( dvs) voor het tv signaal is in het stopcontact aangesloten. Er zit geen kabel naast de dvs aangesloten. Het TV singnaal hapert frequent. De foutmelding is bijzaak en komt niet vaak voor. Het haperende signaal komt een paar x per uur voor. Dit is pas sinds ik de Arc heb geïnstalleerd. Toeval bestaat niet toch? 

 

Een vaste UTP kabel is altijd het beste.

En die kan je mooi in gootjes wegwerken.

Ik denk dat het probleem daarna is opgelost.

 

Zie ook hier, als de Sonos en TV ontvanger via dezelfde DVS gaat, geeft dat problemen.

Klik op de foto om de tekst beter te kunnen lezen.

 


@Tinus12 1 keer toeval is toeval. 2 keer toeval is een reden om nog een keer goed te kijken. 😉

Heb je het kunnen oplossen met deze informatie? Zo niet, wil je in ieder geval bevestigen dat het via een rechtstreekse aansluiting wel werkt?

@joop2011 goede link!


Alle stekkers ontkoppelt en separaat in stopcontact gestoken. Het lijkt voor nu opgelost . Dank voor het meedenkenÂ