Skip to main content

Ik plaats hier een vraag voor mijn ouders, die 80 plussers zijn en al sinds augustus 2020 iedere dag en avond diverse keren te zien krijgen, een blauwe balk met de bekende tekst, waar internet mee volstaat.

....Zender niet beschikbaar

....zap  een andere zender en weer terug, maar dat lukt niet en het beeld zit ook vast.

 

al paar keer kpn gebeld maar kom niks verder want de stappenplannen heb ik zelf al diverse keren uitgevoerd maar het blijft terug komen.

smart tv is uptodate

tv ontvangers zijn vernieuwd en frisse start al paar keer gedaan

 

wat is de oplossing? 
kpn bellen heeft totaal geen nut, dus hier proberen-))

 

groeten


*admin: 3 topics samengevoegd

Zijn er dit soort apparaten in huis? 

 


Nee, tv is met kabel aangesloten.


Dan kan het bijna niet anders dat er een kabeltje niet helemaal goed meer is. Het komt voor dat stekkertjes die er al heel lang inzitten na verloop van tijd geen goed contact meer maken. Loop de bekabeling een keer goed na. Welk type ontvanger hebben ze?


Arris omdat er sinds aug 2020 een smart tv staat deed de oude tv ontvanger het niet goed, er was geen geluid


Welke Experiabox word er gebruikt? Glasvezel? Of DSL? Indien DSL verbinding, wat is de snelheid op het adres volgens deze site? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


V10 a

dsl

snelheid zal ik even opzoeken

 


111mbit/s

218mbit/s


Sinds aug2020 deze melding, bijna dagelijks diverse keren.

Andere zender helpt niet, hij zit vast en happert.

aris tv ontvanger diverse keren software er opnieuw opgezet

modem idem type V 10 A soft reset/hard reset

bekabelt aangesloten met gele sticker

wat is hier de reden van en vooral wat is de oplossing.???

kpn al diverse keren gebeld, maar weten ook de oplossing niet.

Admin: post verplaatst naar actief topic


Volgens mij is mijn bericht verplaatst, dan maar een nieuwe starten

 

alles al geprobeerd incl de stappen doorlopen, maar het blijft terugkomen, al sinds augustus dit jaar.

kom je er niet uit, neem dan contact op, ook gedaan en die weten het ook niet.

dus ja….wat nu verder dan…..

kan toch niet zo zijn dat je 65 euro per maand dus al 260 euro, betaald voor deze ellende.…

iedere avond diverse keren dus...

 

Sinds aug 2020 deze melding, bijna dagelijks diverse keren.

Andere zender helpt niet, hij zit vast en happert.

aris tv ontvanger diverse keren software er opnieuw opgezet

modem idem type V 10 A soft reset/hard reset

bekabelt aangesloten met gele sticker

 

wat is nou een echte oplossing van dit probleem?

 

*admin: samengevoegd met openstaande topic


Hoi @Jan en Riet 

Je doelt waarschijnlijk op dit bericht.
'Heb het voor de duidelijkheid maar even er bij gezet.

Heb je al je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier gezet, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 


Hoi @Jan en Riet, welkom terug! Je had drie open topics, die heb ik hier even samengevoegd.
Bedankt voor het invullen van de gegevens. Ik heb meteen de lijn even uitgelezen. Tot aan de experiabox zit het helemaal goed met de verbinding. Netjes stabiel en snel genoeg.
Dat je beide ontvangers met een directe kabel hebt aangesloten sluit ook een hoop uit.
Ik heb de kwaliteit van het signaal van de ontvangers ook opgevraagd en die zitten allebei op 99% op dit moment. 
Ervaar je dit probleem nog steeds? Vanaf hier ziet het er (nu) goed uit namelijk.


Bedankt dus als ik het goed begrijp zit het tussen de experiabox en de tv  ontvanger ? 
 


Hier ook, tussen 1800 uur en 2000 uur 

Al  vanaf augustus jl en een oplossing no way 

*admin: reacties verplaats naar eigen topic

 


Nee niets veranderd, gisterenvond weer zender niet gevonden.


Alles zenders zitten dan vast en blauwe balk, zender niet beschikbaar.

inmiddels alles nagelopen, gereset en dit alles al tig keer.

modem 

tv intvanger

tv sony

alle 3 teruggezet naar fabrieksinstellingen

niets helpt...


@Jan en Riet ik heb je reacties even verplaats naar je eigen topic, ik begrijp dat het nog niet opgelost is.
Dit probleem zit zoals ik noemde tussen de experiabox en de TV ontvangers. Op afstand is dat niet op te lossen met een druk op de knop. Er zit ergens iets niet goed aangesloten.
Ik zie dat er vanmiddag een monteur langs komt. Laat je weten hoe dit afloopt?


Hoi thomas

bedankt voor reactie 

dat doe ik

gr


Hallo Thomas

de monteur is geweest en kon zien dat de verbinding die binnen kwam niet optimaal was.

ook kon hij zien dat er veelvuldige storingen waren geweest, hij liet mij op zijn iphone zien, dat er voornamelijk rode haperingen waren sinds begin november.

vreemd wel want al eerder heeft iemand gekeken op afstand en vertelde dat alles optimaal was, wat dus niet zo was.

Maar goed het kastje voor de modem van KPN waar een belangrijke draad binnenkwam zat los en maakte net aan verbinding met de modem.

kastje is vervangen en volgens de monteur is het voor 99% zeker nu opgelost dus we wachten af.

 

gr marja