Skip to main content
Vraag

Sinds de laatste update start mijn LG niet meer met de KPN TV-ontvanger

• August 22, 2026
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi allemaal, 

ik heb gemerkt dat sinds de recente update van LG mijn TV en KPN niet meer goed opstart.

de tv gaat aan en de box ook. Dan kom ik meestal zover dat ik t groene beginscherm met t KPN logo nog even zie maar dan schakelt het geheel uit.

Na een keer of 3-6 keer werkt t weer maar als ik de tv en kpn dan uitzet is het de volgende dag hetzelfde liedje.

na de laatste update kwam er wel n melding inzake de deep colour mode van LG maar die heb ik uitgezet voor het HDMI kanaal waarop de KPN box zit aangesloten. Dit werkt echter niet.

ook de kpn box al opnieuw opgestart, ook de stekker eruit en na 10 minuten weer ingeplugd maar helaas zonder resultaat.

als ik mijn tv start door bijv. De PS5 aan te zetten heb ik t issue niet. Ook los alleen de LG aanzetten lijkt goed te gaan.

zijn er bepaalde settings die ik moet wijzigen of weet iemand wat dit kan zijn? 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 22, 2026

Gebruik je ECO stand-by op de kpn box? Dan wil dit effect wel optreden. Zie ook:

@BasT , ​@Piet van der Vooren 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

Nee hoor, geen eco-stand. Het probleem is bekend. Ik vermoed, dat de cec-afhandeling niet feilloos werkt. Hopelijk is dit met androïd 14 verleden tijd.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Zou het kunnen helpen om de scherm resolutie van de TV+ box vast te zetten op bijv. 1080p50 in plaats van automatisch? Dat scheelt weer een HDMI onderhandelingsstap.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

@eacrusher 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN modem (router)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

@BasT 

Ik heb LG en de DIW7022 en bij ons werkt CEC (gelukkig) goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

@eacrusher 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN modem (router)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

@BasT 

Ik heb LG en de DIW7022 en bij ons werkt CEC (gelukkig) goed.

Hi Joop,

1. Ik heb n KPN tv+ box 
  2. ethernet kabel naar switch en die gaat ook bedraad naar KPN box in de meterkast. (cat 6)
  3. HDMI kabel vanaf tv+ box naar de LG tv 

eric

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

Gebruik je ECO stand-by op de kpn box? Dan wil dit effect wel optreden. Zie ook:

@BasT , ​@Piet van der Vooren 

nope geen ECO stand. Die staat al uit sinds ik tv+ heb.

eric

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 23, 2026

@eacrusher 

Die switch zou het probleem kunnen zijn.

Hij moet zo wie zo IGMP Snooping ondersteunen.