Skip to main content

Sinds de laatste Update van KPN TV+app ,lijkt wel een hobby van KPN, moet ik steeds bij opstarten de afstandsbediening koppelen. Een keer mocht ik “doorgaan” dan mededeling “er is geen nieuwe versie”.Daarna de vraag gebruik g afstandbediening voor geluid instellen, 2 mogelijkheden 1 ste gekozen.

Toen ging TV+ box opstarten.

Nu komt elke keer bij opstarten dezelfde “afstand bediening koppelen” vraag terug.

Dat werkt niet meer want bij 7+9 blauwe lampje brand niet

Kan wel weer andere knop indrukken om programma overzicht te krijgen

Wat moet ik hiermee? Los het op graag.

N.B. Ik gebruik voor geluid de Google assistent harder/zachter en dus niet de afstandsbediening.

Dat wil zo houden !!

 

community adres: neptun22

Hi @neptun22, elke dag je afstandsbediening koppelen is wel érg enthousiast inderdaad. Dat zou niet hoeven.

Zo te lezen valt de koppeling tussen jouw TV+ box en de afstandsbediening weg. Maar ik lees dat je jouw tv juist niet met de KPN afstandsbediening wilt bedienen, klopt dat? 

Als dit alles niet helpt of niet lukt, kan je via de servicetool een nieuwe afstandsbediening aanvragen.


Leuke reactie Alexandra,

1.De koppeling tussen TV+box en afstandsbediening is helemaal niet weg.

Door de vraag van “koppelen” niet te beantwoorden, kan ik daarna gewoon de afstandsbediening gebruiken.

Kom dan direct op KPN programma plaatje “Nu op TV”.

2.Alleen voor geluid, harder/zachter gebruik ik “Google assistance” en niet de afstandbediening.

Werkt goed, ik heb nl 2 speakers voor beter geluid, eerder al uitgelegd aan collega's van jou.

Alle andere functies werken gewoon via de afstandsbediening.

  1. De 3 vragen/adviezen:
  2. Ik gebruik in huiskamer de eco stand, maar wordt met afstandbedieningsvraag blijkbaar korter uitgevoerd. Voor mij geen probleem.
  3. De enige keer dat 7 en 9 koppel vraag wel werkte was het antwoord “u heeft de juiste versie afstandsbediening”.
  4. Hoe je de afstandsbediening een reset geeft weet ik niet. Tot slot blijft over de vraag: Hoe kom bij opstarten TV+ box van de afstandsbediening koppelvraag af? Nieuwe afstandsbediening ga ik dan niet mijn Google assistance geluid oplossing kwijtraken.
  5. When jou are old and grey and full op sleep….., W.B. Yeats uit “A Poet to His Beloved".
  6. Dank je voor de aandacht, neptun22

@neptun22 Je afstandsbediening is dus nog wel gekoppeld, maar toch krijg je de melding. Laten we daarom even ‘schoon’ beginnen, en de afstandsbediening resetten. Ik had het als linkje in mijn bericht hierboven gezet (de blauwe tekst), maar ik zal de uitleg even meesturen:

Fabrieksreset afstandsbediening

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 

Daarna lees je hier hoe je weer kunt koppelen: 

 

En verder:

  • Het versienummer van de afstandsbediening, waar ik naar vroeg, vind je zo: Open de Instellingen (van TV+). Kies voor Apparaat (Open algemene instellingen) en ga naar Afstandsbedieningen en accessoires. Daarna kies je de afstandsbediening.
  • Zet je TV+ box eens op de Snelle Start in plaats van de eco modus. Krijg je deze melding dan nog steeds? Je leest hier precies hoe je dat doet:

 

Als je het makkelijker vindt om telefonisch uit te leggen en te bespreken: je kunt ook gratis met onze klantenservice bellen op 0800-0402.


Alexandra heel erg bedankt voor je effectieve suggestie om de afstandsbediening weer de gewone rol te laten spelen.

Omzetten naar snelle start had geen effect maar de “Fabrieksreset  afstandsbediening” wel.

 

Nogmaals dank , probleem is opgelost


Wat fijn! Graag gedaan en dank voor de terugkoppeling :)


Reageer