Skip to main content

IKkk heb dagelijks last van een 303 storing. Dit is opgetreden sinds wij een nieuwe experiabox hebben gekregen. Eerst hadden wij versie 9. Nu hebben we versie 12. Volgens mij ligt het niet aan de kabel. Deze heb ik al een keer vervangen. Ook op een andere poort steken biedt geen soelaas. Als je helemaal niks doet is het TV signaal na 2 minuten weer terug. Ook het internet valt weg. Dit doordat de experiabox zichzelf opnieuw opstart. Ook internet valt regelmatig weg. Ik heb een miniPC 24/7 draaien. Deze doet elke 5 minuten een upload naar mijn website. (ik ben weeramateur). Dagelijks heb ik een foutmelding dat er geen upload heeft kunnen plaats vinden omdat de internetverbinding weg is. Met experiabox 9 heb ik nooit last gehad. Volgens mij is er iets mis met versie 12. Met name TV kijken is enorm irritant met die 303 storing.

Ik hoor graag van KPN.

Hoi @pipertje, welkom op ons forum! Foutcode 303 betekent in principe niets meer dan dat je ontvanger geen verbinding met je experiabox heeft. 
Kun je toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Zit deze TV ontvanger met een kabel rechtstreeks op je experiabox of zit daar nog iets tussen? Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?
Heb je je experiabox onlangs nog eens een factory reset gegeven?


Beste Thomas,

Dank voor je reactie. De TV ontvanger zit met een UTP kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Er zit geen switch o.i.d. tussen. De TV op de slaapkamer zit ook op de experiabox aangesloten. Deze geeft op hetzelfde moment een 303 storing. Verder heb ik op de hobbykamer een switch staan waar mijn PC op aangesloten zit. Ook de printer en mijn weerPC (24/7 in bedrijf) zijn op de switch aangesloten.

Wat mij opvalt is dat wanneer er een 303 storing ontstaat de experiabox helemaal 'down’ gaat. Ik heb dan ook geen WiFi meer. Ook de internetverbinding is dan tijdelijk weg. Binnen 1,5 minuut is de experiabox weer opgestart en het spul draait weer (tot de volgende 303 storing). Ook zie ik op mijn WeerPC bijna elke een FTP storing. Dwz dat er geen upload naar mijn website kan plaats vinden. Het vreemde is dat ik gedurende al die tijd dat wij een experiabox versie 9 hebben dit probleem nooit hebben gehad. Ik heb voor de 12 versie nog geen factory reset gedaan. Ik weet niet wat ik dan allemaal overhoop haal.

Voor mij is het duidelijk dat het probleem in de experiabox zit. Stel dat het een UTP kabel probleem zou zijn, dan blijft volgens mij het 303 probleem staan net zolang totdat je aan de kabels gaat prutsen. Zoals hierboven aangegeven is de foutmelding binnen 1,5 minuut weg en hebben we weer beeld. Als je een programma aan het volgen bent is dit erg hinderlijk.

Ik hoor heel graag van u.

met vriendelijke groeten,

Willy


Kan heel goed een probleem in de box12 zijn hoor, alleen had u hem al een keer gereset zoals @Thomas vroeg? 
Verder de tip om uw forumprofiel aan te vullen mocht je dat nog niet hebben gedaan, een moderator kan dan ook zien of uw modem constant weg valt.


Beste techneut,

Zoals aangeven ik mijn laatste post heb ik nog geen factory reset gedaan. Dit omdat ik niet wat ik overhoop haal. Inmiddels het profiel aangevuld met de gegevens van de experiabox en beide TV ontvangers. Gezien de productie data zijn het oude ontvangers.

Ik hoor graag van u.


Bedankt voor je toelichting @pipertje, ik denk dat het resetten van de experiabox toch de eerstvolgende stap is in de analyse hier. Ik deel het vermoeden dat er daarin iets niet helemaal lekker gaat.
Ik heb meegekeken met de gegevens uit je profiel en zie dat de experiabox in ieder geval 1x per dag verbinding verliest. 


Ik heb zojuist een factory reset gedaan. Nu maar eens kijken hoe het verder gaat. Gisteravond weer een 303 storing gehad.


Jammer van de factory reset, het biedt geen soelaas! Maar dat wist ik van te voren.  Vanavond weer een 303 storing! KPN heeft zijn zaakjes niet op orde. Ik had de experiabox gewoon terug moeten sturen dit onder het mom van: If it don't broken? Don't fiks it!

En nu, heren techneuten van KPN? Ik hoor graag van jullie.


Helaas, geen antwoord meer gekregen. Ik weet niet wat er gedaan is (hier heb je ook nooit zicht op) maar de 303 storing komt nog voor maar iets minder frequent. Ook vanmorgen weer even verstoken van internet. Kijk je in de meterkast dan zie je dat de experiabox opnieuw aan het opstarten is. er zitten fouten in dat ding. Met de 9 versie nooit geen problemen gehad.


Ah balen dat het nog steeds niet opgelost is @pipertje, ik zie dat je experiabox zich inderdaad nog dagelijks herstart. Dat zal ook de foutcode 303 verklaren. Het is duidelijk dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.
Kun je hierover (op het moment dat het zich voordoet) bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan direct even meekijken!


Dat zal lastig worden. Als het zich voordoet is dit meestal in de avond. Tenminste, overdag weet ik sat niet want meestal staat overdag de radio aan en geen TV. Om overdag de gehel dag voor de TV te hangen om te kijken of zich een 303 storing zich voor doet heb ik echt geen trek in. Daar komt bij als het s’avonds gebeurd jullie ‘niet thuis’ zijn. Ik heb vanavond ook al gebeld voor een vaste telefoniestoring. In eerste instantie een bandje afluisteren, de zooi wordt gereset, moet de vaste telefoon in een andere poort stoppen. Niks werkt! tenslotte hoop je een medewerker aan te telefoon te krijgen. Jammer dan, na achten zit de winkel dicht. Wat een waardeloos ding die experiabox 12. Morgenvroeg om 8 uur maar weer proberen! De frustratie stijgt weer ten top!


Ik snap de frustratie, dit is iets wat je snel opgelost wilt hebben, dat kan ik me ook goed voorstellen. Het probleem is dat als ik je verbinding nu doorlees deze er prima uit ziet. Ik kan er dus ook geen actie op ondernemen.
Mijn collega's zijn hiervoor 24x7 bereikbaar, als het bandje t probleem niet op kan lossen of je een sms gestuurd heeft met instructies wordt je automatisch doorverbonden met een medewerker.

 


Het ligt niet aan de verbinding! Het probleem zit in de box. Als ik een 303 storing heb en ik kijk in de meterkast dan is de box helemaal dood.  Eventjes erna start hij op. M.i. heeft dat totaal niks met de verbinding te maken! Volgens mij is het een voedings of temp. probleem. In de meterkast is het niet warm. Stuur maar een andere op. Dan kunnen we kijken of het zich nog voordoet. Trouwens gisteravond ging hij ook weer plat.


Die conclusie snap ik, maar we kunnen je experiabox alleen omruilen als deze aantoonbaar defect is, als ik nu de lijn uitlees zie ik dat de verbinding vandaag maar 1 x weggevallen is en ziet alles er verder goed uit. Het systeem geeft mij dan niet de optie je modem om te ruilen of een monteur aan te sturen. 

Als je iemand aan de lijn hebt kort na een storing of tijdens een storing zal dat anders zijn.


Dus ik moet maar aankloten? Daar komt het gewoon op neer? Ik betaal niet voor niets de hoofdprijs? Ik wil daar gewoon een stuk service voor terug hebben. Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat ik iemand aan de lijn heb? Dan heb ik hetzelfde geneuzel, dat de verbinding weer goed is. En kom ik geen steek verder. En nog iets, de “ lijn” valt dagelijks uit. Ik wil het nog een keer vertellen. DE EXPERIABOX VALT DAGELIJKS UIT. Dan kun je toch niks meten? Maar als deze er weer mee stopt ga ik bellen. Mijn ervaring zal ik hier zeker delen. Wat een waardeloze organisatie zeg!


De volgende dag weer een 303 storing. Ik heb meteen KPN gebeld. Het duurde 20 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Voordat ik iemand aan de lijn kreeg wat de 303 storing weer voorbij. Maar gedurende het gesprek heb ik 3 keer een 303 storing gekregen, De man aan de telefoon snapte het meteen. Eindelijk iemand die het snapte. Ik zou de volgende dag gebeld worden voor een afspraak. Er zou een monteur komen om de box te wisselen. De volgende morgen werd ik om 08:00 uur gebeld door een aardige dame. Ze wilde graag een nieuwe box sturen maar de raag aan mij was of ik deze zelf kon omwisselen.Verder de vraag aan mij welke versie box ik wilde hebben. Ze gaf toe dat er problemen waren met de versie 12. Maar door een update waren de meeste problemen verholpen. Maar er was een serie waar dat niet helemaal goed gegaan is. Het zou kunnen dat ik er een van die serie had. Nu heb ik voor de versie 10 gekozen. Ze vertelde mij dat deze stabiel zijn.

Ik heb vanmiddag de box omgeruild. Ik hoefde niks te veranderen, alles werkt meteen goed. Nu maar hopen dat ik van de 303 storing af ben. De ticket blijft 2 weken open staan. Ik heb een nummer gekregen zodat ik op de juiste plaats binnen kom als ik moet bellen.


De experiabox versie 10 draait nu ruim een week zonder problemen. Ook de upload van data naar mijn website geeft via FTP geen foutmeldingen meer. De 303 storingen zijn tot nu toe verleden tijd. Zoals het er nu uit ziet is het probleem verholpen. Ik heb wel 2 keer een probleem gehad met de vaste telefonie. Ik had een in gesprek toon. Ook inbellen lukte niet. Dit heb ik zelf via de website van KPN op kunnen lossen.

Iedereen dank voor zijn bijdrage.


Hoi @pipertje, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat je het met mijn collega op hebt weten te lossen!