Skip to main content
Beantwoord

Sinds de nieuwe update, steeds dubbele opnames

• October 1, 2025
  • 14 reacties
  • 159 keer bekeken

Wij hebben sinds de nieuwe updates, veelal te maken met dubbele opnames. Heb de ontvanger compleet gereset, opname die erin stonden verwijdert en opnieuw aangemaakt, echter dat helpt voor geen meter.

Wij blijven last er van houden. Wat kan het probleem zijn?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@diender0306, dat lijkt me ook erg irritant en onoverzichtelijk. Goed dat je dit meldt! 

Het gebeurt dus op meerdere zenders, zie je dit ook via de TV+ app op via de webbrowser
Kun je hier ook foto's plaatsen van wat je ziet qua dubbele opnames? 

Als je meer informatie hebt, of er bijvoorbeeld een patroon in te ontdekken is (dezelfde programma's, zenders, etc.) dan hoor ik het ook graag.
Hopelijk hebben we de oplossing dan snel gevonden! 

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Heb je dit bij opnames van alle zenders? Of een zender.

Ik het het soms bij bbc nl.

• Auteur
  • Topper
  • October 2, 2025

Heb je dit bij opnames van alle zenders? Of een zender.

Ik het het soms bij bbc nl.

Heb dit bij meerdere zenders helaas

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

Zie je deze dubbele opnames ook in de mobiele tv+ app en/of https://tv.kpn.com/opgenomen?

• October 2, 2025

Dan ben ik wel benieuwd of die dubbele “opnames” ook dubbel meetellen voor de opslagruimte.
NB. het zijn geen opnames maar alleen verwijzingen naar een opname, op een grote computer doos, ergens.

• Auteur
  • Topper
  • October 2, 2025

Zie je deze dubbele opnames ook in de mobiele tv+ app en/of https://tv.kpn.com/opgenomen?

Nee ze komen alleen op de tv dus op de ontvanger voor

En of ze meetellen voor de opslagruimte, heb werkelijk geen idee. Alleen dat het vreselijk irritant is

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hi ​@diender0306, dat lijkt me ook erg irritant en onoverzichtelijk. Goed dat je dit meldt! 

Het gebeurt dus op meerdere zenders, zie je dit ook via de TV+ app op via de webbrowser

Als je meer informatie hebt, of er bijvoorbeeld een patroon in te ontdekken is (dezelfde programma's, zenders, etc.) dan hoor ik het ook graag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 4, 2025

Had toevallig weer een aflevering dubbel van Around the world in 80 days, bbc nl. Bij verwijderen per aflevering tot de conclusie moet komen dat het helaas ook meetelt voor de opgenomen uren.

Niet handig. @Sanne van KPN 

Ik weet niet over welke ontvanger en welke update(s) het hier gaat, ik heb/had er last van op de Arris VIP2952 sinds afgelopen week (laatste week september 2025) en de laatste update is alweer wat weekjes geleden.

Ik neem dagelijks het rtl 4 nieuws op en dat stond ineens ELKE dag dubbel> waarbij standaard bij 1 v/d 2 stond; "dit programma is niet uitgezonden", omdat ik benieuwd was of meerdere mensen dit hadden> kwam ik bij deze vraag uit.

Ik heb uiteindelijk de geplande opname verwijderd en opnieuw ingesteld en dat heeft bij mij wel geholpen, ik begrijp echter niet waar dit aan lag; maar het komt dus "spontaan" vaker voor?

Groetjes!

Ps> wel gemerkt dat de ontvanger de week ervoor op afstand gereset was, (zoals bedoeld in de NMC update dit jaar) omdat de tv 's nachts spontaan aan ging 👻!

• Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Dan zal je moeten wachten tot het probleem zich weer voordoet. En het maffe is dat het alleen op de tv ontvanger is en niet in de app/

• Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Ik weet niet over welke ontvanger en welke update(s) het hier gaat, ik heb/had er last van op de Arris VIP2952 sinds afgelopen week (laatste week september 2025) en de laatste update is alweer wat weekjes geleden.

Ik neem dagelijks het rtl 4 nieuws op en dat stond ineens ELKE dag dubbel> waarbij standaard bij 1 v/d 2 stond; "dit programma is niet uitgezonden", omdat ik benieuwd was of meerdere mensen dit hadden> kwam ik bij deze vraag uit.

Ik heb uiteindelijk de geplande opname verwijderd en opnieuw ingesteld en dat heeft bij mij wel geholpen, ik begrijp echter niet waar dit aan lag; maar het komt dus "spontaan" vaker voor?

Groetjes!

Ps> wel gemerkt dat de ontvanger de week ervoor op afstand gereset was, (zoals bedoeld in de NMC update dit jaar) omdat de tv 's nachts spontaan aan ging 👻!

Heb het idd ook bij RTL4 nieuws gehad. En heb ook mijn geplande opname eruit geknikkerd en opnieuw geplaatst.

@diender0306 En welke ontvanger heb jij... bij mij heeft het verwijderen/ opnieuw inplannen tot nu toe geholpen, maar bij jou (U) dus niet begreep ik? Als dit vaker gebeurd, zal de kpn dit toch verder uit moeten zoeken lijkt mij...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dan zal je moeten wachten tot het probleem zich weer voordoet. En het maffe is dat het alleen op de tv ontvanger is en niet in de app/

Dat is geen probleem! Goed om te weten dat het niet in de app gebeurt in elk geval. Plaats hier gerust een foto als je het weer ziet gebeuren. Wil je dan inderdaad ook laten weten welk type TV-ontvanger je precies gebruikt?
Mocht je het niet zeker weten dan vind je op de sticker op de ontvanger welke het precies is. 🙂

Als dit vaker gebeurd, zal de kpn dit toch verder uit moeten zoeken lijkt mij...

Mee eens. Fijn dat je aangeeft dat het om RTL4 nieuws ging! Dan geef ik die in elk geval alvast mee in de feedback. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Gaat het bij die dubbele opnames om serie opnames of opnames van losse programma’s?

• Auteur
  • Topper
  • October 5, 2025

Dat is geen probleem! Goed om te weten dat het niet in de app gebeurt in elk geval. Plaats hier gerust een foto als je het weer ziet gebeuren. Wil je dan inderdaad ook laten weten welk type TV-ontvanger je precies gebruikt?
Mocht je het niet zeker weten dan vind je op de sticker op de ontvanger welke het precies is. 🙂

Als dit vaker gebeurd, zal de kpn dit toch verder uit moeten zoeken lijkt mij...

Mee eens. Fijn dat je aangeeft dat het om RTL4 nieuws ging! Dan geef ik die in elk geval alvast mee in de feedback. 

HMB2260 v2 is mijn ontvanger