Skip to main content

Radio is via optische kabel op Tv kasje aangesloten maar sinds kort overgegaan naar glsvezel en zit nu een hik in de vebinding deze valt weg voortdurend voor een seconde is erg vervelend 
hoe g ik dit op lossen

Goedemiddag @harm 70, op deze manier is radio luisteren natuurlijk niet fijn. Merk je de korte hik/verbrekingen ook bij het televisie kijken? Wat gebeurt er met het geluid als je de tv-ontvanger niet hebt aangesloten via de optische kabel, merk je dan ook dat het geluid wegvalt? 


sorry vergeten te melden maar het lag aan de optische kabel die die hik veroorzaakts is inmiddels opgelost 
Nog dank voor het meedenken


Radio is via optische kabel op Tv kasje aangesloten maar sinds kort overgegaan naar glsvezel en zit nu een hik in de vebinding deze valt weg voortdurend voor een seconde is erg vervelend 
hoe g ik dit op lossen

 

Welke KPN tv decoder heb je?

En hoe is deze verbonden met de Experiabox?

 

Ik had ook dit soort ervaringen met een toslink kabel.

Ik doe het nu via de tv en met een HDMI kabel en van de tv met een HDMI kabel naar de Soundbox. Sindsdien heb ik geen problemen. meer. 

 

Het is ook mogelijk dat de Toslink connector vuil is (kan zowel de kabel als de connector zijn.

Zie ook hier (zoals je ziet is het een bekend probleem met de toslink kabels (met alcohol voorzichtig reinigen)).

 

Toslink kabels zijn natuurlijk glasvezel kabels (voor audio in dit geval) en wat je zo wie zo nooit mag doen is te scherpe bochten in de kabel. 

 

Toevoeging:

Ik zie dat het al is opgelost.

Tijdens het typen en zoeken, had je al een reactie gegeven zag ik. :wink: