Skip to main content

Ik heb, sinds Delta hier reclame maakt voor glasvezel, steeds meer storingen in het net , zowel wifi, internet, televisie en bellen , is dat toeval?

elke keer valt het modem uit en op de tv komt foutmelding 400

de klantenservice houd je iedere keer maar aan hun robot en geen doorverbinding

Hallo @hovens , Delta legt glasvezel aan, maar het is onwaarschijnlijk dat Delta storing veroorzaakt.

Heb je zelf een glas- of een koperverbinding?

Bij koper, geeft het modem eens een fabrieks-reset, bij glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en reset daarna de modem.

reactie moderator eerder

Foutcode STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het kan verschillende oorzaken hebben, daarom is het belangrijk om een en ander goed na te kijken. Hoe meer informatie je deelt, des te beter andere forumbezoekers en ik je hiermee kunnen helpen. 

Wanneer krijg je de foutmelding te zien? Welke Experia Box en tv-ontvanger(s) heb je? Heb je één of meerdere tv-ontvangers in huis? Hoe is je tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Heb je andere apparatuur aangesloten, zo ja welke en hoe is deze aangesloten? En hoe doe je de reset die je noemt?

Als je de klantenservice belt kun je aangeven dat je een medewerker wilt spreken, of als je een SMS krijgt met een oplossing aan de lijn blijven, krijg je alsnog een medewerker te spreken.

Succes.


Bedankt voor het antwoord Jan, zullen het nog even aankijken dan , wij zitten nog steeds op een oude telefoon kabel en met driecte kabel verbinding naar de apparaten   maar steds vaker blijft de tv hangen en zijn er lichtjes uit , darom die misschien voor enkelen een vreemde vraag,   glasvezel ligt niet hier binnen dus dat kan geen oorzaak zijn , vind het alleen vreemd nooit l ast gehad van storing op een enkele keer na, nu dagelijks 


Beste @hovens, welkom! Wat jammer om te lezen dat je tegen deze foutcode aanloopt. Op onze website zie je wat je kunt doen bij een foutcode STB-NMC-400. Het kan inderdaad niet met de aanleg van Delta te maken hebben, maar het moet toch ergens aan liggen. Als je het stappenplan doorloopt, zou het al moeten verbeteren. Wil je ons laten weten of dit zo is? Anders moeten we natuurlijk verder kijken!


danke voor jullie antwoord, heb nu het modem al gereset via de kpn site en wacht maar af wat er gebeurt anders misschien wel een fout in modem maar dan meld ik me wel bij de KPN

m vr gr hovens