Skip to main content

Na jaren zonder problemen met de 2 kpn interactieve TV kastjes te hebben gewerkt heb ik nu sinds enkele dagen last van haperend beeld op de ontvanger op de slaapkamer. Deze is via kabel aangesloten op een WIFI extender welke direct via kabel in de modem zit.

 

Na een speedtest gedaan te hebben zie ik dat ook deze lager is dan normaal. Normaal 122 mbits download en 80 mbits upload. Nu helaas maar 85 mbit.

Bij de wifi extender is ook maar 9mbit download ipv de 85 mbit.

Wie heeft er tips?

Na jaren zonder problemen met de 2 kpn interactieve TV kastjes te hebben gewerkt heb ik nu sinds enkele dagen last van haperend beeld op de ontvanger op de slaapkamer. Deze is via kabel aangesloten op een WIFI extender welke direct via kabel in de modem zit.

 

Na een speedtest gedaan te hebben zie ik dat ook deze lager is dan normaal. Normaal 122 mbits download en 80 mbits upload. Nu helaas maar 85 mbit.

Bij de wifi extender is ook maar 9mbit download ipv de 85 mbit.

Wie heeft er tips?

 

 

het probleem lijkt in de kpn wifi extender te zitten. Daar gaat 70 mbps in en komt 9 uit als ik bedraad of wifi via deze wil downloaden.

Is dit een hardware of software probleem? Resetten heeft namelijk niet geholpen. Ook andere dingen loskoppel heeft geen invloed.


Welke WiFi versterker is het? De vierkant wit van kpn?


Welke WiFi versterker is het? De vierkant wit van kpn?

Ja klopt!


Even voor mn beeldvorming.. vanaf de experiabox loopt er een kabel naar de witte wifi versterker en vandaar een kabel naar de tv ontvanger? En de kabels zitten op de grijze poorten?


Even voor mn beeldvorming.. vanaf de experiabox loopt er een kabel naar de witte wifi versterker en vandaar een kabel naar de tv ontvanger? En de kabels zitten op de grijze poorten?

Ja dat klopt.


Je hebt em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wat je nog kan proberen is en met een andere kabel, mag ook vlakbij de experiabox, testen om uit te sluiten dat het aan kabel ligt.  Een beetje los zittende connector kan ook problemen geven.


Je hebt em al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wat je nog kan proberen is en met een andere kabel, mag ook vlakbij de experiabox, testen om uit te sluiten dat het aan kabel ligt.  Een beetje los zittende connector kan ook problemen geven.

Dat heb ik gestart door een laptop op de kabel aan te sluiten die naar de Expedia box loopt. Die geeft voldoende snelheid. Als ik hem in de extended plug is het weer een lagere snelheid


Ik bedoel eigenlijk of je de versterker terug gezet hebt naar fabrieksinstellingen?


Ik bedoel eigenlijk of je de versterker terug gezet hebt naar fabrieksinstellingen?

Ja dat heb ik gedaan. Ook nog de firmware opnieuw geladen.


Dan ben ik bang dat ie zn beste tijd gehad heeft. Ik zou verder geen aktie kunnen bedenken om em weer goed aan de praat te krijgen. Hoe lang heb je em al?


Dan ben ik bang dat ie zn beste tijd gehad heeft. Ik zou verder geen aktie kunnen bedenken om em weer goed aan de praat te krijgen. Hoe lang heb je em al?

Om alles uit te sluiten heb ik toch de kabel opnieuw aangesloten. Bleek toch de oorzaak...


Kijk daar wordt ik nou vrolijk van. Fijn om te horen.


Hallo @MdS84 Goed om te zien dat je samen met Joep de oorzaak van het probleem hebt gevonden. Werkt alles nu weer zoals het moet? 


Reageer